Toon posts:

Verschil tussen modems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik vroeg me af of er (grote) verschillen in snelheden zijn tussen verschillende merken normale analoge modems? Graag jullie reacties!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Nee, heb al vele 56k modems gehad. Zowel intern als extern, maar met allemaal haal ik zo rond de 52Kbps. Het maakt bijna niets uit.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is alleen een verschil in CPU Occupy. Sommige modems hebben dus iets meer CPU kracht nodig.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, er zijn best wat verschillen- vooral hard/softmodems. Die laatste veroorzaken ook de hoogste CPU loads.

Enigszins bepalend is je CPU kracht en je OS.

Win98 op een GHz PC en het maakt geen snars uit.

Onder de 300MHz of non-MS OS en je moet een hardware modem nemen (kosten geen snars meer- Etech heeft een goede die ik vaak het geinstalleerd bij mensen; kost 39,- op de gemiddelde beurs)

Oslik blyat! Oslik!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Waar je vooral rekening mee moet houden is de stabiliteit van je verbinding. De betere merken zijn veel beter in staat een verbinding overeind te houden bij storingen op de lijn.

In speciale gevallen (in mijn geval een US Robotics Courier-core aan beide kanten van de lijn), kun je nog voordeel hebben dat ze nog wat extra trucjes onderling kennen (betere compressie), wat de effectieve doorvoer verhoogt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je een dual processor systeempje hebt, dan moet je geen winmodems (softmodems) nemen! Crashen gegarandeerd in Win2K... :(

Had verschillende uitgeprobeerd totdat bleek dat ik beter een hardmodem had moeten nemen... |:( Gebruik nu een e-tech exemplaar, ben er wel tevree mee.

Wat betreft de snelheden, het maakt niks uit. De modem staat al een jaartje of twee stil in de ontwikkeling. Het kan gewoon niet sneller dan 56k...Gewoon meer kijken naar kwaliteit, driver beschikbaarheid, enzo.
Pagina: 1