Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Nu UPC ook de standaard zenders digitaal uitzend, wilde ik mijn HTPC (windows 7) upgraden zodat ik ook via de HTPC TV kan kijken en opnemen.

Hiervoor deed ik dit altijd analoog m.b.v. een analoge kaart maar daar was de beeldkwaliteit vrij slecht van.
Daarom ben ik opzoek gegaan naar een PC kaart die DVB-C kan ontvangen.

Na het bekijken van wat reviews ben ik uit gekomen op de Technisat CableStar HD2 kaart.

Wat hierbij het meest opvalt (en wellicht is dat ook de oorzaak van mijn probleem) is dat de coax aansluiting op de kaart een mannetje is.
Bij mijn TV en de oude analoge kaart was dit altijd een vrouwtje.
Om de kabel toch aan te kunnen sluiten heb ik een tussenstukje geplaatst die aan beide kanten een vrouwtje als aansluiting heeft.

De kaart heb ik zonder noemenswaardig problemen kunnen installeren en de hardware wordt ook gewoon herkent door Windows.

Zowel DBViewer als ook NextPvr herkennen de Technisat kaart, maar wanneer ik een scan doe worden er geen kanalen gevonden.
Aangezien het hier gaat om het ongecodeerde UPC kanaal maak ik gebruik van de QAM256 setting tijdens het scannen.

Heeft iemand suggestie hoe ik dit werkend kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
je moet even een ini file maken en in mapje transponders zetten van dvbviewer.

[SATTYPE]
1=4000
2=UPC

[DVB]
0=1
1=164000,3,6900,|TS 2105 *

Bovenstaande opslaan als upc.ini

vervolgens naar scan menu van dvbviewer gaan en zorgen dat indepth-search aangevinkt staat en daarna op scan range drukken, vervolgens moet hij als het goed is zenders gaan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 21-08-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Het probleem zit inderdaad al in de manier van aansluiten. De kaart heeft niet 1, maar 2 Coax-aansluitingen. De ene met schroefdraad is je input, en de ander (het mannetje) is de output om weer door te gaan naar bijvoorbeeld je TV, HD-recorder of wat dan ook.
Nu zal jouw kabeltje waarschijnlijk geen schroefdraad hebben en deze er dus ook niet op passen. Daar zul je dan een verloop-kabeltje moeten toepassen, maar eigenlijk lijkt het er al wel op alsof je opstelling van je kabel-tv netwerk niet helemaal up to date is.
In de recente installaties is het gebruikelijk om direct achter de kabel-aansluiting die door de provider is geleverd een bi-directionele digitale versterker te plaatsen. Het bi-directionele is nodig voor het gebruik van interactieve TV waarbij je dus weer signalen vanaf jouw aansluiting terug naar UPC kan sturen. Gebruik je geen bi-directionele versterker, dan zal interactieve TV zeer waarschijnlijk ook niet funcitoneren.
Vanaf je versterker (die vrijwel altijd ook weer met diezelfde aansluitingen als op de Technisat zit) ga je weer per output van je versterker naar de devices toe. Doorlussen kán nog wel, maar heeft zeker niet de voorkeur. De meeste versterkers bieden 1 input en 3 outputs, waarbij elke output gebaseerd is op de kabel-lengte die er achter zou kunnen (ongeveer). Vaak is dat 20, 40 of 60 meter, maar dit kan je in de handleiding van je versterker terug vinden.
Als je geen versterker in je netwerk gebruikt kan het zijn dat het signaal simpelweg te zwak is om een goed beeld te geven, maar dit kan je vaak via je tuner wel weer terug lezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik had inderdaad de output van de kaart gebruikt om mijn kabel op aan te sluiten (stom stom stom)
Inmiddels heb ik een verloopje aangeschaft on van een Ftype connector naar een coax te gaan.
Daarnaast heb ik ook mediaportal geinstaleerd (server + viewer) aangezien de meest tutorials dit ook gebruiken.

Uiteindelijk heb ik met mediaportal al mijn zenders gevonden, maar ik kan deze helaas niet bekijken.
Wanneer ik de media portal viewer open zie ik wel al de zenders die de server heeft gevonden maar het beeld blijft zwart.
Ik heb al gecontroleerd of de TV service is gestart en deze staat keurig in mijn net list.

Wat kan ik nu nog doen om op mijn computer TV te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
MediaPortal icm deze kaart gebruik ik ook, maar dan op ziggo icm een alphacrypt. Werkt prima. Krijg je wel epg binnen? En radio? Staat de cam uit? Je zou namelijk niet hoeven te decoden met upc dacht ik...

iRacing Profiel