iPhone app distribueren voor vereniging (+/- 20)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 08:25
Hallo,

Ik zal uit leggen wat de situatie is en wat ik graag wil.
Wij zijn een vereniging, met ongeveer 100 leden. Voor een aantal van die leden komt er een app die gegevens bevat die niet voor iedereen toegankelijk mag zijn. Dus niet iedereen krijgt de app.
Is het legaal om een app te maken met Xcode, hiervan een ipa-file te maken en deze te (laten)installeren op de Iphone (er schijnt een mogelijkheid te zijn om ipa files te installeren op een niet gejailbreakte iphone).

De vereniging kan geen 199 dollar hieraan besteden. En dit is volgens mij de enige mogelijkheid via de devs om een app aan een geselecteerde groep binnen een bedrijf te verspreiden.....???

Hopelijk weet iemand een mogelijkheid voor ons....

Jan-Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Nee dat kan niet zonder jailbreak.

Je moet dan echt een dev account hebben, die 199 dollar is trouwens per jaar dus als jullie gewoon allemaal laten we zeggen 2 euro per jaar laten doneren door jullie leden dan is dat best wel haalbaar vind ik.

[ Voor 75% gewijzigd door Mizgala28 op 20-08-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martin
Hi Mizgala28,

er zijn progs waarbij dat wel kan. Ik heb dit al gebruikt. Maar mijn vraag is of dat legaal is. Mag ik zelf (op welke manier dan ook) ipa files installeren op mijn iphone.

eigenlijk; mag ik met xcode zelf gemaakte apps (homebrew) legaal installeren op een iphone.

Alle leden laten betalen is geen optie. Elk kaar zijn er misschien 20 die gebruik maken van deze app, en de rest hiervoor ook laten betalen?!?!?!?! Niet echt.

jan-martin

[ Voor 21% gewijzigd door jan-martin op 20-08-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

Ik ben benieuwd welke programmas je dat toelaten zonder de iphones te jailbreaken. De methodes die ik zo kan vinden zijn allemaal voor jailbreaks. En de websites die programms aanbieden die dat zonder jailbreak kunnen, zien er mij zeer dubieus uit.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martin
ik wil je dat wel toesturen, maar het was niet de vraag hoe het kan maar of het legaal is om eigen ipa files op de iphone te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 17:43

4bit

Onward, to futility!

De kans dat het illegaal is, is zo goed als nul volgens mij. Mogelijks wel tegen de ToS van apple. (Als het inderdaad je eigen app is, of je hebt de toestemming om de app te gebruiken.)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
Ik heb de titel van je topic aangepast. Alleen IPhone app is natuurlijk veel te algemeen en zegt niets over de inhoud van het topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Het is €99, niet €199. Is het niet een idee om aan die 20 man per persoon €5 te vragen eenmalig? Hiermee voorkom je een hoop gedoe lijkt mij. Daarna simpel een kwestie van de iPhones registreren en de app pushen naar de iPhones.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ASNNetworks schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 02:04:
Het is €99, niet €199. Is het niet een idee om aan die 20 man per persoon €5 te vragen eenmalig? Hiermee voorkom je een hoop gedoe lijkt mij. Daarna simpel een kwestie van de iPhones registreren en de app pushen naar de iPhones.
Het is $299 voor het enterpriseprogramma. Daarmee kun je apps distribueren zonder ze in de App Store te zetten. Daarvoor moet je echt een bedrijf zijn, dus dat gaat voor TS inderdaad niet op.

Ik zou gewoon een normaal developerprogramma nemen à $99 per jaar en via TestFlight zorgen dat iedereen geüpdatet blijft. Je kunt maximaal 100 apparaten toevoegen (en er gaan geruchten dat dat verhoogd wordt naar 200), dus dat zit wel goed dan. Als de $99 ook te veel is, dan ben ik bang dat je moet gaan jailbreaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Scott op 21-08-2013 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
Je kunt ook kijken of het eventueel mogelijk is een webapp te bouwen voor deze beperkte groep mensen, en dan gewoon met een username/login te laten werken. Zo'n webapp kan namelijk ook gewoon aan het homescreen worden toegevoegd en met wat extra code kan deze lijken op een native app (alleen ietwat langzamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alex3305 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 02:42:
Je kunt ook kijken of het eventueel mogelijk is een webapp te bouwen voor deze beperkte groep mensen, en dan gewoon met een username/login te laten werken. Zo'n webapp kan namelijk ook gewoon aan het homescreen worden toegevoegd en met wat extra code kan deze lijken op een native app (alleen ietwat langzamer).
Dat lijkt me inderdaad een stuk handiger, en is de app niet alleen toegankelijk voor iPhone gebruikers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Is het niet praktischer in dit geval op je data op te slaan in een gangbaar formaat (database, tekstbestand, spreadsheet). En je leden dan een gewone app te laten gebruiken die dat bestand inlezen?
(edit: of zoals hierboven, een web formaat)

Ik vind het namelijk nogal vreemd dat je geen $200 te besteden hebt, maar wel tijd om een app te schrijven voor een paar gebruikers.
Tijd = geld.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 21-08-2013 02:44 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martin
Bedankt iedereen voor de opmerkingen. Een webapp, daar had ik nog niet aan gedacht. Volgens mij kun je met code iets regelen dat de app idd lijkt alsof het native is en compleet offline werken....
Moet dan alleen de beveiliging van de data even goed bekijken..

@RocketKoen, $200,00/$300,00 per jaar is voor een vereniging best veel geld. Vooral als je weet dat bij de vereniging bijna alles door vrijwilligers wordt gedaan. Dus ook het maken en bijhouden van de deze app is liefdewerk. Om jou gezegde toch even te gebruiken....tijd kost voor een vereniging niets.

[ Voor 6% gewijzigd door jan-martin op 21-08-2013 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
Qua beveiliging gewoon een inlogsysteem gebruiken, is het makkelijkste. Dan met cookies en/of sessies werken om het een en ander te onthouden, en het lijkt net een native app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 02:42:
Dit. Een bijkomend voordeel is dat gebruikers van een ander platform (Android, Windows Phone, ...) er ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
jan-martin schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:27:
Volgens mij kun je met code iets regelen dat de app idd lijkt alsof het native is en compleet offline werken....
Dat kan, maar dan zit je weer met het zelfde probleem als in je openingspost, je hebt dan weer ipa files ;)

Ik zou inderdaad gewoon een mobiele website schrijven.
Voordelen:
Cross-platform
Makkelijk te onderhouden
Makkelijk te distribueren
Programmeer taal is high-level en dus makkelijker.

[ Voor 22% gewijzigd door jarrin op 21-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-martin schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:27:
Bedankt iedereen voor de opmerkingen. Een webapp, daar had ik nog niet aan gedacht. Volgens mij kun je met code iets regelen dat de app idd lijkt alsof het native is en compleet offline werken....
Moet dan alleen de beveiliging van de data even goed bekijken..
Kan je niets doen met de Local Storage API in HTML5?
Pagina: 1