Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Als ik mijn HTC One X aangesloten heb op externe speakers (of de Yatour in de auto) en tegelijk aan de lader heb (230 V danwel 12 V) klinkt er zo'n bekende zoemtoon. Deze is al hoorbaar wanneer alleen de ground van de lader de negatieve pool van de telefoon raakt.
Dit lijkt dus een aardlus probleem te zijn, maar heeft iemand hier oplossingen voor? Een USB isolator ertussen helpt niet (zou het theoretisch misschien wel erger moeten maken) en HTC raadt aan om een hard reset uit te voeren. Aangezien het volgens mij een hardware probleem is gaan we dat dus maar even niet doen...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38
om uit te sluiten dat het probleem in de speakers/bedrading/power zit, heb je het al met een andere telefoon geprobeerd? het liefst een andere HOX

Strava

• Veneficus
Ik heb helaas geen andere HOX in de omgeving en andere telefoon heeft niet echt zin. Ik heb 'm vandaag eens aan de laptop gehangen om te laden en dan doet zich het niet voor. Misschien dat de laptop een veel nettere 5 Volt levert dan de adapter en de auto-plug en heeft de HOX zelf een gebrekkige filtering ingebouwd zitten.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Dit kan ook een gebrekkige kwaliteit lader dan wel speakers wezen. Al uitgeprobeerd met een ander speakersetje of oordopjes en tevens een andere lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
De lader is origineel HTC (wat het niet per sé goed maakt, maar wellicht beter dan third party) en wat betreft speakers heb ik crappy speakers op het werk en high end in de auto.
Maar als ik de adapter van HTC niet gebruik, maar direct vanaf de laptop laad gaat het goed en als ik via een 12 V naar USB plug laad (in de auto) gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38
die 12v > usb auto plug, is die van HTC, of alleen de kabel?

er is heeeeel veel rommel op de markt qua laders, zeker van die auto stekkers

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Het 12V > USB gevalletje is gekocht bij de BelCompany, daar doe ik dan de originele HTC kabel in.

Maar het gebeurt dus ook met de originele adapter en kabel aan het netstroom.

Pagina: 1