WNDR3700 bereik vergroten middels Conceptronic C150APM

Pagina: 1
Acties:

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 11:15
Hallo allen,

Als leek van netwerken en alles wat erbij hoort, heb ik de volgende vraag:

Ik heb hier een Netgear WNDR 3700 in de meterkast met altijd al een relatief slecht bereik door het huis en buiten. Tot nu toe echter nooit echt een probleem geweest.

Nu heb ik echter achter in onze tuin een wireless signaal nodig, en heb ik hier nog een Conceptronic C150APM liggen waar ik vorig jaar een aantal maanden een wireless brug mee heb gemaakt tussen de WNDR en een pinautomaat (werkte perfect met de Conceptronic in Repeater modus).

Nu is die pinautomaat niet meer aanwezig en wil ik die conceptronic gaan gebruiken om mijn draadloos signaal van de WNDR te 'versterken'..

Kan dit en zo ja: hoe moet ik dit instellen? ik heb hem nu als AP ingesteld staan, en je ziet hem ook in de lijst staan maar geen enkel apparaat kan er verbinding mee maken.

Hoe moet ik verder?

Hoi..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

AP werkt met een draadje. Is ook het meest ideale maar daarvoor moet wel een kabel van de WNDR3700 naar de C150APM getrokken worden. Je zal mogelijk de C150APM moeten resetten, dat kan je vast wel in de handleiding terug vinden.

Alternatief is in de repeater modus (niet ideaal, halveert je snelheid), wederom even zoeken in de handleiding hoe je dat doet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 11:15
AP moet dus bedraad. Dat ga ik proberen..

[ Voor 71% gewijzigd door plieshout op 20-08-2013 14:57 ]

Hoi..