[Help] 3 beeldschermen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• eNi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04-2021
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje:

Ik heb net me derde beeldscherm aangesloten en ik kom er niet helemaal uit. Help is welkom

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/vfjqee.jpg

Ik heb mijn 2 PC monitoren goed staan en ze werken prima. Nu het probleem.
Ik wil mijn TV dupliceren met mijn hoofdbeeldscherm zodat als ik op mijn PC een film aanzet ik deze direct op mijn TV kan kijken.

Als ik dit wil doen geeft die de foutmelding:
"U moet toepassen selecteren voordat u aanvullende wijzigingen aanbrengt"
En bij ATI kan ik alleen Uitschakelen of Vervangen kiezen :<
Iemand ervaring mee?

Mocht dit niet lukken, omdat misschien mijn videokaart (ATI Radeon 6800) maar twee uitgangen tegelijk ondersteund dan de eenvoudige versie waar ik een probleem mee heb (terwijl dit voorheen wel gewoon kon)

Aangezien 3 beeldschermen tegelijk niet ging lukken een andere vraag.
Ik wil een film gaan kijken op mijn TV en schakel dus mijn CRT scherm uit om zo mijn TV (via HDMI) in te schakelen. Dit deed die niet.
Toen heb ik de CRT uit mijn videokaart gehaald zodat mijn pc maar twee beeldschermen 'zag' en toen geprobeerd uit te bereiden of te dupliceren. Toen lukte het nog steeds niet...

Ik krijg nog steeds de error: "U moet toepassen selecteren voordat u aanvullende wijzigingen aanbrengt" Zoals op de afbeelding.

Iemand hier ervaring mee? Ik zal wel ergens een setting fout hebben staan, maar zou niet weten waar ik moet zoeken en google is not helping

Mocht iets onduidelijk zijn dan verhelder ik het graag, want dit is irritant!

BVD

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:01

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hoe zijn de kabels aangesloten? Er moet op z'n minst één scherm via (mini-)DisplayPort aangesloten zijn (of via een actieve adapter). Is dit het geval?

Kijk eens hier: http://www.amd.com/us/pro...logy/Pages/eyefinity.aspx
Het gaat dan wel over EyeFinity maar het werkt hetzelfde met uitbreiden

[ Voor 37% gewijzigd door Koenvh op 21-08-2013 14:55 ]

🠕 This side up

• eNi
Nee dat is niet het geval, klopt het dat die displayport in mijn videokaart moet aangesloten worden? Want dan koop ik die wel even een.

Maar nu is het zelfs zo dat als ik zonder mijn tweede beeldscherm (de CRT) mijn tv wil uitbereiden het zelfs niet lukt :S

alvast bedankt voor je hulp

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 14:36
En wat gebeurt er als je op toepassen drukt? Verandert er dan iets? (flikkeren beeldscherm of iets dergelijks?)

• eNi
Dan geeft die de melding dat ik niet kan toepassen.

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om beeldscherm 1 + TV beide via een HDMI splitter aan de sluiten en mijn 2e beeldscherm gewoon via DVI, ook dit lukte niet.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:01

Koenvh

Hier tekenen: ______

eNi schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:54:
Nee dat is niet het geval, klopt het dat die displayport in mijn videokaart moet aangesloten worden? Want dan koop ik die wel even een.
Ja, dat moet. Bedenk wel dat het een actieve adapter moet zijn, geen passieve. (Lijstje met gecertificeerde adapters staat op de site van AMD)

🠕 This side up

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:10

BLACKfm

O_o

Bij mijn ATI kaart kon ik 2x DVI + een Displayport gebruiken. De eventueel aanwezige HDMI poort wordt als het goed is gedeeld met een DVI poort.

Je hebt dus eigenlijk 2x DVI + Displayport of 1x DVI + 1x HDMI + 1x DPP.

Ik heb via de DPP met een ACTIEVE (!) adapter naar DVI een 3e scherm kunnen aansluiten. (of natuurlijk direct een DPP kabel aansluiten, maar zoveel schermen zijn er nog niet. Indien met een adapter dus een actieve.)

[ Voor 17% gewijzigd door BLACKfm op 21-08-2013 15:00 ]

• eNi
Ik denk dat ik dan maar een active displayport ga kopen en die HDMI splitter terug stuur ;p hopen dat het dan wel lukt.

Maar toch blijf ik het raar vinden dat als ik alleen mijn TV en mijn 1e beeldscherm aansluit (zonder de CRT) ik dan nog steeds niet kan uitbreiden.

Thanks voor de replies

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Als je 2 DVI poorten hebt (ik neem aan dat je beeldscherm via de DVI ingang loopt en je tv via de HDMI), heb je de CRT monitor dan ook geprobeerd op de andere DVI poort?

• eNi
juist! Ik heb mijn beeldscherm in mijn andere DVI poort gedaan, die naast de HDMI, en nu doet die het wel. Alvast bedankt! De rest ga ik proberen met die active PDD

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Dat komt dan waarschijnlijk door die gedeelde poort (dvi/hdmi). Het 3e zal dan idd via een actieve DPP > DVI adapter moeten.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:22

Swordlord

Act first, think never

Beetje laat, maar altijd fijn voor de duidelijkheid:

Swordlord in "3 beelschermen aansturen met videokaart en onboard"
---------------------------------
Wil je 1 kaart gebruiken dan heb je een scherm nodig met Display port aansluitingen of een adapter nemen die dit omzet naar DVI... Zoals ik al zei...

Afbeeldingslocatie: http://dumpt.com/img/files/e8khlcc9cuii8wvjbie2.jpg

De aansluitingen op meeste videokaarten:

Scherm 1 Geel: DVI en HDMI gecombineerd, 1 van de 2 kiezen dus.
Scherm 2 Rood: DVI
Scherm 3 Groen: Display port. Of rechtstreeks aansluiten op een scherm dat displayport heeft of via een Displayport -> DVI adapter aansluiten op een normale DVI monitor.

------------------------------

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 21-08-2013 17:06 ]

Pagina: 1