Mijn c schijf geeft aan dat deze bijna vol zit. Nu ging ik vandaag uitzoeken hoe dit komt. Blijkt dat er 25gb in de windows map zit. Echter als ik in de windows map zoek naar deze 25 gb wordt deze niet zichtbaar, maar verplaatst van map naar map. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals winsxs cleaner, virusscanner en defragmenteren. Maar ik kan deze data niet vinden. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Prullebak ????
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Verwijderd
Probeer eens Spacemonger (v1.4 die is nog freeware). Daarmee kun je grafisch zien waar de meeste ruimte wordt gebruikt.
Klinkt als een overvloed aan systeemherstelpunten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat bedoel je precies met "Echter als ik in de windows map zoek naar deze 25 gb wordt deze niet zichtbaar, maar verplaatst van map naar map."? Wil je zeggen dat het als een levend wezen van de ene map naar de andere springt ofzo? Dat je 't daarom niet kan traceren?
Zoals hierboven is genoemd, er zijn programma's die je een laten zien waar de ruimte nou zit. Kijk daar eerst eens mee.
Zoals hierboven is genoemd, er zijn programma's die je een laten zien waar de ruimte nou zit. Kijk daar eerst eens mee.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Mijn Windows-map is trouwens in zijn geheel ook 25Gig. Voor Windows 7 is dat dus normaal.
Heb je Windirstat al geprobeerd? Dat gebruik ik altijd als ik ruimte vrij moet maken. Geeft overzichtelijk weer welke mappen/bestanden de meeste ruimte innemen.
Heb je Windirstat al geprobeerd? Dat gebruik ik altijd als ik ruimte vrij moet maken. Geeft overzichtelijk weer welke mappen/bestanden de meeste ruimte innemen.
[ Voor 47% gewijzigd door BeArt op 20-08-2013 23:30 ]
De Windows map kan aardig wat data bevatten en varieert in grootte. Wat mij ook niet duidelijk is uit je topicstart, is hoe groot je C schijf is. Zoals BeArt al aangaf, is Windirstat een zeer handig tooltje, om uit te lezen hoeveel data en waar de meeste data zich bevind op een bepaalde schijf/partitie.
Gebruik 1 van deze bovengenoemde tools en aan de hand daarvan kan je eventueel onnodige bestanden handmatig verwijderen. Doe dit natuurlijk alleen, als je zeker weet, dat het bestand niet essentieel is voor Windows of een ander programma.
Gebruik 1 van deze bovengenoemde tools en aan de hand daarvan kan je eventueel onnodige bestanden handmatig verwijderen. Doe dit natuurlijk alleen, als je zeker weet, dat het bestand niet essentieel is voor Windows of een ander programma.
Bedankt voor de reacties! Prullebak was leeg. Misschien hoort het dan wel 25 gb te zijn, met spacemonger niks speciaals gevonden. Het rare was alleen dat wanneer ik in de windowsmap zocht naar de 25 gig, ik in eerste instantie in de mappen ben na gegaan welke de grootste was. Toen gaf mijn laptop aan dat de map globalization 25gb was, maar als ik daar op klikten, was deze praktisch leeg. Daarna gaf hij bij een andere map aan dat die 25 gb was, dit bedoel ik dus dat de 25 gb verplaatst van map naar map. Misschien een foutje in de weergave, ik weet het niet.
Gebruik eens een programma dat van elke map in 1 keer de grootte laat zien, zoals bijvoorbeeld Explorer++. Echter is met dit programma een kleinigheidje waar je rekening mee moet houden: als er links staan in een map naar een andere, wordt de link gevolgd en zie je de gecombineerde grootte.
Deze worden opgeslagen in de System Volume Information folder en niet in je windows folder.The Eagle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:57:
Klinkt als een overvloed aan systeemherstelpunten.
Gebruik anders eens Treesize om te kijken waar de data zit.
Overigens kan het je Winsxs folder zijn, deze bevat allemaal symbolic links naar andere lokaties waardoor de grootte welke je ziet op de Windows folder gewoon niet klopt als je dit via explorer wilt bekijken. Ook is het zo dat van folders waar je geen permissies op hebt (system folders) je in Explorer niet kan zien hoe groot de inhoud is als UAC aan staat en je niet "elevated" de inhoud opvraagt.
Standaard Explorer geeft dit goed weer. Mijn aangehaalde explorer++ doet dat verkeerd.Killah_Priest schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:56:
[...]
Overigens kan het je Winsxs folder zijn, deze bevat allemaal symbolic links naar andere lokaties waardoor de grootte welke je ziet op de Windows folder gewoon niet klopt als je dit via explorer wilt bekijken.
Niet helemaal. Er zijn zat mappen waar je zelfs als Administrator niet in mag, dan heeft een elevated Explorer geen zin. Zonder verhoogde rechten zou je hetzelfde moeten zien in de Windows map als met.Ook is het zo dat van folders waar je geen permissies op hebt (system folders) je in Explorer niet kan zien hoe groot de inhoud is als UAC aan staat en je niet "elevated" de inhoud opvraagt.
Pagina: 1