Toon posts:

Macbook Pro mid 2009 valt steeds uit en start opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macbook pro van mid 2009 en sinds kort valt hij soms te pas en te onpas uit. Het scherm wordt zwart en daarna komt er een tekst in beeld met 'Uw macbook wordt opnieuw opgestart vanwege een probleem' Daarna start de gehele computer opnieuw op. Nu gebeurd dit niet steeds bij dezelfde handeling, maar als ik bijvoorbeeld op safari browse dan gebeurd het veel sneller dan dat ik gebruik maak van firefox.

Nu heb ik een half jaar geleden wel het RAM geheugen uitgebreid naar 8gb, maar ik kan me niet herinneren dat deze problemen toen zijn begonnen. Vanochtend heb ik in de recovery modus de HD gewist en Mountain Lion opnieuw geinstalleerd. Helaas heeft dit niks geholpen want hij is zojuist weer uitgevallen.

Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? Ik ben zelf totaal niet technisch dus ik heb echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik zou eerst is beginnen met zo min mogelijk RAM erin te doen, dus 1tje eruit halen.

Kan best zijn er 1 dimm defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:58

YellowCube

Wait...what?

wellicht wordt de laptop te warm?
hoor je voor het uitvallen de ventilator hard blazen of juist helemaal niet?

zoek anders even naar een hardware monitor zodat je de temperaturen en werking van de fans kunt controleren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop wordt niet te warm, ventilator slaat nooit aan wanneer de laptop uitvalt en voelt ook niet warm aan. Ik dat met die RAM even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! Heb 1 'kaart' er uit gehaald en het probleem is verholpen. Bedankt in ieder geval, nooit gedacht dat de oplossing zo simpel kon zijn