Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor school (hbo werktuigbouwkunde). Daar zal ik gebruik maken van programma's als Solidworks. Ook zal er wel af en toe op gegamed worden, maar hierin ben ik niet veeleisend. Vanuit school hebben ze de volgende eisen:

Scherm:
minimaal 15.6", aanbevolen 17" met een full HD resulutie
Cpu
Minimaal quadcore, min 2 ghz.; minimaal i5, aanbevolen i7
RAM:
8 gb
Videokaart:
1 gb

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het liefst zo weinig mogelijk, en sws onder de €1000, en als het kan onder de €900.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Zoals gezegd wordt de laptop vooral voor school gebruikt, dus zal deze de meeste dagen meegenomen worden (45min met de bus). hierbij heb ik meteen 2 vragen.
Maakt een 17.3" laptop meteen zoveel minder mobieler als een 15.6" laptop?
Levert een 17." laptop veel voordeel op met het teken? (toevallig ervaringsdeskundige?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?[/b]
Echt een voorkeur heb ik niet, maar als je die eisen in de pricewatch invoerd (15-17.3",8 gb, i7) ( link ) kom je (bij een 15"laptop) al snel bij een laptop van medion uit. Medion heeft bij mij toch niet een al te goed imago (meer een soort van "aldi-laptop"), of heb ik dit verkeerd?
Anders kom ik uit bij een toshiba laptop uit, maar hier heb ik totaal geen ervaring mee, en is naar mijn idee ook niet echt bekend in Nederland, wordt dit merk ook als goed beschouwt?

(heb wel interessante laptops in de pricewatch gezien, maar voor ik hier de laptops ga posten zou ik toch eerst iets meer willen weten over 15/17")

Verwijderd

In dat prijssegment zijn er naar mijn mening slechts 2 kandidaten, waarvan 1 eigenlijk iets te duur is
Dat zijn de Asus N56 en de Sony vaio S15

De Sony zal waarschijnlijk iets boven de 1000 euro uitkomen (afhankelijk van configuratie), maar dan heb je wel een erg goed Full HD scherm en een zeer draagbare laptop (minder dan 2 kg) Dat ga je echt waarderen als je veel met dat ding op reis moet.

17" en draagbaar gaan niet echt samen. Je zit dan al snel aan 3,5kg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 20:26 ]

• anoniem1
De laptop wordt waarschijnlijk meegenomen in een rugtas, is het grotere formaat en het extra gewicht zoveel hinderlijk?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het is idd flink zwaarder zonder echte voordelen. Op een 15 inch met Full HD kun je eveneveel zien als op een 17 inch Full HD. Dus ik zou toch wel een 15 inch aanraden. Deze zijn vaak ook goedkoper te krijgen.

Wel grappig dat ze minimaal een quadcore willen en minimaal een i5. Gelukkig hebben scholen altijd zo'n nutteloze eisen.. 1gb videokaart zegt ook totaal niks over een videokaart..

Ik raad een Asus N56 aan en zet er dan een SSD in en je hebt de perfecte laptop voor je studie.

[ Voor 11% gewijzigd door lucash op 22-08-2013 19:53 ]

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Uit ervaring: 17 is vrij dramatisch om mee te zeulen. Ik zou er alleen een nemen als je per se 2 hdd's of een numpad wilt hebben.

Kalm aan! En rap een beetje!

• anoniem1
Net nog even bij de plaatselijke pc-boer (q-motion partner) langs geweest. Daar raden ze juist wel een 17.3" laptop aan. Daar raden ze deze pricewatch: Samsung NP350E7C-S08NL. aan. Maar deze bezit helaas geen full-hd maar een wxga++ resolutie. Is dit een groot gemis? Volgens hun was het wel zichtbaar, maar goed genoeg.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

wxga++ is 1600x900, wat op zich een heel prettige resolutie is. 1920x1080 is wel een stapje scherper, is meer je eigen voorkeur. Ik zou toch echt voor een 15,4" gaan qua mobiliteit, een 17,3" is echt heel log en zwaar, als je daar ook nog een stapel boeken, een adapter en lunch/drinken bij mee moet zien te nemen is het niet grappig ;)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:25:
De Sony zal waarschijnlijk iets boven de 1000 euro uitkomen (afhankelijk van configuratie), maar dan heb je wel een erg goed Full HD scherm en een zeer draagbare laptop (minder dan 2 kg) Dat ga je echt waarderen als je veel met dat ding op reis moet.
Sinds wanneer kan je die nog configureren dan?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

BdK9001 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:23:
wxga++ is 1600x900, wat op zich een heel prettige resolutie is. 1920x1080 is wel een stapje scherper, is meer je eigen voorkeur. Ik zou toch echt voor een 15,4" gaan qua mobiliteit, een 17,3" is echt heel log en zwaar, als je daar ook nog een stapel boeken, een adapter en lunch/drinken bij mee moet zien te nemen is het niet grappig ;)
Wat je daarmee vergeet is dat een 1080p scherm vrijwel altijd van veen hogere kwaliteit is dan een standaard 17" 900p scherm. Dat valt haast nog meer op dan de resolutie.

Ik zie echter sowieso niet waarom je die samsung zou nemen. Je hebt voor dezelfde prijs een inspiron met beter scherm, iets tragere quadcore, meer ram, meer opslag, cache SSD, snellere GPU en blu-ray. Een no-brainer lijkt mij...

Overigens conflicteren de genoemde eisen gigantisch. Minimaal quadcore, minimaal i5. Maar er bestaan helemaal geen i5 quadcores.
Pagina: 1