Sinds afgelopen donderdag werkt mijn PC ineens niet meer, terwijl deze afgelopen jaren altijd probleemloos heeft gewerkt.
Mijn PC start niet meer op, althans, de fans gaan draaien, de LEDs gaan branden en alle andere apparaten krijgen ook stroom, alleen verder gebeurt er niks meer: De monitoren krijgen geen signaal en ook de vertrouwde beep van het moederbord blijft uit.
Dit probleem is zomaar begonnen zonder dat ik een instelling heb veranderd, ook is er niets overgeclocked.
Inmiddels heb ik mijn systeem helemaal gestript van niet-essentiële onderdelen.
Ik heb nu alleen voeding, moederbord, processor, geheugen en grafische kaart nog over, maar ook met alleen die onderdelen werkt de PC niet.
Hieronder van elk onderdeel eventuele redenen waarom ik denk dat dat onderdeel niet de oorzaak van het probleem is:
Systeemspecificaties:
Mijn PC start niet meer op, althans, de fans gaan draaien, de LEDs gaan branden en alle andere apparaten krijgen ook stroom, alleen verder gebeurt er niks meer: De monitoren krijgen geen signaal en ook de vertrouwde beep van het moederbord blijft uit.
Dit probleem is zomaar begonnen zonder dat ik een instelling heb veranderd, ook is er niets overgeclocked.
Inmiddels heb ik mijn systeem helemaal gestript van niet-essentiële onderdelen.
Ik heb nu alleen voeding, moederbord, processor, geheugen en grafische kaart nog over, maar ook met alleen die onderdelen werkt de PC niet.
Hieronder van elk onderdeel eventuele redenen waarom ik denk dat dat onderdeel niet de oorzaak van het probleem is:
- Voeding: Alles krijgt wel stroom en de Power Supply Tester geeft geen problemen aan.
- Moederbord: Vandaag een ander moederbord gekocht omdat het de meest waarschijnlijke oorzaak was, maar ook met het andere moederbord treedt het probleem op.
- Processor: ?
- Geheugen: Zonder geheugen zouden er beeps te horen moeten zijn, maar dat gebeurt niet.
- Grafische kaart: Ook met een oude PCI videokaart krijg ik geen beeld.
Systeemspecificaties:
- Voeding: Antec NeoHE 550W
- Moederbord: Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless Edition met nVidia nForce 590 SLI chipset
- Processor: AMD Phenom II X4 945 Rev.C 3-GHz Quad Core AM2
- Geheugen: Kingston HyperX DDR2-800 4GB KIT CL4
- Grafische kaart: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2