HUAWEI HG655d connectie probleem (error 651)

Pagina: 1
Acties:

• MickvWijk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo allemaal,

Sinds twee weken hebben wij thuis een nieuwe windows 8 laptop (Toshiba Satellite U940-100).

Eenmaal uit de doos, connectie gemaakt met de modem van een vriend, werkte perfect. Toen ik thuis was geprobeerd een connectie te maken met mijn modem (Huawei HG655d), geen connectie en error 651.
Dus heb ik op internet gezocht naar oplossingen, systeem documenten aangepast, nieuwste drivers voor mijn netwerk kaart geïnstalleerd en niks werkte.
Toen heb ik contact opgenomen met mijn provider (online.nl) en die zijden, wij leveren geen support voor windows 8 maar in de toekomst komt er wel een update, dus in de tussentijd moet u maar een kabel gebruiken. En ze konden ook geen alternatieve modem leveren.
Dus ik bellen met Huawei, die zeggen "onze modem werkt met alle systemen ook windows 8 en Online heeft zijn eigen software".

Toen ben ik een beetje gaan rommelen met de modem instellingen, en ja hoor de oplossing is te simpel om waar te zijn. En sinds bijna alle providers deze modem leveren dacht ik, laten we het op een forum zetten.

Dus hier de oplossing:

in je browser typ 192.168.1.1 en Enter.

Ga naar Basis, dan WiFi en verander de Beveiliging van WPA2-PSK naar WPA-PSK/WPA2-PSK.

Afbeeldingslocatie: http://i1026.photobucket.com/albums/y322/mickvwijk/ScreenShot2013-08-21at14442PM.png

Veel succes.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Goeie opmerking, ik zou het alleen niet een oplossing willen noemen...
Welke WiFi adapter zit in de laptop?
Welke drivers heb je gebruikt, die van de fabrikant van de WiFi adapter of van Toshiba?
Je zou eventueel nog deze methode kunnen proberen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MickvWijk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo Lier,

Die methode heb ik ook geprobeerd en was niet succesvol, dus de reden dat ik een andere oplossing moest zoeken tot dat er een update beschikbaar komt.

De WiFi adapter in de Toshiba is een intel centrino wirless-n 2230, waarvan ik de intel driver heb geïnstalleerd en ge update zonder succes.

Dus de keus om de modem te vervangen, of even spelen met de instellingen en voila.