Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech bluetooth receivertje en die wilde ik gebruiken met mijn telefoon en mijn netbook. Via de telefoon werkt alles prima al is de geluidskwaliteit macaber. De netbook met Trust Bluetooth 4.0 USB adapter werkte ooit wel maar vindt nu de logitech receiver niet meer.

De telefoon vindt de receiver prima.
Mijn telefoon vindt de netbook maar kan er geen verbinding mee maken.
Mijn netbook vindt wel de telefoon en kan er ook verbinding mee maken.

Nieuwste drivers geinstalleerd, geen verschil.

Vraagjes:

- Komt het vaker voor dat bluetooth niet werkt op deze manier?
- Ligt dit aan de USB dongle? Moet ik aan een andere?
- Kan de lage kwaliteit van het geluid van de telefoon->logitech->receiver aan de telefoon liggen?

Ik kan op het moment dus niet de kwaliteit vergelijken tussen netbook en telefoon.

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
- Zelf heb ik de kwaliteit van het geluid getest met twee laptops, galaxy s, nexus 7, iocean x7. Wat al deze toestellen gemeen hadden was dat ze minstens een bluetooth versie van 2.1 hadden en allemaal A2DP, wat de geluidskwaliteit moet verbeteren.

- Wat bij mij werkte toen mijn laptop hem niet kon vinden was het apparaat vergeten en daarna weer opnieuw zoeken en toevoegen, er kunnen geen twee apparaten op hetzelfde moment aan de bluetooth adapter gekoppeld zijn, of je nou streamt of niet.

- Ik heb zelf Creative Gigaworks T20 Series II, en ik merk bij geen van de apparaten verschil als ik de bluetooth adapter gebruik versus een gewoon draadje in de apparaten (overigens zijn de laptops acer aspire v5-471P en samsung ativ book 9).

- Dus ik vermoed dat het aan je usb dongle ligt, dat die misschien geen A2DP ondersteund en versie 2.1 of lager heeft (vanaf 2.1 of 3.0 zit het er standaard in, ik weet even niet welke, maar anders moet er uitdrukkelijk bijstaan dat het A2DP ondersteund)

Wiki: Wikipedia: Advanced Audio Distribution Profile

Mijn vraag is; wat voor telefoon en dongle heb je? Een tip is; vergeten en opnieuw connecten werkt 9/10 keren als je hem niet kan connecten of niet kan zien of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
Is het je al gelukt xenthar?