Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008] Print management / statistics

Pagina: 1
Acties:

• rdem
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 08:00
We hebben de indruk dat onze gebruikers een soort print frenzy aan het ontwikkelen zijn, en pogen dit toch een beetje in een goeie richting uit te sturen.

De omgeving bestaat uit 80% windows clients, die allemaal connecteren naar een server waar de printers geshared staan.

Is er een goed software pakket waar er nauwkeurige statistieken bijgehouden kunnen worden per gebruiker en printer? Liefst iets gratis of goedkoops :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja... Als ik even een google zoekopdracht doe naar "Windows print statistics", dan zie ik alleen op de eerste pagina alleen al drie of vier paketten die dit zouden kunnen doen.

Heb je deze al bekeken?

Indien niet, dan zou je dit alsnog even moeten doen. Indien ja, kun je dan aangeven waarom deze paketten niet voldoen?

Het is immers wel de bedoeling dat je zelf wat initiatief moet tonen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:09
Mogelijk kan je leverancier je hiermee helpen. Kyocera, Canon en Toshiba hebben hiervoor allemaal zeker oplossingen. Mogelijk wil je leverancier een oplossing gratis bij jullie installeren, al dan niet in een trail.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mijn ervaring is dat het invoeren van een follow-me printing oplossing er voor zorgt dat er veel minder daadwerkelijk wordt afgedrukt.

Maar verplaats je ook eens in de gebruiker. Waarom willen ze zaken uitprinten? En hoe kan je dat op een andere manier oplossen dan ze gebruikersorganisatie te laten schrikken met een statistiekenrapportage.

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 14:09
Ik heb zelf enige tijd geleden gebruik gemaakt van PaperCut Print Logger. Is gratis in het gebruik en slaat de gegevens in elk geval op een bruikbare manier op, zodat je er uiteindelijk zelf de juiste grafiekjes en tabellen uit zou kunnen maken.

Verwijderd

Gratis: met behulp van Log Parser een SQL query uitvoeren op de Windows eventlog van de print server (alle prints worden immers gelogd) en dit bv naar een CSV bestand schrijven. Dan een pivot table en je kan de data naar hartelust analyseren.
Pagina: 1