Core i7 3770K met Scythe Big Shuriken 2 Rev. B, goed idee ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530111

Topicstarter
Opniuw probleem met mijn pc.
Tijdens het bekijken van een Blu-Ray film (arcsoft - TotalMedia Theatre Trial) viel de computer uit Bleu Screen of Death (Windows 7)
Tijdens de restart kreeg ik biepjes & de melding "CPU overheated", :(

Hierna heb ik de CPU stock koeler vervangen door een DeepCool Archer
Deze koelt prima, maar maakt te veel geluid. :/
Tweakers link: pricewatch: DeepCool Gamma Archer
Azerty.nl: http://azerty.nl/producte...inium-120-mm-tot-95w.html

Is het een goed idee om mijn Intel Core i7 3770K te koelen met een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B ?Met andere woorde koelt deze genoeg & is deze niet te luidruchtig.
Ik zag wel wat positieve reviews over deze koeler, maar niemand gebruikte hem met een I7...
Tweakers link: pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
azerty.nl: http://azerty.nl/producte...ocket-am2-socket-136.html

Meer over mijn pc vind je in dit topic: 8 GB RAM - maar 4 GB herkend door MB

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 530111 op 20-08-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

De Shuriken staat bekend om zijn prestaties. Hij is ook zeer betaalbaar onder de aftermarket coolers. Nu kan het zijn dat de koeler die je hebt niet strak genoeg zat waardoor hij slechter koelt of mogelijk heb je te weinig koelpasta gebruikt. Je mag een koeler in ieder geval zeer strak draaien door de socket zal het mobo niet meer bol gaan staan net zoals vroeger. Maar aan de koeler te zien is het een stock vervangen en geen upgrade dus met de Shuriken ga je zeker wat vooruit!

Meer info: http://www.eteknix.com/sc...file-cpu-cooler-review/6/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 20-08-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Wat denk je van de Mugen3 PCGH Edition? Prima koeler, houdt mijn 3570K netjes onder de 60 graden (stock voltages/multiplier).

Wellicht kun je nog overwegen de fans te verwisselen met beteren zoals die van Noctua.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:49
Heb hem ook gebruikt met een i7.
Wel de stock fan vervangen, want hij maakte (voor mij) iets teveel lawaai.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waarom focus je je op zulke kleine heatsinks? Heb je een bijzonder kleine/platte case?

Zo niet, zou ik deze eens overwegen:
Value for money: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Iets duurder, maar ook beter: pricewatch: Scythe Mugen 4
Of als je weinig ruimte hebt (of zo'n groot koelblok niets vindt), is zoiets ook goed (maar duurder): pricewatch: Antec Kühler H2O 620

Wat bovenstaande koelers allemaal gemeen hebben is dat ze een 12cm fan hebben, van normale dikte. Die kunnen op lage snelheid voldoende verkoeling verzorgen in combinatie met zo'n groot oppervlak aan koelribben. Persoonlijk ben ik fan van de Coolermaster Hyper212, is goedkoop en afdoende.

Overigens, ik wil niet zeggen dat de Scythe Big Shuriken slecht is, maar er is voor dat geld beter (en makkelijker te installeren!) te verkrijgen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530111

Topicstarter
Bedankit, voor de reacties !

@noes, ook bedankt voor het goede alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Anoniem: 530111 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:38:
Bedankit, voor de reacties !

@noes, ook bedankt voor het goede alternatief.
Techa, heb je nu ook een keuze kunnen maken? Ben wel benieuwd naar je voorkeur en de argumenten daarvoor.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Pagina: 1