Goedkope doorgeef-pc werk

Pagina: 1
Acties:

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:00
Voor mijn werk ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. Zouden jullie dit na willen kijken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2030 Boxed€ 50,95€ 50,95
1Asus P8B75-M LX PLUS€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 26,99€ 26,99
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 122,14€ 122,14
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G€ 30,45€ 30,45
1Samsung SH-224DB/BEBE Zwart€ 13,76€ 13,76
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 37,95€ 37,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,90€ 88,90
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,72

De bedoeling is dat wij heel lang met de computer kunnen doen. Prijs/Kwaliteit is belangrijker dan snelheid. Met de huidige computer hebben wij ongeveer 12 jaar gedaan _/-\o_
Nu zijn de sporen van het oudere systeem toch wel duidelijk te zien.

De computer draait hoofdzakelijk 1 programma en staat van 09.30u tot 18.00u aan. Met dit programma openen wij de klant- of productgegevens van de server, dit is zeker niet de hele dag door, 95% van de dag staat de computer in idle. In principe wordt er dus erg weinig gevraagd van de pc zelf en is het dus een soort van doorgeef pc. Daarom hebben wij aan 120GB SSD ook ruim voldoende, waarom ik niet voor de 60gb ga is als voorbereiding op de toekomst (windows 7 SP1 + updates is al 40GB en ons eigen programma wordt misschien in de toekomst ook wel groter)

Verdere functies zal tekstverwerking zijn.

De reden dat ik voor Pentium heb gekozen en niet voor een Celeron is door het geringe prijsverschil. Ook het geheugen kon niet op bespaard worden bij de Celeron. Totaal prijsverschil met de nieuwere generatie Celeron en Pentium zou €15.- zijn.

Verder qua kwaliteit vind ik belangrijk dat we de grootste kans hebben om eventueel weer 12 jaar met een pc te kunnen doen. Daarom heb ik als voorkeur MB Asus ipv Asrock (ik weet dat het uit dezelfde fabriek komt, maar dat het materiaalgebruik anders is prijsverschil is relatief klein) een voeding van Bequiet. Koelpasta heb ik zowieso nodig.
De kast heb ik gekozen omdat ik graag minimaal 1 fan wil hebben, op warme dagen kan het vrij warm worden in de ruimte.

Zoals het nu lijkt ben ik zelf content het budget is bereikt, maar misschien heeft iemand nog tips om het voordeliger te maken zonder te veel in te leveren.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 11:39
Mijns inziens kan je de Artic Silver achterwege laten. Je koopt een boxed processor en die hebben al koelpasta op het koelblok. Weliswaar niet van dezelfde kwaliteit als AS maar wel meer dan voldoende voor jouw setup en doeleinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 21-08-2013 15:11 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
ChojinZ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:11:
Mijns inziens kan je de Artic Silver achterwege laten. Je koopt een boxed processor en die hebben al koelpasta op het koelblok. Weliswaar niet van dezelfde kwaliteit als AS maar wel meer dan voldoende voor jouw setup en doeleinden.
Mee akkoord, al kan betere koelpasta nooit kwaad natuurlijk, ik zou geen Artic Silver nemen, maar deze: pricewatch: Thermalright Chill Factor 3 (iets duurder, maar komt beter uit de reviews)

Verder staat de geheugen spec van deze CPU op 1333MHz, neem bvb: pricewatch: Kingston KVR1333D3E9S/4G

Verder een propere build hoor ;)

Assumption is the mother of all F'-ups

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
ChojinZ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:11:
Als je 12 jaar met een computer wilt doen is het aankopen van aftermarket CPU-paste geen verkeerd idee. Je moet de paste namelijk eens in de zoveel keer vervangen. Met aftermarket heb je langer de tijd voordat je het weer moet vervangen omdat het langer mee gaat.

@OP
Als je de kastbedrading aansluit op het moederbord, laat de HDD led dan achterwege. Dat lampje op die kast is FEL! :O
Ook zitten er geen stof filters op die kast. Als je de kast niet regelmatig uitspuit verkort het de levensduur van je componenten. Al kan je een extra push fan erin plaatsen waardoor je een overdruk creert; dat zal veel stof voorkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door MitchelDZ op 21-08-2013 16:55 ]

Tweakers is a temp thing

• VySio
Bedankt voor de tips!
De paste moet ik ook voor een andere computer gebruiken, ik pak gelijk deze mee.

@ DrIezie:
Bedankt! ik dacht dat het voor ddr3 1600 geschikt was, maar dat was waarschijnlijk een ander type pentium die ik had bekeken. Ik ga voor Kingston KVR1333D3E9S/4G

qua koelpasta van Thermalright Chill Factor 3 had ik over gelezen, leek mij ook wel wat. Maar ik bestel het liefst alles bij 1 winkel en ik vind €12.- toch net wat te veel.
MitchelDZ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

@OP
Als je de kastbedrading aansluit op het moederbord, laat de HDD led dan achterwege. Dat lampje op die kast is FEL! :O
Ook zitten er geen stof filters op die kast. Als je de kast niet regelmatig uitspuit verkort het de levensduur van je componenten. Al kan je een extra push fan erin plaatsen waardoor je een overdruk creert; dat zal veel stof voorkomen.
Volgens de site van fractal zitten er wel stoffilters op http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=61

Ik heb dezelfde kast van sharkoon (is nagenoeg dezelfde kast en zelfde onderdelen uit dezelfde fabriek) Ik heb het ledje er ook snel afgehaald. Zal het hierbij ook snel doen denk ik.

Bedankt voor de tips!

• DrIezie
  • Laatst online: 07-04 12:59
VySio schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:30:
Bedankt voor de tips!
De paste moet ik ook voor een andere computer gebruiken, ik pak gelijk deze mee.

@ DrIezie:
Bedankt! ik dacht dat het voor ddr3 1600 geschikt was, maar dat was waarschijnlijk een ander type pentium die ik had bekeken. Ik ga voor Kingston KVR1333D3E9S/4G

qua koelpasta van Thermalright Chill Factor 3 had ik over gelezen, leek mij ook wel wat. Maar ik bestel het liefst alles bij 1 winkel en ik vind €12.- toch net wat te veel.

[...]

Volgens de site van fractal zitten er wel stoffilters op http://www.fractal-design...roduct&category=2&prod=61

Ik heb dezelfde kast van sharkoon (is nagenoeg dezelfde kast en zelfde onderdelen uit dezelfde fabriek) Ik heb het ledje er ook snel afgehaald. Zal het hierbij ook snel doen denk ik.

Bedankt voor de tips!
Graag gedaan en veel succes!

Assumption is the mother of all F'-ups

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
De voorkant heeft een filter. Maar de onderkant en zijkant niet.
Ja er zitten filters op, maar niet overal. Tenzij je er een fan plaatst; is het dus gewoon een stof toegang gat. Klinkt heel stom; maar plak het af ofzo. :X

Tweakers is a temp thing

• Teun.
  • Niet online
Misschien een idee om een gold rated PSU te kopen? bespaart het geld wat het meer kost als dat ding de hele dag draait :) pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt Ook langere garantie en hogere betrouwbaarheid.

Ook zou ik een 1333mhz setje nemen: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt Daar zal de pentium waarschijnlijk het best mee om kunnen gaan.

Voor de rest ziet het er wel goed uit.

• VySio
Teun. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:52:
Misschien een idee om een gold rated PSU te kopen? bespaart het geld wat het meer kost als dat ding de hele dag draait :) pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt Ook langere garantie en hogere betrouwbaarheid.

Ook zou ik een 1333mhz setje nemen: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt Daar zal de pentium waarschijnlijk het best mee om kunnen gaan.

Voor de rest ziet het er wel goed uit.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de PSU aangepast. Had niet verwacht dat verschil tussen die 2 zo groot zou zijn. Thanks!

Ram stick heb je dezelfde linkg gebruikt. Welke stick bedoel je?

Systeem ziet er nu zo uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2030 Boxed€ 50,95€ 50,95
1Asus P8B75-M LX PLUS€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 26,99€ 26,99
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 122,14€ 122,14
1Kingston KVR1333D3E9S/4G€ 22,19€ 22,19
1Samsung SH-224DB/BEBE Zwart€ 13,76€ 13,76
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,90€ 88,90
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie