Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Home cinema set voor Humax/AppleTV/PC

Pagina: 1
Acties:

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 15:28
Beste,

Ik zit met een klein probleem. Ik heb op dit moment een TV hangen met 2 hdmi porten en heb 3 apparaten die ik er op wil aansluiten.
Ik heb het volgende hangen:

Beeld:
Philips TV 2x HDMI in
Humax -> HDMI 1 TV
PC -> HDMI 2 TV

Audio:
Humax -> TV speakers
PC -> PC speakers 5.1

Opslag:
Synology DS413j (iTunes server)

Controlers:
Logitech Harmony One
iPhone 5
iPad

Maar als ik nu muziek wil afspelen vanaf mijn telefoon/ipad etc via airplay dan doe ik dat via XBMC op de computer, alleen heb ik ook een Apple TV 3 welke ik ook kan gebruiken om muziek af te spelen.
De bedoeling is dat zonder dat mijn PC of TV aan staat ik ook muziek wil laten afspelen via airplay. En hiermee ik gelijk mijn audio via PC speakers en TV wil vervangen.

Nu ben ik op zoek naar een 2.1 home cinema set welke 3 x HDMI ingangen heeft en 1(of 2) x S/PDIF
Probleem is alleen dat ik een budget van 250 euro heb. Weet iemand welke home cinema set ik zoek of dat het uberhoupt mogelijk is?
Ik kwam zelf bij de pricewatch: Samsung HT-D5200 uit alleen heeft deze exact 1 HDMI ingang te weinig.

Jan

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:08
Je kunt de AppleTV ook via een optische kabel (Toslink) aansluiten op de Samsung voor het geluid en het beeld via HDMI naar de TV. Dat scheelt weer een HDMI aansluiting.

Toevalig heb ik een Samsug bluray-speler met 2.1 speakers te koop staan. Geen HDMI in , maar wel 2 x toslink. Misschien doet doe ook wel wat je wil en dat voor de helft van jouw budget: link

[ Voor 47% gewijzigd door L.N. op 20-08-2013 13:21 ]

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 18:09

Proximus

100% OC

HDMI switch is ook nog een optie wellicht?

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 15:28
LuukNouwen schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:18:
Je kunt de AppleTV ook via een optische kabel (Toslink) aansluiten op de Samsung voor het geluid en het beeld via HDMI naar de TV. Dat scheelt weer een HDMI aansluiting.

Toevalig heb ik een Samsug bluray-speler met 2.1 speakers te koop staan. Geen HDMI in , maar wel 2 x toslink. Misschien doet doe ook wel wat je wil en dat voor de helft van jouw budget: link
Daar heb je inderdaad een punt, ik kan gewoon de apple tv aansluiten via toslink op de homecinema en de hdmi op de tv. Dan hou ik nog 2x HDMI 1.4 in over voor de PC en Humax. Het enigste probleem is dan de audio van de PC.

Wat ik beter kan doen is de toslink aansluiten op de PC en de HDMI naar de TV.
Dus dan krijgen we dit:
pricewatch: Samsung HT-D5200 -> HDMI 1 TV

Humax -> HDMI 1 pricewatch: Samsung HT-D5200
AppleTV -> HDMI 2 pricewatch: Samsung HT-D5200

PC Audio -> Toslink pricewatch: Samsung HT-D5200
PC Video -> HDMI 2 TV

Dan kan ik dus gewoon audio streamen naar me Apple TV en dan is de enigste vereiste dat de Samsung op HDMI 2 staat. Nu had ik nog 1 vraag en dat is: is de Samsung HT-D5200 in staat om een actief audio signaal te detecteren en automatisch te schakelen naar dat signaal als er geen ander actief signaal is?

[ Voor 42% gewijzigd door ReTechNL op 22-08-2013 13:48 ]