Systeem op zwart na POST, bios niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:15
Ik stoei al een paar dagen met een probleem met mijn NAS-systeem. Het ding komt gewoon niet voorbij de POST of in het BIOS(hoewel er wel staat "entering bios" maar daarna gaat het spul op zwart).
Het systeem geeft geen beep of errorcodes, dat maakt het alleen nog maar vager.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,38€ 36,38
1Intel Desktop Board DH61BEB3€ 66,37€ 66,37
1MSI H61M-P31 (G3)€ 36,83€ 36,83
3Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,90€ 245,70
1NZXT Tempest 410€ 0,-€ 0,-
1G.Skill RipjawsX F3-10666CL9D-16GBXL€ 114,90€ 114,90
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 37,95€ 37,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,63

Wat heb ik al gedaan:

dimmetjes: omgewisseld, dimm1 alleen, dimm2 alleen, slots omgewisseld.
psu: P4 losgelaten, andere psu
hdd's: afgekoppeld
moederboard: Intel vervangen met MSI, batterij eruit gehaald

Nu blijft eigenlijk alleen de CPU over maar daar twijfel ik aan aangezien het systeem wel beeld geeft via de IGP.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 20:17

Nemesizz

Untouchable

Is het een nieuwe build of heeft het eerst al een tijdje goed gedraaid?

Kan namelijk zijn dat de CPU koeler niet helemaal goed vast zit en dat de boel oververhit, dus dat de boel uitvalt net als die de BIOS in wil.

(het is maar een idee, stond nog niet in je lijstje met dingen die je geprobeerd hebt :P )

• FDMK
Het is een build die ik al maanden draait eigenlijk. Althans dat is met het Intel bord.
Wat je zegt zou kunnen maar dan zou er een overheating error of beepcode moeten komen lijkt me.

• FDMK
Ok, nog wat getest. Nu ook de CPU vervangen maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ook nog een dimmetje uit mn andere computer gehaald maar ook daar geen beeld na het bios scherm/post.

Ik heb nu werkelijk alles vervangen en echt geen idee meer, anyone?

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
De ram heb je nog niet vervangen. Aangezien het een setje is: test elke stick los, en op alle mogelijke plekken. Kans dat een het begeven heeft is aanwezig, kans dat allebei het tegelijkertijd begeven is astronomisch klein.

[ Voor 33% gewijzigd door Chrotenise op 21-08-2013 23:03 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Chrotenise schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:03:
De ram heb je nog niet vervangen. Aangezien het een setje is: test elke stick los, en op alle mogelijke plekken. Kans dat een het begeven heeft is aanwezig, kans dat allebei het tegelijkertijd begeven is astronomisch klein.
In de OP en in de 4e post geeft ie al aan dat ie ook al meerdere sticks heeft geprobeerd in verschillende slots. ;)

Hij komt de POST wel goed door, hij vind bv. wel alle aangesloten hardware?
Je zegt dat je alles hebt vervangen, maar heb je ook bij de combinatie andere PSU, MSI bord plus andere CPU de HDD's losgekoppeld gehad?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• FDMK
Yes allemaal gedaan. Het systeem staat in de meterkast met een monitor(vga) en toetsenbord.
Na alle tests heb ik het systeem mee naar boven genomen en aangesloten op een andere monitor(DVI): wel gewoon beeld en starten..mind is blown.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-02 00:43
Het kan best zijn dat je moederbord (bijv de chipset of de bioschip zelf) kapot is (bijvoorbeeld niet (meer) goed vast zit). Wat je kan doen is alle componenten op een ander moederbord plaatsen, en kijken of alles dan werkt zoals normaal (en zoniet, dan nog een keer alles een voor een testen op dat andere bord).

• FDMK
Exact hetzelfde gedrag op beide borden? Ik ga denk ik nog 1x ombouwen omdat ik op het Intel bord meer verlies draai anders :)

• Peetz0r
Rooke schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:07:
Exact hetzelfde gedrag op beide borden? Ik ga denk ik nog 1x ombouwen omdat ik op het Intel bord meer verlies draai anders :)
w8 ff, je hebt al twee moederborden geprobeerd lees ik. Sorry, mijn fout.

Volgens mij blijft dan alleen nog je voeding over. Kan me zo snel ff niet voorstellen hoe dat de oorzaak kan zijn, maar probeer toch eens een andere voeding.

• FDMK
die heb ik ook al vervangen :)

• Peetz0r
Ik kan ook echt niet lezen op deze maandonderdagochtend...

Maar helaas weet ik dan echt niet wat er dan nog wel kapot kan zijn.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dus 2 totaal verschillende setups met exact het zelfde probleem. Maar met de oude VGA monitor geen beeld, en met een DVI monitor wel beeld.......1+1=2........toch! ;)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1