Netwerk kaart defect?

Pagina: 1
Acties:

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43
Sinds een paar dagen zit ik met een extreem lage downloadsnelheid op mijn pc. Deze staat bedraad net als een andere pc en een tablet (draadloos) aangesloten op de router. Zowel de andere pc als de tablet hebben de normale snelheid (48mbps), gemeten via speedtest, terwijl deze pc slechts ~0.51 mbps haalt. Eea is gemeten op verschillende tijdstippen en na elkaar uitgevoerd.

Ondernomen stappen:
-Malwarebytes (im safemode gedraaid) vond niets, net zo min als panda av.
-Router opnieuw opgestart
-Kabels van beide pc's omgewisseld (geen effect, andere pc had gewoon de normale snelheid, deze niet)
-Andere browser geprobeerd
-Drivers opnieuw geinstalleerd
-Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd

Het is de netwerkkaart die standaard op het moederbord zit (msi p7nsli-platinum).

Heeft iemand tips wat ik nog zou kunnen proberen? Het enige wat ik via google tegenkwam was een kapot moederbord, maar hoop dat iemand nog iets anders kan bedenken. Ik had nog een oude netwerkkaart liggen (pci), echter zijn daar sinds winNT 8)7 geen drivers meer voor uitgebracht. Deze werd dan dus ook door win7x64 niet herkend.

Alvast bedankt.

Pc specs:

E8400 (stock clocks op dit moment)
8gb pc6400 (clock op 1:1)
Auzentech x-plosion Cinema
xfx 250 GTS 512mb :F
Win 7x64 ultimate

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Even een liveCd downloaden (op de andere pc ;-)) en daar mee testen. Dan kan je je OS eenvoudig uitsluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
Wat is de physical Link Speed ?

"Secrets are only secrets if they are secret."

• J-M
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 15:43
was 1gbps. Na proberen van liveCd (wat niet hielp) een netwerkkaartje gekocht: Snelheid weer in orde. Hopelijk blijft het alleen bij een defecte netwerkpoort. bedankt voor de snelle reacties.