Mobiel parkeren (Parkmobile, Yellowbrick, ...)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Als ik mijn auto parkeer op straat, dan loop ik naar de parkeerautomaat en betaal. Het gebruik van deze automaat met bijbehorend printje is gratis (of bij de prijs inbegrepen).

Als ik een app gebruik als Parkmobile of Yellowbrick, dan mag ik bovenop de parkeerkosten, ook nog 25 cent (oid) betalen.

Is dit niet een beetje raar? We gaan met onze tijd mee, de mogelijkheid bestaat om op deze manier je parkeerbelasting te betalen, maar als je er gebruik van wilt maken, mag je extra betalen? En soms ook nog registratiekosten...

Nu begrijp ik wel dat het commerciële bedrijven zijn die deze mogelijkheden ontwikkeld hebben en uiteraard een verdienmodel hebben, maar ik als klant zou toch liever zien dat het gebruik van deze betaalmogelijkheid gewoon, net zoals bij het gebruik van een betaalautomaat, bij de prijs inbegrepen zit.
De gemeente zou dit toch buiten mij om kunnen afhandelen met de bedrijven als Parkmobile en Yellowbrick?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Het voordeel van YellowBrick is dat je per minuut betaald. Je betaald dus nooit teveel/te weinig (je bent te laat terug). Ik vindt het zeer irritant dat ik bijvoorbeeld naar de parkeer automaat loop, er een uur ingooi en dan 10 minuten later al klaar ben (bijvoorbeeld een wachtrij zit mee). Of andersom dat ik lekker ergens aan het lunchen ben en dan gehaast nog weg moet omdat de parkeer meter verloopt. Die luxe is mij wel 25 cent waard.

Even een edit met een voorbeeld: Ik moest in Amsterdam aan de gracht zijn voor een ophaal afspraak bij een winkel waar het altijd druk is. Normaal had ik dan zeker een uur geld in de parkeer gedaan (5E). Nu viel de drukte mee en was ik voor 1 euro klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 21-08-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb gezocht op mijn facturen, maar ik kan die 25 cent niet terugvinden. Betreft Parkmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb YB en daar zie je het wel op de factuur. Zwaar ergerlijk, maar daar heb je voor getekend toen je dat abo afsloot zeg maar. En, het heeft mij al veel geld gescheeld!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Is die 25 cent echt zo erg? Al zou ik 10 euro per parkeeractie moeten betalen, dan zou ik het nog gewoon gebruiken. Ik raak die vieze automaten echt niet aan waar junks hun gebruikte naalden in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Anoniem: 124943 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:09:
Het voordeel van YellowBrick is dat je per minuut betaald. Je betaald dus nooit teveel/te weinig (je bent te laat terug). Ik vindt het zeer irritant dat ik bijvoorbeeld naar de parkeer automaat loop, er een uur ingooi en dan 10 minuten later al klaar ben (bijvoorbeeld een wachtrij zit mee). Of andersom dat ik lekker ergens aan het lunchen ben en dan gehaast nog weg moet omdat de parkeer meter verloopt. Die luxe is mij wel 25 cent waard.

Even een edit met een voorbeeld: Ik moest in Amsterdam aan de gracht zijn voor een ophaal afspraak bij een winkel waar het altijd druk is. Normaal had ik dan zeker een uur geld in de parkeer gedaan (5E). Nu viel de drukte mee en was ik voor 1 euro klaar.
De discussie waar het mij om gaat is niet of het die 25 cent nou wel of niet waard is, het gaat er mij om dat ik het raar vind dat ik voor een alternatieve methode, extra moet betalen. Een betaalautomaat is gratis (bij de prijs inbegrepen). Ik vind dat als er een extra manier gegeven wordt om te betalen, dat het dan niet meer moet gaan kosten.
Bij de AH hoef je toch ook niet meer te betalen omdat je kiest voor de 'handigere' manier van de zelfscanner? Het bedrijf dat de zelfscanner maakt, onderhoudt, update, enz, wordt door AH betaalt en niet apart door mij. Ik zou het dus graag zien dat Parkmobile/Yellowbrick door de gemeente betaald wordt en niet door mij...

En jouw voorbeeld gaat bv. niet op bij parkeergarages (met parkeerkaart). Daar betaal je ook achteraf en hoef je van tevoren niet te bepalen hoe lang je zult blijven...
Trommelrem schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:20:
Is die 25 cent echt zo erg? Al zou ik 10 euro per parkeeractie moeten betalen, dan zou ik het nog gewoon gebruiken. Ik raak die vieze automaten echt niet aan waar junks hun gebruikte naalden in stoppen.
Doen junks dat? En in welke gleuf stoppen ze die naalden? Is mij nooit opgevallen. Zal erop letten, dank voor de tip!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Galois schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:32:

Doen junks dat? En in welke gleuf stoppen ze die naalden? Is mij nooit opgevallen. Zal erop letten, dank voor de tip!
In dat gat waar het wisselgeld uit komt. Wellicht heb ik selectief smetvrees, want het is volgens de Telegraaf (grote korrel zout dus) jaren geleden weleens gebeurd, maar ik vind die automaten gewoon echt heel smerig.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galois schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

De discussie waar het mij om gaat is niet of het die 25 cent nou wel of niet waard is, het gaat er mij om dat ik het raar vind dat ik voor een alternatieve methode, extra moet betalen. Een betaalautomaat is gratis (bij de prijs inbegrepen). Ik vind dat als er een extra manier gegeven wordt om te betalen, dat het dan niet meer moet gaan kosten.
Bij de AH hoef je toch ook niet meer te betalen omdat je kiest voor de 'handigere' manier van de zelfscanner? Het bedrijf dat de zelfscanner maakt, onderhoudt, update, enz, wordt door AH betaalt en niet apart door mij. Ik zou het dus graag zien dat Parkmobile/Yellowbrick door de gemeente betaald wordt en niet door mij...

En jouw voorbeeld gaat bv. niet op bij parkeergarages (met parkeerkaart). Daar betaal je ook achteraf en hoef je van tevoren niet te bepalen hoe lang je zult blijven...
YellowBrick is geen filantropische instelling, dus ik vindt het helemaal niet zo gek dat ze kosten rekenen. Het is voor YB waarschijnlijk ook makkelijker om 25 cent per transactie te rekenen dan afspraken te maken hierover met elke gemeente waar ze actief zijn.

Uiteindelijk betaal je het toch zelf. Of je dit nu doet aan YB, of dat de gemeente dit doet (verhoogt parkeer tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Anoniem: 124943 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

YellowBrick is geen filantropische instelling, dus ik vindt het helemaal niet zo gek dat ze kosten rekenen. Het is voor YB waarschijnlijk ook makkelijker om 25 cent per transactie te rekenen dan afspraken te maken hierover met elke gemeente waar ze actief zijn.

Uiteindelijk betaal je het toch zelf. Of je dit nu doet aan YB, of dat de gemeente dit doet (verhoogt parkeer tarief).
Niet als het initiatief van de gemeente zou zijn geweest.

In mijn ogen is de meest logische gang van zaken de volgende:
De gemeente vind dat er een 'moderne' betaalmethode moet komen en schakelt hier een bedrijf voor in die dit kan ontwikkelen.

De gang van zaken zoals het nu gaat is eigenlijk heel vreemd.
Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld pinnen. Ik zou het heel raar vinden als ik iets koop voor 24 euro dat ik dan 24 euro betaal aan de winkel en 0,25 euro aan de pinterminalleverancier (of de bank oid).

En ik weet zeker dat de pinterminalleverancier ook geen filantropische instelling is, dat deze ook betaald wordt (indirect door mij inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galois schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Niet als het initiatief van de gemeente zou zijn geweest.

In mijn ogen is de meest logische gang van zaken de volgende:
De gemeente vind dat er een 'moderne' betaalmethode moet komen en schakelt hier een bedrijf voor in die dit kan ontwikkelen.

De gang van zaken zoals het nu gaat is eigenlijk heel vreemd.
Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld pinnen. Ik zou het heel raar vinden als ik iets koop voor 24 euro dat ik dan 24 euro betaal aan de winkel en 0,25 euro aan de pinterminalleverancier (of de bank oid).

En ik weet zeker dat de pinterminalleverancier ook geen filantropische instelling is, dat deze ook betaald wordt (indirect door mij inderdaad).
Volgens mij werkt het precies andersom. Jij stelt dat de gemeente deze vraag heeft. Volgens mij is het de consument die deze wens heeft en dat er een commerciële partij is die hier slim op inspringt en gemeentes benaderen die er wel oor naar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wat maken die registratiekosten uit, ik zou echt NOOIT meer die automaten willen gebruiken. Al is het maar voor de tijdwinst die mobiel parkeren met zich meebrengt.

Ik weet dat Parkmobile de meest goedkope manier van parkeren voor je berekend. Stel dat je ergens 8 uur staat, en een dagkaart kost 25eu, of per uur is het 4u parkeren, berekend PM dat een dagkaart goedkoper is, en ben je dus goedkoper uit. En naast dat declareer ik alles van PM gewoon bij mn werkgever, dus ook die registratiekosten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 21-08-2013 16:29 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Galois schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:43:
[...]
Toch was het tot niet zo heel lang geleden 'normaal' als je bij sommige winkels wilde pinnen voor een bedrag van 1 euro, dat je bijv 15 cent moest bijbetalen. Is me onder andere gebeurd bij een tankstation en snackbar.
Ben het nu denk ik een jaar niet meer tegen gekomen, maar daarvoor wel diverse keren, zeker bij kleinere winkeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik ben boos dat een iDEAL betaling op Thuisbezorgd een euro kost! :(
iDEAL mag geen geld verdienen! Alle servers moeten gratis draaien! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36
Dankzij die transactiekosten spaar ik veel tijd uit met het verzamelen van parkeerbonnetjes *en* loop ik nooit het risico dat ik te weinig geld in de meter heb gedaan.
Lang niet iedereen heeft dat nodig en het ontgaat mij waarom die extra service dan door alle klanten betaald moet worden.
Want TS gaat eraan voorbij dat ook de parkeermeter *niet* gratis is, maar de kosten ervan zitten verdisconteerd in de parkeerkosten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 11:48

Beugelfles

I love rusty spoons

De overheid beheert de zogenaamde 'parkeerrechten'. Zij gebruiken deze informatie om bijvoorbeeld te handhaven op betaald parkeren. Het is een fiscale maatregel dus alleen de overheid kan het geld innen. De overheid heeft het nu zo geregeld dat verschillende parkeerbelprovider de parkeerrechten van hun klanten aan kunnen melden in de parkeerrechtendatabase. Hierdoor ontstaat concurrentie en krijgt de consument de beste services. De gemeenten betalen volgens mij ook een bepaald bedrag aan de belproviders.

Meer informatie: http://www.nationaalparkeerregister.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Beugelfles op 21-08-2013 20:10 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Trommelrem schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:57:
Ik ben boos dat een iDEAL betaling op Thuisbezorgd een euro kost! :(
iDEAL mag geen geld verdienen! Alle servers moeten gratis draaien! :(
Bij kleinere bestellingen op thuisbezorgd is paypal goedkoper :+ (en geen e-reader of w/e nodig, dus sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Ik ben al heel lang tevreden gebruiker van Yellowbrick en ik parkeer elke week op diverse plekken in de randstad. En ik kan bevestigen dat het mij al heel veel geld en moeite gescheeld heeft.

Inchecken met je mobiel in plaats van op zoek naar een parkeermeterpaalding
De Q-Park pas waarmee je in de garage niet achter een rij van 30 man (meegemaakt na congres) staat maar gewoon instapt en weg rijd.
Geen gedoe meer met chipknip, kleingeld of van die palen waar je kenteken in moet voeren
Eind van de maand een keurige factuur voor de administratie
Betalen voor de tijd die je parkeert, geen minuut meer.
Geen gedoe met verlengen van parkeermeters, ook niet als je een nacht staat en het de volgende ochtend verlengd moet worden

En die 25 cent is voor Yellowbrick voor het in stand houden van het hele systeem van online inchecken, facturatie, enz, Wat mij betreft erg goedkoop en kan prima uit qua besparing.

[ Voor 9% gewijzigd door André op 21-08-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Maar nu is de vraag waarom bij Parkmobile geen 25 cent wordt gevraagd. Althans, ik kan het nergens op de facturen terugvinden. Of is die 25 cent vrijgesteld van b.t.w. en dus verwerkt in iedere parkeeractie en is het daarom niet terug te vinden? Die 25 cent is toch geen parkeerbelasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

http://www.parkmobile.nl/tarieven

Daar wordt ook 25 cent gevraagd.

Ik heb ooit Parkmobile, Parkline en Yellowbrick in een grafiek gezet. Vanaf een bepaald aantal transacties is er een omslagpunt van de een naar de ander.

/edit:

Parkmobile is 25 cent per keer of een abo van 2 euro, dus bij 8 keer per maand parkeren goedkoper.
Parkline is 2,5 euro per maand.
Yellowbrick heeft een 3 euro per maand abo of 16*2 cent per parkeeractie = 32 cent

/edit 2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PFFJ2uitbyvtQOuY9KSXZI26/full.png

Ik zit op 6-8 parkeeracties per maand bij mijn rondjes randstad, en mede door het gemaakt van de Q-Park kaart heb ik voor Yellowbrick gekozen. En dan nog, deze kosten zijn te verwaarlozen op het totaalbedrag van het parkeren.

[ Voor 69% gewijzigd door André op 21-08-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind het zo belachelijk dat je al gen**id wordt voor het parkeren en n**i dan ons nog even ook met dat kwartje. Ik heb laatst centrum in Amsterdam gestaan 5 uur voor € 0,50. Gewoon aanmelden op een € 0,10 meter. Misschien was het geluk maar boeiend. Scheelt wel € 24,50!!!! Ze controleren meestal alleen of er betaald is en dan de rest is echt boeiend vaak. Als je dit 10 keer in de maand doet is het wel leuk binnenlopen.

En waarom moet je het betalen van de abokosten of dat kwartje? Ik heb me dat altijd al afgevraagd. Ook het verschil op Groenhof Amstelveen is dat je bij Parkmobile op vrijdagavond niets betaald en bij Yellowbrick mag je wel dokken. Tip: abo nemen via je airmiles bij Yellowbrick. Dat is nog wel leuk dan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

itsalex schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:01:

En waarom moet je het betalen? Ik heb me dat altijd al afgevraagd. Ook het verschil op Groenhof Amstelveen is dat je bij Parkmobile op vrijdagavond niets betaald en bij Yellowbrick mag je wel dokken. Tip: abo nemen via je airmiles bij Yellowbrick. Dat is nog wel leuk dan.
Denk je dat de medewerkers van die parkeerpartijen vrijwillig werken? Ze bieden een dienst die de gemeentes niet leveren. En aan die dienst kleven veel voordelen. Is het dan zo gek om daar voor te betalen? Je kunt ook met kleingeld achterin de rij gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik vind het zo belachelijk dat je al gen**id wordt voor het parkeren en n**i dan ons nog even ook met dat kwartje. Ik heb laatst centrum in Amsterdam gestaan 5 uur voor € 0,50. Gewoon aanmelden op een € 0,10 meter. Misschien was het geluk maar boeiend.
Dan heb je gewoon mazzel gehad, want in principe is een kaartje (of via zo'n digitale service) alleen geldig in de straat of zone waarvoor dat tarief geld, dus je stond in principe gewoon zonder kaartje, ook al had je 50 cent betaald..

Ik vind het zo belachelijk dat je al gen**id wordt voor het parkeren en n**i dan ons nog even ook met dat kwartje. Ik heb laatst centrum in Amsterdam gestaan 5 uur voor € 0,50. Gewoon aanmelden op een € 0,10 meter. Misschien was het geluk maar boeiend. Scheelt wel € 24,50!!!! Ze controleren meestal alleen of er betaald is en dan de rest is echt boeiend vaak. Als je dit 10 keer in de maand doet is het wel leuk binnenlopen.
Je hebt zoals eerder vermeld dus gewoon "illegaal" gestaan. Er zijn legio aan parkeergestapo die je al bekeurd als je per ongeluk bij de verkeerde paal je aanmeld (gebeurt nog al eens in grens straten tussen zones in de binnenstad).

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Anoniem: 124943 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Je hebt zoals eerder vermeld dus gewoon "illegaal" gestaan. Er zijn legio aan parkeergestapo die je al bekeurd als je per ongeluk bij de verkeerde paal je aanmeld (gebeurt nog al eens in grens straten tussen zones in de binnenstad).
Zijn auto staat toch op zo'n 10 eurocent paaltje? zoals bij RAI dacht ik. Maar daar mag je bijvoorbeeld toch maar een uur staan of zo?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

kevinl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:27:
[...]

Zijn auto staat toch op zo'n 10 eurocent paaltje? zoals bij RAI dacht ik. Maar daar mag je bijvoorbeeld toch maar een uur staan of zo?
nvm.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 22-08-2013 11:04 . Reden: nvm ]

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

André schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:46:
http://www.parkmobile.nl/tarieven

Daar wordt ook 25 cent gevraagd.

Ik heb ooit Parkmobile, Parkline en Yellowbrick in een grafiek gezet. Vanaf een bepaald aantal transacties is er een omslagpunt van de een naar de ander.

/edit:

Parkmobile is 25 cent per keer of een abo van 2 euro, dus bij 8 keer per maand parkeren goedkoper.
Parkline is 2,5 euro per maand.
Yellowbrick heeft een 3 euro per maand abo of 16*2 cent per parkeeractie = 32 cent

/edit 2:
[afbeelding]

Ik zit op 6-8 parkeeracties per maand bij mijn rondjes randstad, en mede door het gemaakt van de Q-Park kaart heb ik voor Yellowbrick gekozen. En dan nog, deze kosten zijn te verwaarlozen op het totaalbedrag van het parkeren.
toon volledige bericht
hoe zit het met de volledigheid? Kan je met deze systemen overal parkeren?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Trommelrem
Anoniem: 124943 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:18:
[...]

Nee, je moet bij de dichtstbijzijnde paal zijn. Het doet er verder niet toe of je in de juiste zone staat. Als de paal van de juiste zone iets verderop staat, moet je toch de dichtstbijzijnde (verkeerde) paal hebben.

Althans, dat heeft de ambtenaar voor mij op papier verklaard via een van mijn Wobs aan Amsterdam.
kevinl schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

hoe zit het met de volledigheid? Kan je met deze systemen overal parkeren?
Bijna overal in Nederland. Als het ergens niet kan, dan weiger ik gewoon te betalen. Ik weiger zo'n automaat aan te raken. Ik betaal graag mijn belastingen hoor, maar dan moeten ze het wel makkelijk maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 22-08-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de transacties zo duur zijn. Als ik naar de automaat loop dan is het gratis terwijl ik dan een apparaat van vele duizenden euro's gebruik. De overheid moet iets bedenken om mobiel betalen aantrekkelijker te maken. Verder zouden alle gemeentes die betaald parkeren hebben verplicht moeten zijn om met alle aanbieders in zee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Is dat werkelijk gratis? Ik wil graag een Wobje doen om de kosten van de automaat te bepalen hoor. Die zijn gewoon verrekend met de parkeerkosten :)

Zal ik een Wobje doen?

[ Voor 63% gewijzigd door Trommelrem op 24-08-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
@Trommelrem; Is dat niet vragen naar de bekende weg? Beetje onzinnige WOB als je 't mij vraagt.

Natuurlijk zit in het parkeertarief o.a. de exploitatiekosten van zo'n automaat, maar ook de parkeerplaats zelf (zo'n plek met stenen kost geld) verrekend.

Bij YB en PL betaal je voor het gemak dat je ervan hebt. Je hoeft namelijk niet op de tijd te letten. Daar betaal je voor, je kiest voor gemak. Gemak kost in veel westerse landen nu eenmaal geld, of je 't leuk vind of niet.

Bij Q-Park heb je weer de Q-Park Key (transponder). Betaal je ook iets van 1,53 per maand voor en krijg je achteraf een factuur (hoef je dus niet eens het raampje open te doen om langs de slagboom te rijden). Als ANWB lid betaal je overigens geen 'abonnementskosten'. Het enige is dat je dan weer aan garages of P+R terreinen gebonden bent.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Mijn vader is ondernemer, en heeft elk kwartaal stapel parkeer bonnetjes die hij declareert. Had dus gehoord over Parkmobile en Yellowbrick. Wilde net gaan registreren maar geloofde niet in dat ze alleen 0,75 per week doorbrekenen. Uit eindelijk gevonden. Yellow Brick berekent 5% transactiekosten over het totale bedrag naast je abonnement kosten. Maar dit staat natuurlijk niet op hun wat kost Yellow Brick-pagina.
Harry schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:55:

Bij Q-Park heb je weer de Q-Park Key (transponder). Betaal je ook iets van 1,53 per maand voor en krijg je achteraf een factuur (hoef je dus niet eens het raampje open te doen om langs de slagboom te rijden). Als ANWB lid betaal je overigens geen 'abonnementskosten'. Het enige is dat je dan weer aan garages of P+R terreinen gebonden bent.
Q-Park Key
Voor de Q-Park Key betaalt u éénmalig € 35,54 en per maand € 1,53 abonnementskosten.

[ Voor 18% gewijzigd door MrJames op 01-05-2014 22:22 ]

Pagina: 1