Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 09:22
Sinds een week of drie heb ik nu de Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)

De laptop zelf bevalt mij goed, maar Windows 8 is naar mijn mening niet prettig zonder touchscreen. Ik zou graag terug willen naar Windows 7, maar nu vraag ik mij af of dit zomaar mogelijk is? Ik ben redelijk technisch, maar van BIOS etc. heb ik geen verstand.

Kan ik gewoon Windows 7 vanaf DVD installeren of mis ik dan wat dingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je Classic Shell installeert dan is het net als windows 7.

Als je dan toch Windows 7 wilt installeren dan kan dat gewoon vanaf DVD, drivers zijn vast wel te vinden op de site van Lenovo.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 8 is naar mijn mening niet prettig zonder touchscreen.
Kan je dat verder onderbouwen? Ik ben van MS-DOS via Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, 2000, XP naar 8 (laatste op 't werk) en merk er in m'n dagelijkse werkzaamheden echt geen belemmering. Als je zo verstokt bent aan het start menu kan je zoals Fable al aangeeft Classic Shell installeren. Hot Corners eventueel uitschakelen, klaar. En straks met 8.1 wil je misschien niet eens meer het oude Start Menu hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Helemaal met HoT eens. Wat is er nu precies niet prettig aan? Je hebt het bureaublad, exact hetzelfde als met Windows 7. Maar omdat het dan Windows 8 is en er een Start Scherm is i.p.v. een startmenu werkt het ineens niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
sterker nog: je zou zelfs kunnen zeggen dat het startmenu zó belangrijk is geacht door MS dat ze je scherm er by default mee hebben gevuld :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
alt-92 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:13:
offtopic:
sterker nog: je zou zelfs kunnen zeggen dat het startmenu zó belangrijk is geacht door MS dat ze je scherm er by default mee hebben gevuld :P
haha ja inderdaad! En bij Windows 8.1 kun je zelfs instellen dat je als je op die Start knop drukt, je gelijk naar de Applicatielijst gaat.
Pagina: 1