Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik had een vraag met betrekking op WiFi, en hoopte dat iemand deze hier kan beantwoorden.
Ik kan het antwoord niet echt vinden op internet.

Al enige tijd ben ik op zoek naar een router die een groot bereik aan kan, en verder kan zenden dan de gewone router. Nu lijk ik deze eindelijk gevonden te hebben namelijk de engenius ECB350.
Deze zou extreem ver moeten kunnen zenden, en dan heb ik het over kilometers. Ik weet dat dit officieel niet toegestaan is door de wet, maar dat terzijde.

Nu is mijn vraag als volgt:
Als ik de router in zou kunnen stellen op 2 kilometer bijvoorbeeld.
Moeten mijn apparaten (laptop, telefoon, tablet) ook tot op 2 kilometer kunnen zenden? Of houd het bereik na 50 meter al op omdat de wifi adapter in het apparaat te zwak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja. Netwerk is twee richtingen op. Dus beide kanten moet elkaar kunnen 'horen'. Het vergroten van het zendvermogen aan 1 kant is tamelijk zinloos. Je kunt beter naar betere antennes kijken. Dat verbetert namelijk zowel het zenden als het ontvangen, en is dus ook zinvol aan slechts 1 kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Thanks! Ik had al zo'n vermoeden, maar kon dat vermoeden nergens bevestigd krijgen :)
Dan ga ik zoeken naar betere antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult zo'n zendvermogen op die frequentie en die afstand niet met een normale zender kunnen krijgen, of je zult de omgeving er omheen merkbaar verwarmen... Overweeg richtantennes in plaats daarvan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan overwegen om twee richtantenne's te nemen. Ze zijn niet zo duur:

http://www.interprojekt.c...ard-sxtg-5hnd-p-1236.html

Maar, als je daar aan de "andere kant" bent aangekomen met je signaal, moet deze na de dish ook nog "herzonden" worden. Dus er moet een WiFi router komen. Of je moet maar één PC hebben, en die met een kabel aansluiten, dan kan dat rechtstreeks op de dish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Sowieso, 2km is wel erg extreem voor 2,4GHz, zeker als er waarschijnlijk een hoop andere 2,4GHz bronnen er tussen in zitten. 5GHz kun je vergeten. Is Line of Sight mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu Ziggo 200Mbit maar met een Speedtest op een iPhone 6 krijg ik maar 30Mbit

Iemand een idee wat dit kan zijn. de 350 zou een Gbit verbinding moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:16:
heb nu Ziggo 200Mbit maar met een Speedtest op een iPhone 6 krijg ik maar 30Mbit

Iemand een idee wat dit kan zijn. de 350 zou een Gbit verbinding moeten zijn
En wat heeft dit te maken met de vraag die TS heeft gesteld? Ofwel, start je eigen topic en geef daar aan wat je probleem is, beschrijf wat voor opstelling je hebt (welke hardware, wat voor omgeving, enz.) en geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

Het antwoord op je huidige vraag is "Ja met een betrouwbaarheidsinterval van 99%" (ofwel de kans dat er iemand is die weet wat dit kan zijn is 99%)

[ Voor 4% gewijzigd door luxan op 10-07-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
2 jaar oud topic schoppen met een irrelevante post , best knap.

Welkom :z

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luxan schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:54:
[...]

En wat heeft dit te maken met de vraag die TS heeft gesteld? Ofwel, start je eigen topic en geef daar aan wat je probleem is, beschrijf wat voor opstelling je hebt (welke hardware, wat voor omgeving, enz.) en geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

Het antwoord op je huidige vraag is "Ja met een betrouwbaarheidsinterval van 99%" (ofwel de kans dat er iemand is die weet wat dit kan zijn is 99%)
Dacht dat dit topic "Vraag over WiFi" heette! Daar mijn vraag over de snelheid over het WIFI netwerk gaat dacht ik hier de juiste topic te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:15:
[...]

Dacht dat dit topic "Vraag over WiFi" heette! Daar mijn vraag over de snelheid over het WIFI netwerk gaat dacht ik hier de juiste topic te zijn.
Het topic gaat idd over een vraag over WiFi. Het topic is echter een vraag op zichzelf en geen verzameltopic voor alle WiFi vragen.

Ik wil je adivseren om NT FAQ en NT Beleid door te nemen, misschien dat dat wat duidelijkheid schept.

Daarnaast wil ik je adviseren om je vragen te voorzien van informatie, algemene vragen krijgen vaak onzinnige antwoorden. Het is ook gebruikelijk om eerst zelf naar een oplossing te zoeken en het resultaat van deze zoektocht bij je vraag te voegen. De mensen die hier antwoorden geven doen dat voor gratis maar ze verwachten wel enige inzet van de vraagsteller.

Ik hoop dat je met de bovenstaande informatie je vraag opnieuw kunt formuleren, ditmaal voorzien van details en de oplossingen die je al hebt geprobeerd. Als je hiermee een nieuw topic start, zullen er ongetwijfeld mensen zijn die je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
luxan wijst je al de goede kant op :)
Een oud topic opnieuw omhoog halen is eigenlijk nooit de bedoeling.
Ik denk dat je met een beetje zoeken ook al andere mensen met hetzelfde 'probleem' kan vinden hier op het forum.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.