• RAM123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Sinds een week of drie heb ik nu de Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)

De laptop zelf bevalt mij goed, maar Windows 8 is naar mijn mening niet prettig zonder touchscreen. Ik zou graag terug willen naar Windows 7, maar nu vraag ik mij af of dit zomaar mogelijk is? Ik ben redelijk technisch, maar van BIOS etc. heb ik geen verstand.

Kan ik gewoon Windows 7 vanaf DVD installeren of mis ik dan wat dingen?

Alvast bedankt!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je Classic Shell installeert dan is het net als windows 7.

Als je dan toch Windows 7 wilt installeren dan kan dat gewoon vanaf DVD, drivers zijn vast wel te vinden op de site van Lenovo.

[Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 21-08-2013 16:11]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows 8 is naar mijn mening niet prettig zonder touchscreen.
Kan je dat verder onderbouwen? Ik ben van MS-DOS via Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, 2000, XP naar 8 (laatste op 't werk) en merk er in m'n dagelijkse werkzaamheden echt geen belemmering. Als je zo verstokt bent aan het start menu kan je zoals Fable al aangeeft Classic Shell installeren. Hot Corners eventueel uitschakelen, klaar. En straks met 8.1 wil je misschien niet eens meer het oude Start Menu hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Helemaal met HoT eens. Wat is er nu precies niet prettig aan? Je hebt het bureaublad, exact hetzelfde als met Windows 7. Maar omdat het dan Windows 8 is en er een Start Scherm is i.p.v. een startmenu werkt het ineens niet meer?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
offtopic:
sterker nog: je zou zelfs kunnen zeggen dat het startmenu zó belangrijk is geacht door MS dat ze je scherm er by default mee hebben gevuld :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

alt-92 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:13:
offtopic:
sterker nog: je zou zelfs kunnen zeggen dat het startmenu zó belangrijk is geacht door MS dat ze je scherm er by default mee hebben gevuld :P
haha ja inderdaad! En bij Windows 8.1 kun je zelfs instellen dat je als je op die Start knop drukt, je gelijk naar de Applicatielijst gaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee