Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor gebruik buiten en op reis

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hallo,

Graag wil ik jullie feedback horen op de keuze voor een laptop. In dit topic zal ik aangeven wat ik van de laptop verwacht en welke modellen ik op het oog heb.

Gebruik van de laptop
De laptop wordt voor drie toepassingen gebruikt, waarvan de eerste twee hieronder genoemde het belangrijkste zijn.
  1. Aansturing foto-/videoapparatuur buiten (in akkers, weilanden, en diverse weersomstandigheden) door middel van USB-verbindingen;
  2. Tekstverwerking, internetten en andere lichte toepassingen tijdens forenzenverkeer;
  3. Films afspelen en op TV tonen via een HDMI-verbinding.
Vereisten
Op basis van deze toepassingen heb ik een aantal vereisten bepaald:
  • Degelijk gebouwd in verband met gebruik buiten;
  • Niet te gevoelig voor stof en vuil in verband met gebruik buiten;
  • Snel opstarten en afsluiten in verband met langdurig gebruik buiten en idle-time (-> SSD);
  • Lange accuduur in verband met langdurig gebruik buiten (-> SSD);
  • Digitale video-uitgang (-> HDMI);
  • Middelgroot formaat in verband met vaak meenemen onderweg (-> 15" - 16");
  • Voldoende helder beeldscherm in verband met gebruik buiten.
Budget
Het beschikbare budget voor deze laptop is € 700,- tot € 1000,-.

Alternatieven
Op dit moment heb ik drie alternatieven op het oog:
  1. Samsung NP700Z5C-S02NL.
    Het nadeel van deze Samsung-laptop is dat de accu geïntegreerd is. Ik zal de laptop vaak na thuiskomst willen opladen en niet in de gelegenheid zijn in de gaten te houden of de accu vol is. Dat betekent dat de laptop gedurende lange periodes aan de netstroom hangt.
  2. Sony Vaio SVT1511M1E.
    Van deze Sony-laptop kan ik niet achterhalen hoe de accuduur zich verhoudt tot die van de Samsung-laptop. De Sony Vaio-laptops schijnen qua bouwkwaliteit goed te zijn, wat ik van de Samsung-laptops niet zo goed weet. Daarnaast lijkt deze Sony Vaio-laptop nauwelijks leverbaar te zijn.
  3. Sony Vaio SVS1512V1E.
    Ook een Sony Vaio, met - volgens specificaties - een zeer goede accuduur. Nadeel is dat deze laptop geen SSD-schijf heeft.
Wat is jullie mening aangaande de bovenstaande drie laptops met de vereisten in het achterhoofd? Zijn er goede alternatieven die ik hierboven niet genoemd heb, maar wel in dezelfde prijsklasse vallen en het overwegen waard zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 21-08-2013 14:55 ]

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Ik zou ook nog kiezen voor een anti-glare scherm aangezien je veel buiten aan het werk bent.

Het is handig om denk ik naar de zakelijke lijn van Dell te kijken met de Latitude.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Anti-glare is inderdaad een nuttige toevoeging. Bedankt.

De Dell Latitude-lijn lijkt minder waar voor meer geld te bieden. Wat is volgens jou geschikt aan deze reeks?

Verwijderd

Waarom niet eens kijken naar de Asus N56 en er zelf een SSD in plaatsen.

http://tweakers.net/serie/2586/n56-series/

Deze heeft een HDMI uitgang, 4 USB poorten en een mat scherm dat nog een goede helderheid haalt ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 15:40 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dank voor de suggestie. Ook hier zie ik het voordeel ten opzichte van de genoemde laptops niet echt. Zonder SSD zijn ze ongeveer even duur - wat maakt ze beter? De accuduur lijkt zelfs slechter bij de meeste modellen.

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Luccus schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:38:
Anti-glare is inderdaad een nuttige toevoeging. Bedankt.

De Dell Latitude-lijn lijkt minder waar voor meer geld te bieden. Wat is volgens jou geschikt aan deze reeks?
Zakelijke laptops zijn over het algemeen beter gebouwd dan consumenten laptops (beter plastic, aluminium of magnesium chassis). Aangezien jij met je laptop door het weiland gaat ploeteren is dit wel een belangrijk punt.

Alleen zitten deze laptop wel net op het randje of boven jouw budget.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Biemold schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:50:
[...]
Zakelijke laptops zijn over het algemeen beter gebouwd dan consumenten laptops (beter plastic, aluminium of magnesium chassis). Aangezien jij met je laptop door het weiland gaat ploeteren is dit wel een belangrijk punt.
Duidelijk, bedankt. Ik zal de reeks bekijken en eventueel een of meerdere laptops aan de selectie toevoegen.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Waarschijnlijk buiten je budget, maar wel geschikt voor extreme onstandigheden: Dell Latitude ATG of XFR. Groot voordeel: de schermen zijn gemaakt om leesbaar te zijn in zonlicht.

[ Voor 26% gewijzigd door E-Rick op 21-08-2013 16:17 ]

Choose life

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:38:
10x betere bouwkwaliteit, accuduur, garantie en koeling dan de meeste consumentenlaptops. Probleem: je budget gaat tot €1000. Een courante latitude kost €1300 met i7, 1080p scherm, HD 8790m, hybrid HDD en 9-cel accu. Modellen met minder specs zijn niet echt goedkoper.

Je kan ook 2e-hands overwegen. De latitude in mijn signature heeft in totaal minder dan €700 gekost, maar ik heb bijna alles vervangen (toetsenbord, cpu, ram, hdd, optical, binnenkort scherm) wat mee helpt om op die prijs te komen.

De vaio T moet je trouwens niet nemen. En de daar gelinkte samsung ook niet. Dat is het oude model met vrij slechte bouwkwaliteit en een zeer slecht scherm. De Sony S15 is superieur aan beiden, zorg wel dat je hem haalt voordat hij uitverkocht is: sony heeft het model discontinued. Zonde.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dank voor je feedback. De Dell Latitude-serie vind ik te duur. Mijn voorkeur gaat uit naar een Sony Vaio, zoals deze: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1512v1e#tab.
Alleen zou een SSD wel fijn zijn, maar dat lijkt weer niet standaard te kunnen met deze combinatie (die ook wel zwart zou mogen zijn). Wanneer je gaat customizen kom je voor minder kwaliteit op een hogere prijs uit.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Lezers: omdat Sony geen VAIO's heeft met SSD, 15" scherm en platte accu is de keuze uiteindelijk gevallen op de SVP1321C029 uit de outlet store. Inmiddels ontvangen en de eerste ervaringen zijn positief. Bedankt voor jullie advies!
Pagina: 1