Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag mbt Ziggo interactieve tv en wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Sinds kort heb ik een Ziggo abonnement met interactieve TV.

Bij het abonnement kwam de Ubee router en zoals al bekend is het WiFi bereik van dit kreng om te janken en ik heb in de woonkamer met mijn telefoon en laptop en telefoon echt minimaal signaal sterkte.

Wat het vreemde is, is dat de interactieve TV ontvanger (Humax) , die ook via WiFi verbonden is eigenlijk geen hinder lijkt te ondervinden terwijl die het verst van de Ubee af staat.

Misschien klopt er iets niet in mijn logica, dat gebeurt ook weleens :P 8)7 maar hoe kan het dat geen een device lekker lijkt te werken met die Ubee router, behalve de Humax ?

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Welk type Humax is het en maakt Ziggo voor de interactieve TV niet toevallig gebruik van de COAX?

Verwijderd

Topicstarter
@Waterwolf

het gaat om de 5100c en hoewel die op de coax aangesloten zit maakt deze gewoon gebruik van de meegeleverde WiFi dongle, tenminste werk het interactieve gedeelte ook niet zonder.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 21:04
Officieel is het geen interactieve ontvanger omdat het interactieve deel niet over het digitale tv signaal verloopt maar over je internet signaal.

Verder had ik met de Cisco router prima bereik met Wifi maar werkte het heel vaak niet totdat ik de router een reset gaf.
Ik heb nu een Wifi access point in mijn huiskamer in het Lan geprikt en die werkt stukken beter.

Het verschil in werking van Wifi zou natuurlijk kunnen komen doordat er verschillende standaarden worden gebruikt door je ontvangende apparatuur?

Je zou dus even moeten melden hier welke draadloze netwerkkaarten je gebruikt hoe snel ze kunnen en of ze A/B/G/N 2.4Ghz/5Ghz whatever gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de ABGN mix functie en 2.4 Ghz ... de 5Ghz heb ik disabled als primary network.

Er gaat sowieso een extra accesspoint komen omdat die Ubee qua WiFi gewoon slecht werkt, als ik met mijn telefoon voor de meterkast sta is het signaal nog maximaal maar 2 a 3 meter er vanaf is er al een verlies van 15 to 20 Dbm ...

de totale afstand van de meterkast tot de woonkamer is zo'n 7 meter en daar is het signaal al zo zwak dat mijn telefoon vaak al afhaakt.

Ik zal vanavond eens proberen of het mogelijk is om de wifi dongle van de Humax aan de praat te krijgen op de laptop om te kijken of dit echt zo'n groot verschil maakt ten opzichte van de Atheros wifi kaart die daar in zit.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32

page404

Website says no

Waterwolf heeft wel gelijk. Die dongle gebruik je alleen voor het "retourzenden". Dus de keuzes die je maakt in het menu worden via Wifi verzonden, maar het uiteindelijke itv-signaal komt via de kabel binnen. Dit is dus anders dan bij bv de Cisco.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het ergens logisch inderdaad.

Sowieso maar eens kijken naar een goede accesspoint/wifi router om achter die Ubee te zetten want zelfs het signaal van 2 deuren verder is sterker dan mijn eigen signaal
Pagina: 1