Installatie Win 7 op 64GB USB stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themenace570
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10-2020
Ik ben al enige tijd bezig om een windows installatie op mijn usb stick te zetten. Deze wil ik dan gaan gebruiken in een laptop waar geen schijf in zit.
Het gaat er voor de duidelijkheid niet om, om de installatie vanaf usb te doen, maar Windows 7 werkelijk te installeren op de USB stick.

Ik heb al verschillende websites de handleiding gevolgd, maar bij geen enkele het gewenste resultaat gekregen.

De volgende website komt er tijdens de installatie van de windows op USB de volgende mededeling:
Kan de offline informatie voor landinstelling niet instellen. Foutcode: 0x80FF0000. Volgens google moet je ligt dit aan disc failure, maar het lijkt mij eerder dat dit te maken heeft met de usb opslag, aangezien ik de usb stick al meerdere malen volledig geformateerd heb, dit zonder het gewenste resultaat.

Het gaat om deze website:
http://manotechnology.blo...-7-onto-usb-flash-or.html.

Is hier iemand die bij hierbij kan helpen. >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Je weet dat Windows 8 (en ook 8.1) gewoon een installatie op USB out-of-the-box ondersteunen? Je moet alleen wel de Enterprise versie hebben.

Voor wat betreft Windows 7....ehh..heb het ooit wel eens geprobeerd, maar het is mij ook niet gelukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou kunnen proberen om met RAW disk access en VirtualBox of VMWare een virtuele installatie te maken op de stick en die stick dan net na installatie, als het de media niet meer nodig heeft, op de laptop te laten opstarten en hopen dat dat werkt. Of anders als de installatie helemaal is afgerond.
Geen garantie dat 't werkt, maar je kan 't allicht proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
Probeer het eens met NT 6.x fast installer, die doet naast een eenvoudige setup ook de nodige registry aanpassingen voor vroege USB initialisatie e.d. : http://reboot.pro/topic/1...ly-to-usb-external-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themenace570
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10-2020
@hero of Time, de installatie wordt niet afgerond, ik heb dit inderdaad geprobeerd, maar dat werkt dus niet, hij loopt vast tijdens de installatie.

@Nielson, deze oplossing had ik ook al geprobeerd, maar dan start de hele stick niet op, hij wordt dan niet herkend als bootschijf. Dus ook met deze oplossing schijnt het niet helemaal goed te werken.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Kan je niet met de boot from vhd optie (en een VHD op de USB stick) aan de gang?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die link in de TS is voor Windows Vista en niet voor Windows 7. Hoewel die Vista methode overigens soms wel werkt op Windows 7, werkt hij soms ook niet (bijv. Intel 5-series chipset).

Je moet deze hebben:
\[WDS+XP/2003] Howto: Systeem onafhankelijke images bouwen

Hoewel de link doet vermoeden dat het om XP gaat, moet je het gedeelte van WinPE 3.0 toepassen op Windows 7. Dan kun je Windows 7 gebruiken vanaf een USB-stick (dus niet de installatie, maar het OS zelf).

Het gaat specifiek om:
• HKLM\SYS\ControlSet001\Control: BootDriverFlags, REG_DWORD: 6
• HKLM\SYS\ControlSet001\Control\PnP: PollBootPartitionTimeout, REG_DWORD: 30000 (decimal)

Dit is trouwens de officiele Microsoft methode (zie bronnen in dat topic) om Windows 7 vanaf een USB schijf op te starten. Dit kan met alle Windows 7 edities, dus ook de non-Enterprise edities. De uitleg van de link in de TS is de onofficiele en niet-ondersteunde methode voor Windows Vista.

[ Voor 87% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 09:40

JW1

Misschien kan je een WinPE image maken? Volgens mij is de Windows 7 recovery ook daarop gebaseerd.

Wat ga je met de swapfile en de registry files doen die veel diskaccess vereisen? USB-sticks hebben naar mijn weten niet de algoritmen voor wearleveling die SSD's wel hebben.
Pagina: 1