Op woensdag 28 november 2001 19:41 schreef jopiek het volgende:
Mijn symptomen in XP: geen enkele shortcut werkt meer, ook programma's starten niet meer via de explorer, ik kan wel internetten e.d. doordat de MAPPEN op de desktop wel werken (ik typ daar het adres gewoon in)
McAfee heeft dit virus gevonden en verwijderd: W32/SirCam@MM (4 files infected) kan het daat mee te maken hebben (ik kreeg het vlak erna...)
in file C:\WINDOWS\system32\SCam32.exe
verreweg de meeste programma's starten niet meer, alleen command.exe etc.. en de standaard windowsdingen, in het config scherm kan ie rundll32.exe niet vinden (is er nog gewoon), ook bij andere programma's komt ie met "cannot find..."
Ik, neem, aan, dat, je, bv, geen, word, applicatie, kan opstarten, maar als je dubbelklikt op een .doc dat word dan wel opstart.
Als dat het geval is, dan is de kans groot dat een virusscanner een trojan heeft verwijdert die zich bij het opstarten van een exe zich mee laat laden door een registry key te wijzigen. Als die verwijdert is, geeft windows de melding dat die die applicaite niet kan vinden.
Op de naam moet je in de registry zoeken en alleen die naam verwijderen.
Anders kan je een kijken oop
http://resource.at/virus onder registry tweaks.
ALs je geen exe's kan opstarten dan is er een truk om toch regedit.exe op te starten, nml eerst de extentie wijzigen in .com
Suc6