Wifi adapter werkt niet/slecht

Pagina: 1
Acties:

• Matthijsy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-11 16:27
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe laptop aangeschaft (Lenovo Z500 Touch - Windows 8). Nu zit ik op de 1e verdieping en heb ik 1 streepje verbinding met mijn netwerk op de 2e verdieping en geen verbinding met het netwerk op de begane grond. Dit terwijl mijn andere laptop (HP Pavilion DV-6 - Windows 7) 5 streepjes (alles) verbinding heeft met het netwerk op de 2e verdieping en 4 streepjes met het netwerk op de begane grond.

Is dit een bekent probleem met dit type computer of met windows 8? En zou iemand hier een oplossing voor weten?

Alvast bedankt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Interessanter is om te kijken wat de waarden zijn in een tool als inSSIDer, "streepjes zijn nogal abstract".

Heb je zelf een installatie van de laptop gedaan, of staat Windows out-of-the-box op?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Matthijsy
Windows stond er out-of-the-box op. Ik zal inSSIDer even draaien en zal zo de waarden toevoegen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou me zomaar niks verbazen als je nieuwe laptop standaard op de 5Ghz verbind ipv de normale wireless band. Bereik van de 5Ghz is ook veel lager. Maar met inSSIDer zou je dat idd zo moeten kunnen zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Matthijsy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:44:Ik zal inSSIDer even draaien en zal zo de waarden toevoegen
Dan wel op beide systemen draaien (natuurlijk) :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Matthijsy
Hierbij de screenshots van beide laptops. Screenshots zijn gemaakt terwijl laptops naast elkaar stonden.

Oude laptop (windows 7)
Afbeeldingslocatie: http://fox-creations.nl/DV-6.PNG

Nieuwe laptop (windows 8)
Afbeeldingslocatie: http://fox-creations.nl/Z500.PNG

Verwijderd

Er is iets mis met de laptop.

1. Hardware ---> terug naar fabrikant voor garantie
2. Software. Driver updaten van de fabrikant van het WiFi kaartje.

Om punt 1 helemaal uit te sluiten, kan je misschien ook een USB WiFi stick in de nieuwe laptop doen, en deze laten verbinden (de interne WiFi kaart uitzetten dan).

• Matthijsy
Punt 2 heb ik al gedaan. Dus dan moet het punt 1 zijn?

Verwijderd

Probeer eerst een andere USB stick.

• Matthijsy
Oke, zal eens kijken of ik een wifi stick heb. Het kan niet met een normale usb stick of wel?

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 20:33
Matthijsy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:37:
Oke, zal eens kijken of ik een wifi stick heb. Het kan niet met een normale usb stick of wel?
Inderdaad met een wifi-usb stick. Om andere problemen geheel uit te sluiten zou ik deze ook op beide laptops testen. Geeft deze op beide laptops wel een vergelijkbaar bereik dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de wifi-adapter in je nieuwe laptop

[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 21-08-2013 15:39 . Reden: typos ]

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik vermoedt dat je interne w-lan niet goed is.
Ff testen met een usb stickje.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03:44

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb laatst zo'n soort probleem op gelost door de router op een andere channel te zetten.
Eerst had ik een snelheid van rond de 1,5 mbps en daarna ongeveer 60 mpbs. Andere laptops deden het wel normaal..
Pagina: 1