Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort een S4 Mini met NFC, en vroeg me af of het technisch mogelijk is een 'image' van de pasjes in je beurs (bijv. OV chipkaart / kantine / enz) te clonen naar je telefoon, zodat je de pasjes zelf thuis kunt laten.

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit niet mogelijk is, omdat pasjes 'slave' zijn en de chip in je mobiele telefoons als 'master' functioneert, maar heb vandaag nog eens zitten zoeken en kan geen duidelijk antwoord of uitleg vinden.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:35

Zorian

What the fox?

Volgens mij is dit enkel mogelijk met pasjes welke onbeveiligd zijn.
Nou kan je je OV chipkaart dus per direct vergeten, want die is dus beveiligd en niet uit te lezen.

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11 18:59
OV chipkaart kan, als je de encryptie kraakt. En dat kan alleen via je computer, met een usb-kaartlezer. Als je die encryptie hebt, kun je die invoeren op je telefoon en dan is het inderdaad mogelijk je OV-saldo uit te lezen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
TS bedoeld dat hij zijn telefoon kan gebruiken in plaats van de pasjes. Dus dat hij zijn toestel langs de incheckpaal en kantinejuf haalt.
Dus niet om de pasjes uit te lezen, maar om te clonen.

Zie bijv. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406362 voor de Engelse variant van je vraag. Schijnbaar moet je opzoek naar "NFC emulation".

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 20-08-2013 23:22 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26
Gewoon je OV aan de achterkant(of aan de binnenkant)van je telefoon plakken en er een mooi hoesje omheen doen ;)
Kopieren naar je telefoon gaat niet werken.

Verwijderd

En ovchip zou ik sowieso niet klonen, of hij moet anoniem zijn
Bij persoonlijke ovchip moet de controleur naam,pasfoto enzo kunnen zien anders heeft hij de recht om een boete uit te schrijven :+
Pagina: 1