Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zojuist een nieuwe tv gekocht en bij het opmaken van de verpakking zag ik dat er zo'n sticker van het energieverbruik van de tv. Deze sticker zit behoorlijk strak op de coating en ik durf niet zo goed met mijn nagel de sticker er af te pulken, in verband met beschadigingen.

Is het normaal dat zo'n sticker op de tv zit? En hoe kan ik de sticker er veilig vanaf halen?

Foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1d5tF9Q.jpg

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

Ik zou bijna zeggen dat het een lichtplakkende, of wellicht op statische basis vastzittende, 'sticker' moet zijn.

Ik zou ik ieder geval niks hards (metaal) gebruiken om het los te maken. Wellicht lichtjes met een pinpas ofzo. Als het vlekken geeft moet het gemakkelijk weg te poetsen zijn.

Anders even bellen met de winkel dat je probeert de stikker te verwijderen en wat voor advies te geven. Al dan niet met de 'belofte' dat als er permanente beschadigingen optreden dat het het risico voor de winkel is.

Want wie plakt er nou een sticker op een scherm die mogelijke resten achterlaat...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BLACKfm schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:41:
Anders even bellen met de winkel dat je probeert de stikker te verwijderen en wat voor advies te geven. Al dan niet met de 'belofte' dat als er permanente beschadigingen optreden dat het het risico van de winkel is.
Dat lijkt me inderdaad sowieso een heel verstandige actie. Behalve dat ze je wellicht advies kunnen geven, kan je op die manier in elk geval ook voorkomen dat je gezeik krijgt indien het toch mis gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Dat lijkt me inderdaad sowieso een heel verstandige actie. Behalve dat ze je wellicht advies kunnen geven, kan je op die manier in elk geval ook voorkomen dat je gezeik krijgt indien het toch mis gaat.
Valt niet onder de garantie helaas, ze gingen er vanuit dat ik hem er zo vanaf kon halen, maar als er schade zou zijn, dan is het mijn eigen verantwoordelijkheid :/

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TV in doos, naar de winkel rijden, TV uit doos, verkoper sticker laten verwijderen, TV in doos, naar huis TV uitpakken zonder sticker.

Maar meestal zijn het van die statische dingen. Wanneer je het met je vingernagel doet heb je de minste kans op krassen. Zelfs een bankpasje, hierboven als idee gegeven, veroorzaakt meer schade.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:44
antistatisch doekje ? en daarmee hem zover schuiven dat er een oor aan komt om eraf te trekken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
niet te bangzijn ,ik heb dit soort stickers op mijn Pioneer gehad, maar die kan je zo verwijderen, als je gewoon voorzichtig bent,kan er weinig gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Yeah, het is gelukt! Gaf wel een beetje viezigheid, maar dat kon ik er wel afvegen met een doekje. Thanks voor de reacties!
Pagina: 1