Hallo,
Ik heb een SATA HDD en een externe USB HDD (buspowered, WD My Passport) waarvan ik er één aan mijn thuisnetwerk wil koppelen, het liefst gewoon direct gekoppeld aan mijn huidige simpele TP Link router met LAN kabel.
Ik heb al diverse SATA naar USB docking stations gezien voor 20-30 EUR.
Ik heb al een USB NAS adapter gezien (bijv Asus WL-330NUL of de Addonics NAS adapter)
Mijn voornaamste doel is het afspelen van muziek/series zonder deze op mijn laptop te zetten.
Is er een andere, betere optie die ik nog niet heb gezien (die mij niet heel veel meer gaat kosten dan 30 EUR)?
Bedankt.
Erik
Ik heb een SATA HDD en een externe USB HDD (buspowered, WD My Passport) waarvan ik er één aan mijn thuisnetwerk wil koppelen, het liefst gewoon direct gekoppeld aan mijn huidige simpele TP Link router met LAN kabel.
Ik heb al diverse SATA naar USB docking stations gezien voor 20-30 EUR.
Ik heb al een USB NAS adapter gezien (bijv Asus WL-330NUL of de Addonics NAS adapter)
- Kan ik deze koppeling maken: SATA HDD -> docking station -> USB-ethernet adapter -> ethernet kabel naar router. Zodat ik een netwerk hardeschijf heb waar ik bij kan?
- Kan ik deze koppeling maken: mijn externe USB HDD -> powered USB-hub -> USB-ethernet adapter -> ethernet kabel naar router. Zodat ik een netwerk hardeschijf heb waar ik bij kan? Of heb ik een powered USB NAS adapter nodig?
- externe HDD op USB 3.0/2.0
- powered USB hub op USB 2.0
- USB-ethernet van USB 2.0 naar 480 Mbit
- router 150 Mbit
Mijn voornaamste doel is het afspelen van muziek/series zonder deze op mijn laptop te zetten.
Is er een andere, betere optie die ik nog niet heb gezien (die mij niet heel veel meer gaat kosten dan 30 EUR)?
Bedankt.
Erik