Hallo,
Afgelopen week heeft mijn Lenovo T61P de geest begeven en ben ik op zoek naar een vervanger.
Ik heb getwijfeld of ik niet moet overstappen naar een Mac maar gezien de kosten en aangezien ik (bijna) alle software voor windows voor handen heb is deze keuze voor een Windows systeem.
Het systeem zal buiten het reguliere office werk voornamelijk gebruikt worden om Photoshop CS6 te draaien of Lightroom 5. Aangevuld met programma's om HDR te maken en panorama's.
Ik fotografeer met een DSLR en werk met Raw bestanden tussen de 40 en 70 mb (Nikon D800).
Ik heb globaal een budget van tussen de €1000 met als maximum €1300.
Het systeem mag ex. besturingssysteem zijn aangezien ik nog een licentie heb liggen voor Windows 7 Ultimate 64, office en andere software is in huis.
Maximaal gewicht voor de computer mag ongeveer 3kg zijn. Ik vervoer de laptop in een sleeve in een fietstas. In 95% van de gevallen heb ik stroom voorhanden.
Ik ben iig op zoek naar een 15" laptop (niet groter en niet kleiner) met minimaal 8gb ram het liefst 16gb. Een SSD in combinatie en een HD is gewenst. Gezien het budget zou een I7 processor tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ik heb weinig verstand van GPU's maar weet dat deze in het gebruik met Photoshop belangrijk zijn.
Ik ben niet echt merk gebonden.
Ik ben erg tevreden over de Lenovo die ik had. Vooral de degelijkheid en betrouwbaarheid waren erg goed.
Ik heb het volgende model gevonden http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55017334A1
Ik heb ook eens gekeken bij Xnotebooks en kwam bij deze samenstelling (€1272):
* VULCAN HW15 - GTX765M / HD4600 Optimus
* 15.6" HD+ / Full HD NVIDIA GTX765M Optimus Technologie 2GB DDR5
* FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
* Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt
* Freeze (Hoogste koelprestaties)
* 16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
* 750 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-600 32Mb cache + 8 GB SSD
* Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
* Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps ) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden.
Alvast bedankt
Afgelopen week heeft mijn Lenovo T61P de geest begeven en ben ik op zoek naar een vervanger.
Ik heb getwijfeld of ik niet moet overstappen naar een Mac maar gezien de kosten en aangezien ik (bijna) alle software voor windows voor handen heb is deze keuze voor een Windows systeem.
Het systeem zal buiten het reguliere office werk voornamelijk gebruikt worden om Photoshop CS6 te draaien of Lightroom 5. Aangevuld met programma's om HDR te maken en panorama's.
Ik fotografeer met een DSLR en werk met Raw bestanden tussen de 40 en 70 mb (Nikon D800).
Ik heb globaal een budget van tussen de €1000 met als maximum €1300.
Het systeem mag ex. besturingssysteem zijn aangezien ik nog een licentie heb liggen voor Windows 7 Ultimate 64, office en andere software is in huis.
Maximaal gewicht voor de computer mag ongeveer 3kg zijn. Ik vervoer de laptop in een sleeve in een fietstas. In 95% van de gevallen heb ik stroom voorhanden.
Ik ben iig op zoek naar een 15" laptop (niet groter en niet kleiner) met minimaal 8gb ram het liefst 16gb. Een SSD in combinatie en een HD is gewenst. Gezien het budget zou een I7 processor tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ik heb weinig verstand van GPU's maar weet dat deze in het gebruik met Photoshop belangrijk zijn.
Ik ben niet echt merk gebonden.
Ik ben erg tevreden over de Lenovo die ik had. Vooral de degelijkheid en betrouwbaarheid waren erg goed.
Ik heb het volgende model gevonden http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55017334A1
Ik heb ook eens gekeken bij Xnotebooks en kwam bij deze samenstelling (€1272):
* VULCAN HW15 - GTX765M / HD4600 Optimus
* 15.6" HD+ / Full HD NVIDIA GTX765M Optimus Technologie 2GB DDR5
* FULL HD (1920 x 1080) GAMUT ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM met 95% kleurechtheid
* Intel Core i7 - 4700MQ Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Haswell) 47 Watt
* Freeze (Hoogste koelprestaties)
* 16GB DDR3-1600 * CRUCIAL * ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
* 750 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-600 32Mb cache + 8 GB SSD
* Dual Layer DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
* Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps ) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden.
Alvast bedankt
[ Voor 17% gewijzigd door GJB12 op 20-08-2013 22:15 ]