Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail, domein, clients en on behalf of

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 22:18
Mijn domein wat bij Godaddy probeer ik nu via gmail te gaan gebruiken. Ik laat gmail de mail via pop ophalen en in de gmail settings heb ik de smtp van godaddy staan om van het "on behalf of" probleem af te zijn. Op gmail.com gaat dat prima.

Ik tracht nu echter de clients op mijn pc (outlook 2007) en iPhone in te stellen. Ik had daar initieel bij smtp ook gmail opgegeven met de gedachte dat gmail dan weet dat dat via godaddy moet, dat werkte niet, dan kreeg ik on behalf weer. Nu dus direct daar (in outlook en iphone) ook de smtp van godaddy opgegeven maar dan heb ik volgens mij mijn sent mail alsnog niet centraal staan.

E.e.a. hapert nu, mogelijk door alle pogingen om alle boxen te benaderen, maar tips om ook de sent mail centraal in gmail te krijgen en toch van om behalf af te zijn zijn welkom.

Als het niet kan dan hoor ik het ook graag, dan kan ik de tests staken en wellicht office 365 proberen.

update: veel tips op internet gebruiken gmail exchange activesync maar dat is alleen voor bestaande gebruikers en kan ik dus niet gebruken. Idem Google apps die kan ik ook niet meer krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door jaspov op 21-08-2013 13:20 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt het na het verzenden misschien met regels laten verplaatsen naar je gmail sent items.
Moet je dan wel op iedere client doen.

Ik gebruik zelf trouwens google apps met eigen domein. Kunt eens kijken of dat een optie voor je is.

[ Voor 28% gewijzigd door defusion op 21-08-2013 13:20 ]

• jaspov
Dank. In outlook kan dat maar in de iPhone/iPad niet voor zover mij bekend.

Google apps is een optie maar inmiddels betaald. Ben dus benieuwd of kan wat ik wil met gmail en 1 domein, anders wordt het inderdaad kiezen tussen google apps/office 365 exchange online.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

jaspov schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:16:Nu dus direct daar (in outlook en iphone) ook de smtp van godaddy opgegeven maar dan heb ik volgens mij mijn sent mail alsnog niet centraal staan.
ook niet als je imap gebruikt om outlook / iphone met gmail te laten praten?

[ Voor 129% gewijzigd door naitsoezn op 21-08-2013 13:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• jaspov
Dank, wat bedoel je precies? In outlook en iPhone benader ik gmail als imap maar smtp staat bij godaddy.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Google Apps kun je toch wel gebruiken? Er is alleen geen gratis editie (meer) beschikbaar, maar dat is voor 365 ook niet. Dan ben je van alle gedoe af en heb je - wat ik zo begrijp - je doel bereikt om met je eigen domein Google te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Bastiaan op 21-08-2013 17:52 ]

• jaspov
Klopt. Ik vroeg me alleen a of wat ik wil ook al zonder de apps kan. Hoor wel mensen enthousiast over enkel alles via gmail, met domein maar voor mij is die "on behaald of" en sent items centraal cruciaal.

Vraag me dus af o ik iets verkeerd doe danwel dat herbegon niet kan, als het dat laatste is dan stap ik iver naar apps of o365 maar als dat niet nodig is.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Google Apps is het geheel van mail, agenda, contactpersonen, Drive, etc. Wat je er in de praktijk van wil gebruiken is aan jezelf. Het heeft alleen geen invloed in de kosten.

• jaspov
Klopt, alleen heb ik het nodig of kan dit ook met Gmail?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je wilt sturen/ontvangen vanuit je eigen domeinnaam heb je dat inderdaad nodig. Als je wilt sturen 'on behalf of' niet. Wat is dus precies je doel? Wat wil jij dat de ontvanger ziet als afzender en naar kan antwoorden?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoals ik het begrijp:
- De ontvanger mag geen "on behalf of" zien, zowel bij eigen domein als bij xxx@gmail.com adres bij gebruik van de smtp server van google.
- De verzonden items moeten in 1 map staan, onafhankelijk vanaf welk mail adres is verzonden.

Het probleem:
- Als je bij smtp.gmail.com inlogt met xxx@eigendomein.com, maar een mail verstuurt via xxx@gmail.com staat er "on behalf of" bij de ontvanger. Je hebt dan wel centrale opslag.
- Als je bij smtp.gmail.com inlogt met xxx@gmail.com, heb je geen "on behalf of", maar komen de verzonden items niet in de sent items van xxx@eigendomein.com, en is er dus geen centrale opslag.

Dit alles is geen probleem bij gebruik van de webmail. Dan krijg je geen "on behalf of", zolang het mail account maar is toegevoegd met de eigenlijke smtp gegevens. De verzonden mails komen dan óók in de sent items.

[ Voor 14% gewijzigd door defusion op 22-08-2013 11:31 ]

• jaspov
Dank voor de reacties, dan kan het dus niet. Ik ga kijken naar google apps en office 365.
Pagina: 1