Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.NET 4.5] WCF NetHttpBinding niet te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:53
Hallo,

Volgens de Microsoft docu zit er in .NET 4.5 een NetHttpBinding in de System.ServiceModel namespace. (MSDN: NetHttpBinding Class (System.ServiceModel)).

Wanneer ik in mijn VS2012 met een .NET 4.5 project nu de volgende regel typ:
C#:
1
 NetHttpBinding netTcpbinding = new NetHttpBinding(BasicHttpSecurityMode.None, true);

Krijg ik de vrolijke meldin dat de gewenste class niet bestaat...

Heeft iemand anders deze binding wel?

Mess with the best, die like the rest

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 21:06
Ik neem aan dat het niet voor een Store/Phone app is? In de documentatie staat er namelijk dat deze specifieke constructor niet daarvoor beschikbaar is.
En heb je wel een reference naar System.ServiceModel gemaakt? Volgens mij zit deze er standaard niet in.

[ Voor 25% gewijzigd door martennis op 21-08-2013 11:08 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:53
Nee het is voor een applicatie die als WCF host gaat dienen.
De reference naar System.ServiceModel (4.5 versie ;)) is er wel (BasicHttpBnding kan ik wel vinden)
Als version info staat er:

.NET Framework
Supported in: 4.5
.NET for Windows Store apps
Supported in: Windows 8

Dus ik vermoed dat het gewoon in .NET 4.5 zit, niet alleen voor store apps? (zoals ik het lees in ieder geval...)

Mess with the best, die like the rest

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 21:06
Al met Object browser gekeken of je hem daarin kan vinden? Ik neem aan dat je in je project properties file .NET Framework 4.5 hebt geselecteerd als target framework?

[ Voor 6% gewijzigd door martennis op 21-08-2013 11:24 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je wel de .NET Full geselecteerd, in plaats van het .NET Client framework. Het zou zomaar kunnen dat het client framework deze class niet heeft.

Ik zie dat .NET 4.5 geen client profile meer heeft.

Tevens moet je natuurlijk wel een reference naar de System.ServiceModel assembly hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 21-08-2013 11:40 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1