Advies onderdelen nieuwe Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingo99
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe desktop te bestellen met eigen gekozen onderdelen. Ik weet exact wat ik wil hebben qua specificaties, maar niet welke onderdelen ik hiervoor moet hebben. Via een vriend hoorde ik van ALTERNATE en ben daar eens rond gaan kijken. Ik heb ze een mailtje gestuurd met mijn eisen en zij hebben voor mij een setup samengesteld die ik met een andere vriend heb aangepast om betere kwaliteit/prijsverhouding te krijgen en om misschien zelfs wat te besparen. Helaas kom ik nu dus uit op iets boven de 1500 euro, waarvan ik 2 monitoren heb van €160,- p/s en ik zou dus graag €300-€400 euro goedkoper uitkomen...

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem wil kunnen gamen op de hoogste, dan wel een-na-hoogste kwaliteit voor een lange tijd. Ik wil bijvoorbeeld Crysis 3 kunnen spelen zonder enig probleem. Ik wil met deze desktop minstens 3-4 jaar klaar zijn en daarna niet een nieuwe hoeven kopen, maar gewoon mijn onderdelen (grafische kaart, werkgeheugen, etc) kunnen vervangen zonder problemen. Hiernaast kijk ik ook graag films e.d. maar dit zal waarschijnlijk goed komen als hij de hoogsteisende games aankan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik nu heb kost ongeveer €1200 en daar komen dan nog 2 monitoren bij van €150-€170 p/s bij. Het liefst wil ik alleen de desktop zonder monitoren ongeveer op €800-€900 houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb momenteel alleen nog maar een Razer Naga Hex Gaming muis en ben op zoek naar een Razer Blackwidow Expert toetsenbord. Verder heb ik geen randapparatuur aangezien ik nu werk op een laptop met een Blokker TV als 2e monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Kast met interne componenten plus een Razer Blackwidow Expert Toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Merkvoorkeuren heb ik niet, maar een vriend vertelde mij dat Radeon grafische kaarten iets verder ontwikkeld zijn qua geheugen en ik heb het liefst 3-4 GB. Maar dit is niet een eis, meer een tip van een vriend die ik kreeg.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zo stil mogelijk, normale grootte en ik heb een kast gevonden (ik zet hem in de productlijst) die ik echt heel graag wil hebben, of in ieder geval iets wat echt gewoon anders is dan wat je normaal ziet.Verder zou verlichting met LED in de kast wat je aan de buitenkant ziet altijd geweldig zijn (misschien zelfs als ik ze gemakkelijk zou kunnen veranderen).

Verder zijn mijn specificaties:
8GB RAM, 3-4 GB grafische kaart, 500 GB of hoger aan hardeschijf met eventueel een HDD erbij. Een goedwerkende Intel i7 zou fijn zijn, maar in de setup die Alternate mij stuurde zat een i5 en de laptop waar ik nu ook op werk is ook een i5, dus is dat niet zo'n punt, zolang hij maar 3-4 jaar meegaat zonder problemen. 2 LED monitoren, mat-zwart, dunne bezel van maximaal €170 p/s met een groote van 21 inch of meer.En als belangrijkste: ik wil deze desktop over 3-4 jaar, zodra de bijvoorbeeld de grafische kaart niet meer goed genoeg is, makkelijk kunnen vervangen. en de desktop graag onder de €1000 houden. Verder ben ik niet van plan iets met overklokken te doen.

En als laatste zeg ik even dat veel onderdelen speciale edities waren in mijn lijst. In dit forum kan ik ze niet kiezen, alleen een normale categorie of alleen zwart. Dus hier is een lijst en ik probeer ze zoveel mogelijk in de productlijst te zetten.

XFX HD7970 Double Dissipation GHz Ed. (FX-797G-TDFC)
Acer 24" LED Monitor G246HLBbid
Acer 24" LED Monitor G246HLBbid
XFX PRO650W Core Edition
Aerocool Mechatron White Window Edition
LiteOn iHAS124-04
Sandisk SDSSDP-128G-G25, 128GB SSD
ALTERNATE Upgrade Kit GigaByte GA-Z77X-D3H/i5-3570K/8GB
Seagate ST1000DM003 1 TB Harde Schijf

Bij voorbaat dank voor het lezen en eventueel advies.

Jingo99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 19:33
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 62,86€ 62,86
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 95,60€ 95,60
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,20€ 26,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 871,11

Met een ATI met 3GB RAM wordt dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 62,86€ 62,86
1MSI R7950-3GD5/OC BE€ 227,90€ 227,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 95,60€ 95,60
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 864,51

=> 8 Core AMD net zoals de next-gen consoles (zie artikel link hieronder) en beter mbt Crysis 3
=> een goede 1TB HDD
=> uitstekende case (je kan deze nog aanpassen naar je eigen voorkeur)
=> Aftermarket koeler zodat je een koel systeem hebt dat je goed kan overklokken (+- 1GHz winst moet mogelijk zijn)
=> 8 GB goede RAM
=> 550W is voldoende voor deze build
=> Beste prijs/kwaliteit SSD van het moment en 256GB ipv 120! Als je de XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation wilt, neem dan gewoon de 120GB versie van deze SSD ;)
=> mooi binnen budget en voldoet aan al je eisen ;)

Ik ben het met je vriend eens, maar de GTX760 is momenteel wel de net iets betere kaart. Interessant artikel over future proof PC's: http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen

De FX-8320 overklok je gemakkelijk tot een FX-8350 en zelfs verder ;) . De GPU laat ik aan jou, maar de twee systemen zullen Crysis 3 aardig kunnen draaien. Schroef de AA gewoon terug en je zal voor de rest niet veel/geen settings lager moeten zetten ;)

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Z77 -> Z87, dan bijv. een Gigabyte Z87-D3HP of UD3H
3570K-> 4670K
De 8GB geheugen is voldoende. Kan altijd nog 16GB bij.
HDD: 1TB is misschien te weinig(zit zo vol als je een seriefreak bent), de meerprijs van een 3TB schijf is het overwegen waard.

De XFX 650W Pro kan vervangen worden door een CM 550W Silent Pro Gold of Be Quiet System Power 7 750W. Hangt ervan af of je uberhaupt CF/SLI wil gaan draaien...of kiest voor een zuiniger exemplaar.

De videokaart lijkt me een goede keuze voor wat je wil gaan doen met 2 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Inrage schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:05:
Err, heb je dit al gelezen?
reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013
Net wat je zoekt denk ik...

Bij alternatie bieden ze je een upgrade kit aan met de vorige generatie Intel CPU&Mobo.
Als ik je post lees zie ik dat je niet veel kennis hebt van hardware dus overclocken valt ook al af denk ik dan.
Dus neem de Best Buy guide en vervang de CPU & Mobo door een model dat niet te overclocken valt en je zit dan ruim onder de 1000€... klaar!

Vind je die case trouwens echt mooi? (heel persoonlijk natuurlijk maar zelf geef ik liever geen 75€ uit aan een brute hoop plastiek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingo99
Dankjewel voor jullie reacties en bedankt aan drlezie voor het quoten van inrage's antwoord.

qua Hardeschijf is 1 TB meer dan genoeg gelukkig. Ik zit nu 2 jaar op een schijf van 500 GB en heb ong 400 gevuld.
Verder hebben jullie allemaal onderdelen gegeven en ik heb werkelijk geen idee welke beter zou moeten zijn...
8GB RAM is inderdaad mijn richtlijn.
Net even een vriend gesproken en die legde me uit wat overklokken was. Ik ben inderdaad niet van plan te gaan overklokken.
Is 2GB niet te weinig om er nog een jaar of 3 mee door te gaan? kan ik dan niet beter bijvoorbeeld eenAMD Radeon HD 7970 3gb halen?ik had 2 opties bij Alternate: de FX-797A-TDFC of de FX-797G-TDFC. ik wist dat de 797G beter was, maar €25 duurder en bij de 797A kreeg ik Crysis 3, Bioshock Infinite en Farcry Blooddragon als pc download... maar die actie is wss al voorbij dus is de 797G dan niet beter dan de Gigabyte of de Nvidia die jullie aanbevolen?
Ik vind die case inderdaad erg mooi ja. angezien ik deze pc van plan ben minstens 3 jaar te houden zal de case nog wel langer blijven, denk ik. dan lijkt het me leuk om er ook meteen een mooie bij te halen. Niet een vereiste, maar meer gewoon omdat ik hem echt awesome vind. en als ik dan €300 - €400 bespaar, wil ik best zoiets halen. wel een leuke verwoording "brute hoop plastic" moet ik zeggen. moest ik even van lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
jingo99 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:47:
Dankjewel voor jullie reacties en bedankt aan drlezie voor het quoten van inrage's antwoord.

qua Hardeschijf is 1 TB meer dan genoeg gelukkig. Ik zit nu 2 jaar op een schijf van 500 GB en heb ong 400 gevuld.
Verder hebben jullie allemaal onderdelen gegeven en ik heb werkelijk geen idee welke beter zou moeten zijn...
8GB RAM is inderdaad mijn richtlijn.
Net even een vriend gesproken en die legde me uit wat overklokken was. Ik ben inderdaad niet van plan te gaan overklokken.
Is 2GB niet te weinig om er nog een jaar of 3 mee door te gaan? kan ik dan niet beter bijvoorbeeld eenAMD Radeon HD 7970 3gb halen?ik had 2 opties bij Alternate: de FX-797A-TDFC of de FX-797G-TDFC. ik wist dat de 797G beter was, maar €25 duurder en bij de 797A kreeg ik Crysis 3, Bioshock Infinite en Farcry Blooddragon als pc download... maar die actie is wss al voorbij dus is de 797G dan niet beter dan de Gigabyte of de Nvidia die jullie aanbevolen?
Ik vind die case inderdaad erg mooi ja. angezien ik deze pc van plan ben minstens 3 jaar te houden zal de case nog wel langer blijven, denk ik. dan lijkt het me leuk om er ook meteen een mooie bij te halen. Niet een vereiste, maar meer gewoon omdat ik hem echt awesome vind. en als ik dan €300 - €400 bespaar, wil ik best zoiets halen. wel een leuke verwoording "brute hoop plastic" moet ik zeggen. moest ik even van lachen.
De keuze mbt je 7970 moet je best zelf maken. Wat ik wel aanraad, is om ook eens een offerte te vragen voor een i5 4570 (nieuwere generatie!) met een 550W voeding (ruim voldoende) en Samsung 840 EVO 120GB ;) en eventueel voor de AMD build, de games die je opsomt spelen bijna even goed op een FX-8 dan op een i5 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
EDIT: Even mijn geupdate post die verloren was gegaan in je dubbele topic hier plaatsen :)
"Brute hoop plastic" meen ik echt, zelf vond ik dat vroeger ook fijn om te hebben, net een Borg cube met wat verbeelding... maar een paar jaar later heb je misschien liever toch iets subtieler als een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black (of silver of white of iets gelijkaardig...)

Err, heb je dit al gelezen?
reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013
Net wat je zoekt denk ik...

Bij alternatie bieden ze je een upgrade kit aan met de vorige generatie Intel CPU&Mobo.
Als ik je post lees zie ik dat je niet veel kennis hebt van hardware dus overclocken valt ook al af denk ik dan.
Dus neem de Best Buy guide en vervang de CPU & Mobo door een model dat niet te overclocken valt en je zit dan ruim onder de 1000€... klaar!

Vind je die case trouwens echt mooi? (heel persoonlijk natuurlijk maar zelf geef ik liever geen 75€ uit aan een brute hoop plastiek...)

Even de geupdate lijst uit de BBG met een niet overclockbare CPU&Mobo
Normaal gezien heeft Alternate al deze onderdelen of gelijkaardige binnen en dan vragen ze 50-60€ voor het in elkaar stoppen denk ik...

Maar eigenlijk kan je dat net zo goed zelf, zie het als een grote mecano waarvoor je op Youtube genoeg filmpjes kan vinden en guides kan lezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,80€ 173,80
1MSI B85-G41 PC Mate€ 72,39€ 72,39
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 358,-€ 358,-
1Corsair Carbide 300R€ 60,95€ 60,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,90€ 88,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,74

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 21-08-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel is nu beter voor gaming omdat er amper spellen zijn die multithreaded gebruiken. Multithreaded koop je niet omdat je een paar games multithreaded wil spelen, je koopt het als je veel videobewerking/3D rendering/etc doet.

Dat artikeltje zegt het ook:

"In a world where single-core performance still dominates, the Intel offering is still considered the better buy - it's certainly more power-efficient and has more overclocking potential."

" Intel is demonstrably the better choice for the current generation of games as pretty much every CPU review over the last several years demonstrates."

Dus ga je nu een AMD kopen die een beetje beter is met Crysis 3 en een paar andere spellen maar slechter met alle andere duizenden games? Niemand weet zeker wat er over 3-4 jaar is kwa processors/gaming, maar op het moment en voor een tijdje is de Intel de betere keuze. En over 3-4 jaar kijk je wel naar een andere build kijkende naar wat je ermee wil en welke nieuwe processoren wat doen.

Daarbij met de 760 en 7950 videokaarten ga je Crysis 3 niet "kunnen spelen zonder enig probleem", tenzij je alles lager gaat zetten. Heb je minstens een 770 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:49:
Intel is nu beter voor gaming omdat er amper spellen zijn die multithreaded gebruiken. Multithreaded koop je niet omdat je een paar games multithreaded wil spelen, je koopt het als je veel videobewerking/3D rendering/etc doet.

Dat artikeltje zegt het ook:

"In a world where single-core performance still dominates, the Intel offering is still considered the better buy - it's certainly more power-efficient and has more overclocking potential."

" Intel is demonstrably the better choice for the current generation of games as pretty much every CPU review over the last several years demonstrates."

Dus ga je nu een AMD kopen die een beetje beter is met Crysis 3 en een paar andere spellen maar slechter met alle andere duizenden games? Niemand weet zeker wat er over 3-4 jaar is kwa processors/gaming, maar op het moment en voor een tijdje is de Intel de betere keuze. En over 3-4 jaar kijk je wel naar een andere build kijkende naar wat je ermee wil en welke nieuwe processoren wat doen.

Daarbij met de 760 en 7950 videokaarten ga je Crysis 3 niet "kunnen spelen zonder enig probleem", tenzij je alles lager gaat zetten. Heb je minstens een 770 voor nodig.
Ik ben het hier grotendeels mee eens hoor, de AMD is slechter in oude games, maar deze oude games zijn in het overgrote deel (99%) van de gevallen nog altijd speelbaar op een AMD hoor. Ik zal je een groot plezier doen, en posten waar een spel niet speelbaar is met de AMD en wel met de Intel: http://www.tomshardware.c...e-performance,3427-8.html (hier zal een i5 4xxx speelbaar zijn en een AMD niet met dezelfde settings en GPU ). Je moet echt kijken wat voor games je speelt, en in de toekomst wilt spelen.

Ik weet niet waar je het haalt dat Crysis 3 speelbaar is met een GTX770 http://nl.hardware.info/r...20x1080---very-high-4x-aa => de GTX770 haalt gemiddeld 36,7 => je zal sowieso de settings moeten terugschroeven om fatsoenlijk te kunnen gamen. ;)

Ik blijf bij m'n advies:
DrIezie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:57:
... Wat ik aanraad, is om ook eens een offerte te vragen voor een i5 4570 (nieuwere generatie!) met een 550W voeding (ruim voldoende) en Samsung 840 EVO 120GB ;) en eventueel voor de AMD build, de games die je opsomt spelen bijna even goed op een FX-8 dan op een i5 ;) .
Blijft een belangrijke vraag: welke games speel je graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingo99
Nu begin ik er meer van te snappen. Ik denk dat ik toch liever met Intel ga werken, maar om zeker te zijn: de spellen die ik graag speel/wil spelen zijn o.a. Crysis 3, Bioshock (infinite), Battlefield 3 (mss zelfs 4), league of legends, world of warcraft.
Terugkomend op de kast, je hebt inderdaad wel een punt. Maar het is inderdaad een persoonlijke kwestie en ik vind zelf ook dit een van de weinige kasten die me echt aanspreekt. De anderen die ik tot nu toe bekeken heb zijn vaak saai, nietszeggend en/of te simpel.
Wat betreft het moederbord zoek ik eentje die 2 monitoren met HDMI kan ondersteunen, dan wel met een Displayport (volgens mij heet het zo.. vriend vertelde me dat kwaliteit niet verloren zal gaan met een HDMI-Displayport convertor). Bij de MSI B85-G41 die Inrage aanbeveelt zie ik alleen 1 HDMI aansluiting. Het moederbord dat Drlezie aanbeveelt is volgens Alternate PC builder niet mogelijk met wat ik nu heb.
Ook kan ik de voeding die jullie beiden aanbevelen niet vinden.

Wat ik nu heb in mijn setup met zoveel mogelijk van jullie onderdelen is:
Intel i5-4570 boxed €179.90
Samsung 840 EVO 120 GB SSD €88.90
Seagate ST1000DM003 1 TB €57.90
Crucial 8 GB DDR3-1600 kit €61.90
LiteOn iHas124-04 €17.99
Aerocool Mechatron white edition €94.90
MS Windows 7 HP 64-bit NL €89.90
-------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal €591.39

nu is voor mij nog steeds niet duidelijk of de XFX HD 7970 FX-797G-TDFC GHZ edition een goede videokaart is bij wat ik nu heb.

Verder ben ik iets vergeten te vermelden. Momenteel werk ik op Windows 7 en ik hoor van veel mensen dat Windows 8 nog niet optimaal werkt, dus zou ik denk ik graag op Windows 7 willen blijven draaien. Ik weet niet of dit enige invloed heeft op mijn setup, maar er zat al een Windows 7 pakket bij de setup die ik kreeg van Alternate, dus die staat er nu ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingo99 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:13:
Nu begin ik er meer van te snappen. Ik denk dat ik toch liever met Intel ga werken, maar om zeker te zijn: de spellen die ik graag speel/wil spelen zijn o.a. Crysis 3, Bioshock (infinite), Battlefield 3 (mss zelfs 4), league of legends, world of warcraft.
Zowel Intel als AMD procs doen het prima, geen van genoemde exemplaren zal je verhinderen te gamen met hoge instellingen. De BBG kiest ook Intel voor al redelijk wat keren achter elkaar voor het basis gamesysteem en het mainstreamsysteem.
Terugkomend op de kast, je hebt inderdaad wel een punt. Maar het is inderdaad een persoonlijke kwestie en ik vind zelf ook dit een van de weinige kasten die me echt aanspreekt. De anderen die ik tot nu toe bekeken heb zijn vaak saai, nietszeggend en/of te simpel.
Wat betreft het moederbord zoek ik eentje die 2 monitoren met HDMI kan ondersteunen, dan wel met een Displayport (volgens mij heet het zo.. vriend vertelde me dat kwaliteit niet verloren zal gaan met een HDMI-Displayport convertor).
Het scheelt nauwelijks in kwaliteit ;)
Bij de MSI B85-G41 die Inrage aanbeveelt zie ik alleen 1 HDMI aansluiting.
Je maakt gebruik van de HDMI aansluiting van de videokaart, niet die van het moederbord zelf, dus dat is in dit geval niet zo'n punt.
Het moederbord dat Drlezie aanbeveelt is volgens Alternate PC builder niet mogelijk met wat ik nu heb.
Als je daarmee de Gigabyte GA-970A-UD3 bedoelt, dan kan dat kloppen. Een moederbord is óf gemaakt voor Intel processoren óf voor AMD procs, en dan ook voor een bepaalde generatie processoren. Dat wordt aangeduid met de zogeheten 'socket'. Een proc plaats je op een mobo in een socket, die kan verschillende pennetjes hebben die aansluiten op een bepaalde generatie processoren.
Ook kan ik de voeding die jullie beiden aanbevelen niet vinden.
De XFX voeding of de Seasonic? Alternate heeft in ieder geval beide op voorraad staan volgens de PriceWatch.
Wat ik nu heb in mijn setup met zoveel mogelijk van jullie onderdelen is:
Intel i5-4570 boxed €179.90
Samsung 840 EVO 120 GB SSD €88.90
Seagate ST1000DM003 1 TB €57.90
Crucial 8 GB DDR3-1600 kit €61.90
LiteOn iHas124-04 €17.99
Aerocool Mechatron white edition €94.90
MS Windows 7 HP 64-bit NL €89.90
-------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal €591.39
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,80€ 173,80
1Aerocool Mechatron Wit€ 74,40€ 74,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,85€ 82,85
1Lite-On IHAS124-04 Zwart€ 15,95€ 15,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,40
Lijstjes als bovenstaande gebruiken we meestal hiervoor op tweakers.
So I fixed that for you ;)
En je hebt nog een moederbord nodig, ik zou de pricewatch: ASRock B85M-HDS van de BBG van juli voor stellen.
nu is voor mij nog steeds niet duidelijk of de XFX HD 7970 FX-797G-TDFC GHZ edition een goede videokaart is bij wat ik nu heb.
Prima
Verder ben ik iets vergeten te vermelden. Momenteel werk ik op Windows 7 en ik hoor van veel mensen dat Windows 8 nog niet optimaal werkt, dus zou ik denk ik graag op Windows 7 willen blijven draaien. Ik weet niet of dit enige invloed heeft op mijn setup, maar er zat al een Windows 7 pakket bij de setup die ik kreeg van Alternate, dus die staat er nu ook bij.
Als je maar de 64 bits versie van Win7 hebt, dan maakt het niet uit. Het is verder wat je wilt.

• DrIezie
Steek in de build van Laca een goed mobo (het mobo dat hij voorstelt, is goed) en je XFX 7970 en je bent er volgens mij! ;)

Wel sluit ik me aan bij de case: het is leuk om naar te kijken, maar het is veel belangrijker dat hij goed koelt en degelijk is. Ik betaal liever 75€ voor een goede maar "saaie" case dan voor een middelmatige case die spacy uitziet ;) (my two cents)

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,-€ 173,-
1ASRock B85M-HDS€ 58,45€ 58,45
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition€ 327,99€ 327,99
1Aerocool Mechatron Wit€ 74,40€ 74,40
1XFX Pro 550W€ 53,90€ 53,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,94

Voor de videokaart maar uitgegaan van de Double dissipation Ghz Edition, gezien dat die in de TopicStart staat.

verder:
• de prijs voor het pakket aan onderdelen zit inmiddels al weer dicht op de 1000 euro. Wil je dat, of moet er nog zo'n 100 euro afgeschaafd worden?
• de vraag over de monitoren is meer op z'n plek hier: Videokaarten & Beeldschermen . In jouw geval gaat het om gamen, dus geef je budget aan en dat je voor gamen een redelijke responstijd en kleurweergave wilt. Als je op allebei de monitoren tegelijk wilt kunnen gamen komt daar bij dat je graag dunne bezels wilt (de randen van het scherm zogezegd).
• de omschrijvingen van de webshops die de Mechatron verkopen geven aan dat ze een fan aan de voorkant en een fan aan de achterzijde van de kast meeleveren. Vraag dus na of de blauw oplichtende fans op de foto een optie zijn, die niet standaard meegeleverd wordt. En of zij die fans kunnen leveren.
Aerocool levert volgens de PriceWatch deze fans. In de TopicStart zeg je dat je ook een stil systeem wilt, dan zijn er overigens voor minder geld stillere koelers te krijgen.
• je ziet bij tweakers een mooi plaatje in de PW van de Mechatron White Window Editie, maar Afuture, Freezing Hardware en Informatiqua leveren de standaard non-Window versie. Heb t net gemeld aan tweakers, maar het zou goed kunnen dat de oude foto er nog een paar uurtjes staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingo99
De prijs is helemaal geweldig! Al zou het natuurlijk altijd leuker zijn om €100 minder uit te komen. Kan dat zonder veel verlies van kwaliteit?
Qua monitor had Alternate al een model aangeboden: Acer G246HLBbid (ik heb geen idee hoe ik een product toevoeg in een reactie... zie de mogelijkheid niet staan). Is dit een goede monitor voor zijn prijs?
Ik heb even rondgekeken en heb een goedkopere kast gevonden die ik ook heel mooi vind: de Sharkoon T9 of de Sharkoon T28 (ze zien er hetzelfde uit maar er zat een verschil in. Welke kan ik gebruiken?) Red edition. Deze scheelt ongeveer €20 en hier worden er al 3 LED Fans bijgegeven.
Wat de videokaart betreft, vinden jullie dit een goede videokaart of weten jullie iets met een betere prijs kwaliteit verhouding wat past bij mijn wensen?
En als laatste: Is de setup die ik nu heb merkbaar te horen of is deze al redelijk stil? zoniet, kan deze dan stiller? Ik ben al zeer tevreden met de prijs en zou het fijn vinden als het goedkoper kan zonder kwaliteitsverlies, maar als ik last ga krijgen van geluid wil ik best iets beters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingo99 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:32:
De prijs is helemaal geweldig! Al zou het natuurlijk altijd leuker zijn om €100 minder uit te komen. Kan dat zonder veel verlies van kwaliteit?
Je kunt er wel een aantal tientjes vanaf snoepen zonder al te veel in te leveren. Alleen, houd in gedachte: de eerder genoemde onderdelen zijn niet minder waar voor het geld, je gaat dus weldegelijk een klein stapje terug in performance.

als je overal wat 'afschaafd' van de bestaande lijst, dan krijg je zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,-€ 173,-
1Gigabyte GA-P85-D3€ 72,-€ 72,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 309,-€ 309,-
1Sharkoon T28€ 54,90€ 54,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1XFX Pro 550W€ 52,70€ 52,70
1Samsung 840 series 120GB€ 83,90€ 83,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,35
De proc zou je nog naar een 4430 kunnen terugbrengen. Je zult meer moeten veranderen om de prijs echt verder omlaag te krijgen.
Het moederbord is veranderd vanwege de kast, bij de gpu lever je bij de Black Ed. een heel klein beetje in, het geheugen is die uit de BBG voor het basisgamesysteem en de dvd-brander/speler maakt weinig uit. De standaard 840 ssd is wel duidelijk trager dan de 840 EVO, maar als je hardeschijven gewend bent, dan voelt een standaard 840 alsnog erg snel.
Qua monitor had Alternate al een model aangeboden: Acer G246HLBbid (ik heb geen idee hoe ik een product toevoeg in een reactie... zie de mogelijkheid niet staan). Is dit een goede monitor voor zijn prijs?
Geen spectaculaire monitor, maar op zich gewoon prima. Alleen je zult niet heel dicht op het scherm moeten gaan zitten, 24 inch komt van dichtbij meestal minder tot z'n recht.
Ik heb even rondgekeken en heb een goedkopere kast gevonden die ik ook heel mooi vind: de Sharkoon T9 of de Sharkoon T28 (ze zien er hetzelfde uit maar er zat een verschil in.
Neem in dat geval de T28, die heeft 2 externe bays, wat makkelijk is voor een dvd-speler/brander + je hebt geen bracket nodig voor de harde schijf.
Welke kan ik gebruiken?) Red edition. Deze scheelt ongeveer €20 en hier worden er al 3 LED Fans bijgegeven.
Je kunt beide genoemde Sharkoons prima gebruiken, al zou je natuurlijk ook kunnen zeggen dat je de Aerocool Mechatron houdt. Scheelt je twee tientjes aanschaf + fans, maar als je er elke dag tegen aan kijkt en je vindt het echt de moeite, waarom dan niet 40 euro oid meer (extra kosten kast + fans) uitgeven? Uiterlijk is een kwestie van smaak, dus of het de moeite is, dat weet alleen jij.
Wat de videokaart betreft, vinden jullie dit een goede videokaart of weten jullie iets met een betere prijs kwaliteit verhouding wat past bij mijn wensen?
Zie ook hierboven, maar het is voor een multimonitor opstelling een geschikte kaart. Alleen zul je niet met beide beeldschermen tegelijk kunnen gamen op de hoogste grafische instellingen van de gemiddelde game. Al is Crysis een heel ander verhaal dan pak m beet de gemiddelde online role playing game.
En als laatste: Is de setup die ik nu heb merkbaar te horen of is deze al redelijk stil? zoniet, kan deze dan stiller? Ik ben al zeer tevreden met de prijs en zou het fijn vinden als het goedkoper kan zonder kwaliteitsverlies, maar als ik last ga krijgen van geluid wil ik best iets beters hebben.
Op geluid lever je iets in, al is het niet enorm veel. Houd in gedachten dat je bij browsen of het tikken van een tekst in Word de computer nauwelijks belast en dus nauwelijks zult horen; ga je gamen, dan hoor je de koeling e.d. een stap meer. Al heb je dan waarschijnlijk een koptelefoon op of boxen aan voor ingame geluid, dus je zult beperkt iets merken van ventilatoren op hoge snelheid.
Al met al bij gamen is het geluid merkbaar, bij het maken van een document of presentatie-slide hoor je niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Goed advies van Laca, ik neem aan dat je niet wilt overklokken? Anders is de AMD build natuurlijk wel interessant :P .

Ik heb even het "goedkope Laca lijstje" voor je opgemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 159,48€ 159,48
1ASRock B85M-HDS€ 58,60€ 58,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,37

Zelfde lijstje, maar dan met een overklokbare AMD 8core 'het "goedkope Dr Iezie lijstje":
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,90€ 134,90
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 61,90€ 61,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het AMD-advies van DrIezie is uitstekend, ook met een AMD proc kun je wel een tijdje vooruit. Al kan ik goed begrijpen dat je liever een Intel build kiest, gezien dat de high-end gamesystemen van de BBG's al lange tijd voorzien worden van een Intel processor.
Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt voor een bepaalde kast (daar lijk je nog het meeste over te twijfelen op het moment?) dan is aan te raden om nog een keer te kijken naar een bijpassend moederbord. Bijvoorbeeld de Sharkoon T28 kast kan alleen met ATX moederborden overweg, dan zal de Asrock niet geschikt zijn maar bijv. een pricewatch: Gigabyte GA-P85-D3 wel.

Succes! :)

P.S. vraag anders voor de monitor in Componenten Aankoopadvies nog een advies of kijk eens in de BBG's. De laatste BBG vermeldt de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart en de pricewatch: LG IPS237L Zwart wat mooie monitoren zijn (zeker voor het geld).

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Pagina: 1