Hallo,
Graag wil ik jullie feedback horen op de keuze voor een laptop. In dit topic zal ik aangeven wat ik van de laptop verwacht en welke modellen ik op het oog heb.
Gebruik van de laptop
De laptop wordt voor drie toepassingen gebruikt, waarvan de eerste twee hieronder genoemde het belangrijkste zijn.
Op basis van deze toepassingen heb ik een aantal vereisten bepaald:
Het beschikbare budget voor deze laptop is € 700,- tot € 1000,-.
Alternatieven
Op dit moment heb ik drie alternatieven op het oog:
Graag wil ik jullie feedback horen op de keuze voor een laptop. In dit topic zal ik aangeven wat ik van de laptop verwacht en welke modellen ik op het oog heb.
Gebruik van de laptop
De laptop wordt voor drie toepassingen gebruikt, waarvan de eerste twee hieronder genoemde het belangrijkste zijn.
- Aansturing foto-/videoapparatuur buiten (in akkers, weilanden, en diverse weersomstandigheden) door middel van USB-verbindingen;
- Tekstverwerking, internetten en andere lichte toepassingen tijdens forenzenverkeer;
- Films afspelen en op TV tonen via een HDMI-verbinding.
Op basis van deze toepassingen heb ik een aantal vereisten bepaald:
- Degelijk gebouwd in verband met gebruik buiten;
- Niet te gevoelig voor stof en vuil in verband met gebruik buiten;
- Snel opstarten en afsluiten in verband met langdurig gebruik buiten en idle-time (-> SSD);
- Lange accuduur in verband met langdurig gebruik buiten (-> SSD);
- Digitale video-uitgang (-> HDMI);
- Middelgroot formaat in verband met vaak meenemen onderweg (-> 15" - 16");
- Voldoende helder beeldscherm in verband met gebruik buiten.
Het beschikbare budget voor deze laptop is € 700,- tot € 1000,-.
Alternatieven
Op dit moment heb ik drie alternatieven op het oog:
- Samsung NP700Z5C-S02NL.
Het nadeel van deze Samsung-laptop is dat de accu geïntegreerd is. Ik zal de laptop vaak na thuiskomst willen opladen en niet in de gelegenheid zijn in de gaten te houden of de accu vol is. Dat betekent dat de laptop gedurende lange periodes aan de netstroom hangt. - Sony Vaio SVT1511M1E.
Van deze Sony-laptop kan ik niet achterhalen hoe de accuduur zich verhoudt tot die van de Samsung-laptop. De Sony Vaio-laptops schijnen qua bouwkwaliteit goed te zijn, wat ik van de Samsung-laptops niet zo goed weet. Daarnaast lijkt deze Sony Vaio-laptop nauwelijks leverbaar te zijn. - Sony Vaio SVS1512V1E.
Ook een Sony Vaio, met - volgens specificaties - een zeer goede accuduur. Nadeel is dat deze laptop geen SSD-schijf heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 21-08-2013 14:55 ]