Foxconn Flaming Blade GTI in oneindige boot loop

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-02 21:11
Specs zijn als volgt:
- i7 920
- nVidia 460GTX
- Foxconn Flaming Blade GTI
- 3x 2GB DDR3 RAM

Het probleem heeft zich echter ook voorgedaan met een ander moederbord (asrock x58 deluxe).

Bij het opstarten komt het moederbord telkens tot post code 69, om vervolgens opnieuw te starten en vanaf vooraan te beginnen.

Wat heb ik geprobeerd?
- Proberen met een enkele geheugen module.
- Videokaart er compleet uit te laten.
- CMOS reset.

Uitgesloten zijn dus:
- Videokaart (zelfde code als ik hem er uit haal)
- Moederbord (geheel vervangen)
- RAM (in welke combinatie dan ook, zelfde code)

Wat blijft over:
- Voeding
- Processor

Foxconn bordje heeft een Award bios, en volgens het internet komt deze code overeen met het aanzetten van de L2 cache. Kan ik er nu van uit gaan dat m'n processor kapot is? Wat kan ik nog meer proberen? Heb verder geen hardware liggen om te testen.

• danslo
Mmmm wat betreft de error code heb ik het over de debug led op het moederbord. Is dat hetzelfde als bios?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
hm, cpu schakelt blijkbaar l2 cache niet aan.

Mogelijke oorzaken:
CPU kapot
CPU niet goed gemonteerd
Te lage spanning/ voeding levert te weinig

Gebeurt het ook met slechts één geheugenmodule?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• danslo
Tens schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:56:
hm, cpu schakelt blijkbaar l2 cache niet aan.

Mogelijke oorzaken:
CPU kapot
CPU niet goed gemonteerd
Te lage spanning/ voeding levert te weinig

Gebeurt het ook met slechts één geheugenmodule?
Yep. Gebeurd ook met 1 geheugen module.
CPU kon maar op 1 manier gemonteerd worden (i.v.m. inhammetjes die perfect op hun plaats passen).

Voeding heeft voorheen prima gewerkt, en ik heb op dit moment nog niet eens de rest van de apparaten er op.

Ik vermoed ook de CPU, maar het zou bijzonder kut zijn om er 1 te bestellen en er achter te komen dat het toch iets anders was.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:35

Wish

ingwell

Heeft de CPU ooit gewerkt dan?

No drama

• danslo
Wish schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:22:
Heeft de CPU ooit gewerkt dan?
Ja, dat wel.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 20:17

Nemesizz

Untouchable

Kan ook heel goed de voeding zijn hoor.

Ik had ook ooit een keer een PC die in een reboot loop bleef zitten, en volgens de hex poster was het vaak bij (mijn geval C1) ...*even spieken in handleiding* "C1 = Detect Memory -auto detection of DRAM size, type and ECC, -auto detection of L2 cache".
Zou je denken "goh er is iets mis met het geheugen" echter bleek gewoon een brakke voeding te zijn.

(de hex codes zijn van een Award BIOS van m'n Abit AW9D moederbord)

Dus ik zou zekers te weten eerst een andere (goede) voeding proberen voordat ik de processor al zou afschrijven. Processor moet je ook niet teveel mee gaan 'knoeien' , vaak zat gezien/gehoord dat er dan net per ongeluk iets valt ofzo en pinnen in de socket krom raken.

• danslo
Even een kleine update dan maar.

1366 processors zijn tegenwoordig moeilijk te krijgen... Een i7 950 weten te scoren via V&A voor een schappelijk prijsje. We gaan het zien :)

Mocht het achteraf toch de voeding zijn, tja.

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02 15:34
Wat voor voeding heb je dan? CPU's gaan in de regel weinig stuk.

Speelt graag

• danslo
De i7 950 is binnen, precies hetzelfde probleem. Dat vind ik op zich wel ok (wil voor m'n vriendin ook een PC neer gaan zetten, komt mooi uit).

Voeding maar eens gaan vervangen. 450W moet genoeg zijn voor een i7 950, enkele SSD, nVidia 460 GTX, en een enkele dvd drive, toch? Moet ik speciaal nog ergens op letten?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 20:17

Nemesizz

Untouchable

danslo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:49:
Voeding maar eens gaan vervangen. 450W moet genoeg zijn voor een i7 950, enkele SSD, nVidia 460 GTX, en een enkele dvd drive, toch? Moet ik speciaal nog ergens op letten?
Dat het een goede a-merk voeding is en geen "chinese plofvoeding". Misschien dat 450W nog wel een beetje krap is, i7 900 lust wel wat power en een GeForce 460 is ook niet mals (het kan wel, maar echt heel ruim is het volgens mij ook niet).

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32

InFamous

excommunicado

Niet om het één of ander maar heb je de 4 pins CPU power aansluiting wel op je moederbord aangesloten?

Formerly known as Ragdoll

• danslo
InFamous schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:13:
Niet om het één of ander maar heb je de 4 pins CPU power aansluiting wel op je moederbord aangesloten?
Ja, 8 pins zelfs (4 pins ook geprobeerd, zelfde issue).

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Voor hoelang heb je je huidige voeding al in gebruik?

Als je ergens een voeding kan lenen kun je uitsluiten of het je voeding is of niet en dat scheelt al veel onnodige aankopen ;)

• danslo
JustwilliamNL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:57:
Voor hoelang heb je je huidige voeding al in gebruik?

Als je ergens een voeding kan lenen kun je uitsluiten of het je voeding is of niet en dat scheelt al veel onnodige aankopen ;)
Paar jaar op z'n minst. Maar ik heb nu het moederbord, het geheugen, de processor, en de videokaart uitgesloten. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.

En ik wil er toch een 2e PC naast zetten, dus alle "onnodige" aankopen schuif ik mooi door :P

• danslo
Nu gaat het eng worden... Nieuwe voeding aangeschaft, zelfde probleem!

Dus ik begin nu het geheugen te vermoeden, maar het kan toch niet zo zijn dat 3 modules in 1 klap dood zijn gegaan?

Zelfs met een enkele module gebeurd hetzelfde, en ik heb ze alle 3 los van elkaar geprobeerd. Ik snap er helemaal niks meer van :P
Pagina: 1