Computer samenstelling, zo laten of veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-03 00:16
hallo,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
wil mijn definitieve computer voor een jaartje of 3-4 gaan samenstellen.
ik ga vooral gamen en streamen, op dit moment speel ik alleen nog League of Legends maar er zit Battlefield en andere FPS' in de planning

Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro zou mooi zijn. mag speling tot 1200 euro in zitten MEER ECHT NIET!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
heb op dit moment nog geen enkele hardware, randapparatuur heb ik wel (beeldscherm toetsenbord muis etc.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu, mobo, kast, ram, hdd, ssd, videokaart, voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
neuh, het thema van de computer is zwart/grijs-silver daar graag wel rekening mee houden :)
een m-atx kast/bord aangezien ik de computer ook wel eens naar groningen en weer terug mee wil nemen. en eventuele lanparty's

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
zoals ik bij de vorige vraag heb vermeld kleurenthema grijs-silver/zwart.
verder wel een beetje stille pc. niet dat ik hem 's avonds aanlaat maar vind het gewoon prettig als je de pc niet hoort.

energieverbruik maakt me niet veel uit, ik betaal tenslotte de rekening niet :)

wat ik tot nu toe heb bedacht/samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87M-D3H€ 94,50€ 94,50
1MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC€ 339,90€ 339,90
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 73,15€ 73,15
1Corsair Obsidian 350D Window€ 91,-€ 91,-
1be quiet! Shadow Rock PRO SR1€ 40,90€ 40,90
1Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1866C9€ 95,-€ 95,-
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 142,90€ 142,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.132,25

omdat ik wil gaan streamen heb ik ook goed internet nodig, dan hebben we wel een aardig goede internet bundel (60mb/s) maar kabel leggen wil niet zo goed naar mijn kamer. welke netwerkkaart of iets anders raden jullie mij aan die goed genoeg zou moeten zijn voor streamen?

verder heb ik nu een Intel processor, maar omdat ik wil streamen is het dan handiger om een FX-8320/8350 te nemen of is dat niet nodig/slechter?

[ Voor 110% gewijzigd door P. Herz op 20-08-2013 21:39 ]

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Je kan een GTX 770 nemen ipv een GTX 680: pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC

Enkele benchmarks: http://www.anandtech.com/bench/product/772?vs=829

En RAM kan (veel) goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Of als je liever iets zwart hebt: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

HDD kan ook goedkoper: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Nieuwere en naar verluidt goede ssd: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

[ Voor 20% gewijzigd door Linus_BE op 20-08-2013 21:53 ]

Verwijderd

Ik sluit me bij Linus_BE aan ;) Je moet echt proberen een ethernet kabel naar boven te krijgen, streamen en gamen met WiFi? Ik denk niet dat dat echt zonder lag gaat. Ook Powerline is een oplossing.

• P. Herz
bedankt voor de ingevingen.
neem liever de 680. het geld dat ik daarmee bespaar gebruik ik dan weer in het geheugen.. omdat ik die balkjes gewoon mooi vind. kan der niets aan doen, heb ook al andere opties overwogen maar deze blijven me aanstaren en vind dat de balkjes wel mogen opvallen in deze build. de hdd zal ik zeker verandere ;) en is er veel winst m.b.t. samsung evo en de plextor?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:04:
Ik sluit me bij Linus_BE aan ;) Je moet echt proberen een ethernet kabel naar boven te krijgen, streamen en gamen met WiFi? Ik denk niet dat dat echt zonder lag gaat. Ook Powerline is een oplossing.
ja heb et gehoord van een vriend die hadden dit ook. echter zei die dat wifi uiteindelijk nog snelle was... kan dit kloppen? en wat raad u mij aan als het niet klopt? welke adapter is het 'best'

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Maar ja wat heb je liever? 2 sticks geheugen waar je waarschijnlijk nooit naar kijkt of een GPU die voor betere framerates zorgt. Het is uw keuze natuurlijk.

Verwijderd

Als je geen kabel kunt trekken dan ga voor een of andere powerline oplossing want dat bijna altijd > draadloos.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 15:45 ]

• P. Herz
Linus_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:23:
Maar ja wat heb je liever? 2 sticks geheugen waar je waarschijnlijk nooit naar kijkt of een GPU die voor betere framerates zorgt. Het is uw keuze natuurlijk.
Ik snap u wel, echter zal er volgensmij niet een enorm verschil behaalt worden, misschien 5-10 fps. Kan daar niet echt wakker van liggen. ik snap dat u het 'geldverspilling' vind als iemand voor de looks gaat van een product als je er nooit naar kijkt. Zelf had ik dit ook altijd maar omdat ik vrij regelmatig naar lan partys ga en daar vaak een showoff is qua looks van de builds ga ik in dit geval voor de 2 reepjes waar je waarschijnlijk toch nooit naar kijkt ;)

Verder ben ik al zeer tevreden als ik 100 fps kan behalen aangezien je vanaf 60+ geen verschil ziet en gem.100 fps vind ik daarom dus wel voldoende.

Verder nog over die powerlines, welke adapter raden jullie mij aan? Want als dat inderdaad een verschil maakg zou ik het denk ik wel moeten overwegen

Verwijderd

Bijvoorbeeld deze pricewatch: Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit waarover redelijke reviews vindbaar zijn.

• P. Herz
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:45:
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Devolo dLAN 200 AVplus Starter Kit

Zijn prima reviews over en Telfort levert ze ook.
waar moet ik op letten dan? is een gbit powerline niet beter? of hoef je maar 100 mbps?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Waar je op moet letten bij het kopen van Powerline adapters
  • Snelheid = 500 Mbit (200Mbit is reeds niet meer van deze tijd, en dus zeker niet toekomstbestendig)
  • Geen Fast-Ethernet connector!** (1000 Mbit moet dus vermeld worden)
  • Niet genoeg stopcontacten? Er zijn modellen met een doorgelust stopcontact.
  • Er zijn modellen waarbij je meer dan 1 ethernet kabel aan kan sluiten om zo meerdere toestellen te verbinden uit dezelfde adapter.
  • Er zijn tevens ook modellen met wifi.
  • Niet alle merken verkopen ook powerline adapters afzonderlijk.
** Een Fast-Ethernet Connector kan slechts 100 Mbit heen en 100Mbit weer sturen in plaats van de 200+ Mbit heen en 200+ mbit weer die je kan realiseren met een gigabit connector.
Met internetsnelheden die nu al boven de 100Mbps gaan, is dit niet echt toekomstbestendig.

Persoonlijk heb ik voor de volgende gekozen en ben er tot nu toe heel tevreden over!
pricewatch: TP-Link TL-PA551
pricewatch: TP-Link TL-PA551KIT
- 500 Mbit
- 1 Gigabit connector
- doorgelust stopcontact
- Goedkoop in vergelijking met andere
- 3 jaar garantie

Handige link om tal van powerline adapters te vergelijken:
http://be.hardware.info/v...1887-164244-164434-165755

• P. Herz
SmokingCrop schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:06:
Waar je op moet letten bij het kopen van Powerline adapters
  • Snelheid = 500 Mbit (200Mbit is reeds niet meer van deze tijd, en dus zeker niet toekomstbestendig)
  • Geen Fast-Ethernet connector!** (1000 Mbit moet dus vermeld worden)
  • Niet genoeg stopcontacten? Er zijn modellen met een doorgelust stopcontact.
  • Er zijn modellen waarbij je meer dan 1 ethernet kabel aan kan sluiten om zo meerdere toestellen te verbinden uit dezelfde adapter.
  • Er zijn tevens ook modellen met wifi.
  • Niet alle merken verkopen ook powerline adapters afzonderlijk.
** Een Fast-Ethernet Connector kan slechts 100 Mbit heen en 100Mbit weer sturen in plaats van de 200+ Mbit heen en 200+ mbit weer die je kan realiseren met een gigabit connector.
Met internetsnelheden die nu al boven de 100Mbps gaan, is dit niet echt toekomstbestendig.

Persoonlijk heb ik voor de volgende gekozen en ben er tot nu toe heel tevreden over!
pricewatch: TP-Link TL-PA551
pricewatch: TP-Link TL-PA551KIT
- 500 Mbit
- 1 Gigabit connector
- doorgelust stopcontact
- Goedkoop in vergelijking met andere
- 3 jaar garantie

Handige link om tal van powerline adapters te vergelijken:
http://be.hardware.info/v...1887-164244-164434-165755
kijk hier heb ik wat aan ;) hartstikke bedankt, nu is dat gedeelte weer opgelost.

verder nog wat aan te merken op mijn build? los van de 'te dure ram' en misschien 770 ipv 680?
eb de seagate wel overwogen ipv de WD black.

wat ik me nog wel afvraag is.. wat is de 'winst' tussen een samsung evo of een plextor? want volgensmij word de evo alleen aangeraden vanwege nieuwigheid

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nu nog een 680 nemen is eigenlijk niet slim gewoon :+
neem dan bv pricewatch: Palit GeForce GTX 770 2GB als het om die 10 euro gaat die je wilt uitsparen.

GTX 770 = verbeterde GTX 680

• P. Herz
SmokingCrop schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:49:
Nu nog een 680 nemen is eigenlijk niet slim gewoon :+
neem dan bv pricewatch: Palit GeForce GTX 770 2GB als het om die 10 euro gaat die je wilt uitsparen.

GTX 770 = verbeterde GTX 680
Ik zie nog wel even. Ben niet vies van tweedehands dus misschien ga ik daar ook nog wel even sneupen en kijken of er een 770 is voor een mooi bedrag doe qua kleur in het thema past en stil is ;)

Ik denk dat ik wel aardig geholpen ben.

Verder zat ik te denken aan sleeved kabels. raden jullie het aan om het zelf te doen (heb nog nooit gedaan) of pre sleeved extensions o.i.d. te halen. Ze zijn er volgensmij wel met zwart/grijs of is het slommer om bijv. 1 kleur te doen? zat bij enkele kleur aan wit of grijs te denken. Wit valt lekker op wat een leuk effect kan geven maar grijs past weer beter bij het thema... ;(

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Die geheugen latjes zie je enkel van boven af dus kleur maakt niks uit. Onder die massieve koeler verdwijnen ze toch...

Het Crucial setje kan je ook nog eens makkelijk overclocken, ver boven je setje van 95€
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Voor mij is dit een no brainer...

Zelfde voor de 770 vs 680, sneller, stiller, zuiniger...

Komen de meeste PSUs al niet standard met sleeved cables? En andere cables zoals Sata zijn al redelijk compact.

Ik heb het niet voor windowed cases, je kijkt er 1keer naar en dan nooit meer. Performance > Looks (aan de binnekant toch)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Een fx kan ook: YouTube: Intel vs AMD 2013 En lekker overklokken die hap.

Op youtube is ook een filmpje waarbij een intel en amd worden vergeleken met elkaar tijdens het streamen.

• P. Herz
Inrage schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:41:
Die geheugen latjes zie je enkel van boven af dus kleur maakt niks uit. Onder die massieve koeler verdwijnen ze toch...

Het Crucial setje kan je ook nog eens makkelijk overclocken, ver boven je setje van 95€
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Voor mij is dit een no brainer...

Zelfde voor de 770 vs 680, sneller, stiller, zuiniger...

Komen de meeste PSUs al niet standard met sleeved cables? En andere cables zoals Sata zijn al redelijk compact.

Ik heb het niet voor windowed cases, je kijkt er 1keer naar en dan nooit meer. Performance > Looks (aan de binnekant toch)
de dominator is juist grijs/silver van boven en je ziet ze van boven lol. maar ik snap wel wat je bedoelt. tis een m-atx bordje dus het is nog maar de vraag of de koeler over de balkjes komt of niet.

verder heb ik het idee dat je de reacties niet helemaal gelezen hebt want ik heb al gezegd dat ik ook niet vies ben van 2ehands en dat ik de aanschaf van de kaart dus een beetje op de 2ehands markt laat afhangen.

kabels van PSU's zijn inderdaad al sleeved maar niet in elke kleur die je maar wilt. vaak alleen zwart. en ik wil graag in wit of in de kleuren van de componenten.

zoals ik ook al een keer in de reacties heb gezegd, ik ga regelmatig naar LAN-party's en daarom wil ik graag een windowed case met op elkaar afgestemde componenten. omdat je daar altijd naar elkaars build/binnenste van de kast gaat kijken.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Voorbeeld van een AMD build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 62,86€ 62,86
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 358,-€ 358,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 95,60€ 95,60
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,20€ 26,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,61

=> 8 cores net zoals de next-gen consoles (Xbox en PS4)
=> Goed mobo (heb ik zelf)
=> Goede GPU
=> 1TB HDD, beste bang4buck (WD black is z'n geld niet waard, zie je niet zitten, en je hebt een super SSD)
=> Goede case met window en uitstekende airflow
=> 8GB 1600MHz RAM met CL8
=> Goede voeding
=> Beste prijs/kwaliteit SSD van het moment.
=> 100€ op overschot om de wijzigingen te doen die je wilt ivm je kleurenschema en persoonlijke voorkeuren

Assumption is the mother of all F'-ups

Pagina: 1