[Niet opgelicht] Oplichter op het spoor wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik wilde een gadget kopen van iemand op Marktplaats maar ik rook onraad. Bij het checken van het rekeningnummer komt een vermelding op de site opgeletopinternet.nl naar voren. Hij gebruikt meerdere namen en meerdere woonplaatsen. Rekeningnummer of achternaam zijn echter niet bekend bij mijnpolitie.nl.
Wat kan ik nog meer doen om deze persoon te ontmaskeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:54
Rapporteren aan marktplaats, vragen of ze een IP ban kunnen regelen. Dit soort mensen krijg je niet weg. Helaas.

*knip*

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 20-08-2013 18:25 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Goede tips, MP en Geenstijl zijn inmiddels ingelicht.

[ Voor 65% gewijzigd door PaPa op 20-08-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
IP ban zal hem niks doen, maar je kunt het allicht proberen. Verder: Welkom op Marktplaats, waar dit helaas realiteit is en tientallen mensen dagelijks worden opgelicht.

Ik doe al jaren leuk zaken op Marktplaats, maar ik bied dan ook altijd de optie om producten bij mij thuis te laten afhalen. Daarnaast doe ik vaak alleen zaken met mensen die drie jaar lang actief zijn op Marktplaats of langer, correct Nederlands kunnen spellen, en producten kunnen worden afgehaald. Het geeft nog steeds geen garantie, maar het blijft een kwestie van vertrouwen. Producten van 100+ euro sowieso altijd ophalen. iPhones etc. zou ik ook niet zo snel kopen via Marktplaats, ook al staat er de optie het toestel af te halen. Ik ben één keer opgelicht met een bedrag van €95,-, jammer maar helaas. Leer je van ;)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rapporteren op de verschillende forums en doorgeven aan mijnpolitie.nl, en overlaten aan de experts. Om te voorkomen dat er suggesties tot lynchmeutes e.d. worden gegeven. Daar er verder niet echt veel over te bespreken is dat past in het Shopping Forum, ga ik hier toch maar een slotje aanhangen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.