const { signature } = await fetchProfile()
Even voor de duidelijkheid: deze vraag kun je beter in een ander topic stellen.
Bijvoorbeeld, het AMD of NVIDIA topic. Om voor deze vraag nou een topic te openen is een beetje jammer. Je kunt op z,n minst even op google zoeken.
VRAM op je videokaart is redelijk belangrijk, maar het ligt ook net aan je omstandigheden, draai je misschien 3 schermen of heb je maar een kaartje van 40 euro. Je moet dus met iets preciezers aan komen, dan dit..
Bijvoorbeeld, het AMD of NVIDIA topic. Om voor deze vraag nou een topic te openen is een beetje jammer. Je kunt op z,n minst even op google zoeken.
VRAM op je videokaart is redelijk belangrijk, maar het ligt ook net aan je omstandigheden, draai je misschien 3 schermen of heb je maar een kaartje van 40 euro. Je moet dus met iets preciezers aan komen, dan dit..
Ik heb nu en Xfx hd 6870 double dissipation met en klok snelheid van 940mhz en 1gb ram als ik zoek naar nieuwere video kaarten is de klok snelheid niet echt hoger alleen meer ram
Vroeger had een pentium 4 3+ GHz nu heeft een nieuwe haswell 3+ GHz.. de eerste C2D quad cores hadden dezelfde klok snelheid als de nieuwste quad cores.. het gaat ook veel meer om de architectuur dus.moijamie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:57:
Ik heb nu en Xfx hd 6870 double dissipation met en klok snelheid van 940mhz en 1gb ram als ik zoek naar nieuwere video kaarten is de klok snelheid niet echt hoger alleen meer ram
Qua geheugen op videokaarten zit je met dingen als bus grootte en (doorvoer)snelheid, type (DDR3/5/+) etc, dat is goed uit te zoeken via internet, maaaaarrrrrr:
Waar het jou om gaat is blijkbaar een upgrade vanaf een 6870. Ik zou dus kijken wat ik daaraan mis vind (reden van upgrade, te lage fps in welke games?) en of ik van plan zou zijn te draaien op 1080p of hogere resoluties.
Tot en met 1080p maakt geheugen bizar weinig uit als je een relatief nieuwe kaart koopt (heck je 6870 is al relatief nieuw), met veel AA en ander grafisch geweld kom je wellicht inderdaad wel boven de 1 gig video RAM. Voor de rest zou ik lekker benchmarks opzoeken en me weinig druk maken om geheugen grootte, totdat je voor tripple screen of enorme grote resoluties wil gaan, dan kom je dichtbij/over de 2GB video ram grens van goede kaarten.
Reden van mijn upgrade is dat ik gewoon games als BF4 straks in ultra kan spelen met 1980 x 1080 AA en all dat gewoon op het hoogste en fps wil ik niet onder de 60 hebben bijvoorbeeld als er dan en smoke bomb en een graanaat afgaat ofzo dat het dan niet naar 40 fps droped zoals nu (met bf3)BradKing schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:10:
[...]
Waar het jou om gaat is blijkbaar een upgrade vanaf een 6870. Ik zou dus kijken wat ik daaraan mis vind (reden van upgrade, te lage fps in welke games?) en of ik van plan zou zijn te draaien op 1080p of hogere resoluties.
Voor FullHD op high/ultra heb je 2gb nodig momenteel.
Wanneer die 2gb echt volloopt, weet niemand, het kan vrij plotseling gebeuren. Voor BF3 werden 1gb kaarten nog als prima gezien, maar toen bleek dat 1gb een bottleneck was.
Dat is trouwens ook de reden waarom ik vaak AMD 3gb kaarten of Nvidia 4gb kaarten aanraadt: het staat zo slordig als je kaart van 300 euro over een jaartje bottleneckt door te weinig VRAM.
Wanneer die 2gb echt volloopt, weet niemand, het kan vrij plotseling gebeuren. Voor BF3 werden 1gb kaarten nog als prima gezien, maar toen bleek dat 1gb een bottleneck was.
Dat is trouwens ook de reden waarom ik vaak AMD 3gb kaarten of Nvidia 4gb kaarten aanraadt: het staat zo slordig als je kaart van 300 euro over een jaartje bottleneckt door te weinig VRAM.
People as things, that’s where it starts.
Bf3 noem je ook als mooi voorbeeld.
BF3 is de meest Vram slurpende game die ik ken.
1080P op ultra slurpt 1300-1500MB
Zelf speel ik recent op 2560x1440 en dan schiet het omhoog richting de 1850-1950MB
De andere games raken amper de 1500MB aan op 1440P (en hangen rond de 800MB-1GB op 1080P)
Denk hierbij aan Bioshock infinite / COH2 / Metro Last Light / SC2 / FC3 ect.
2GB zal het komend jaar ook niet bottelen (of je moet een multimonitor setup hebben)
BF3 is de meest Vram slurpende game die ik ken.
1080P op ultra slurpt 1300-1500MB
Zelf speel ik recent op 2560x1440 en dan schiet het omhoog richting de 1850-1950MB
De andere games raken amper de 1500MB aan op 1440P (en hangen rond de 800MB-1GB op 1080P)
Denk hierbij aan Bioshock infinite / COH2 / Metro Last Light / SC2 / FC3 ect.
2GB zal het komend jaar ook niet bottelen (of je moet een multimonitor setup hebben)
Ik raad je aan eerst zelf meer onderzoek te doen. Informatie kan je bijvoorbeeld halen uit reviews van kaarten met verschillende geheugengroottes.
Nu is je openingspost echt te beperkt.
Nu is je openingspost echt te beperkt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()