Hallo tweakers,
Mijn vaders PC heeft het gister grotendeels begeven, daarom ben ik de aangewezen persoon om een mooi PC voor hem samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Alleen tekstverwerken en muziek luisteren (via cd's). Geen internet, geen games, geen fotobewerking, puur alleen teksten schrijven en bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
599 euro moet genoeg zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- SSD Samsung 840 series 120GB
- Geen harde schijf
- USB 3.0 poorten zijn niet vereist.
- Een behuizing waarbij alle luchtingangen (dus waar je een fan kan plaatsen) een stoffilter bevatten, tevens zou het erg fijn zijn als er aan de voorkant bovenin usb poorten ter beschikking zijn!
- Intel i5 3570 zodat de computer heerlijk snelt werkt
- optische drive: Samsung SH-224BB Zwart
- Geen wifi nodig
- Scherm hebben we al
- Windows 7 en office 2010
- Voeding 300 watt en stil: be quiet! System Power 7 300W
- Geen videokaart nodig
- 4 GB aan ram: namelijk 1x de Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
- geen harde schijf (ivm SSD)
- moederbord weet ik niet, gewoon een goede, advies welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, onze favoriet hier in huis, altijd al mee gewerkt. Gewoon gevoel, kan niet beschrijven haha!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag lekker stil, misschien daarom voor een extra stille kast gaan!
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, en volgensmij heb ik ditmaal wel alles op de goede manier ingelicht, nietwaar?
(btw deze topic staat los van mijn andere topic, dit gaat over mijn pa's pc)
Mijn vaders PC heeft het gister grotendeels begeven, daarom ben ik de aangewezen persoon om een mooi PC voor hem samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Alleen tekstverwerken en muziek luisteren (via cd's). Geen internet, geen games, geen fotobewerking, puur alleen teksten schrijven en bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
599 euro moet genoeg zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- SSD Samsung 840 series 120GB
- Geen harde schijf
- USB 3.0 poorten zijn niet vereist.
- Een behuizing waarbij alle luchtingangen (dus waar je een fan kan plaatsen) een stoffilter bevatten, tevens zou het erg fijn zijn als er aan de voorkant bovenin usb poorten ter beschikking zijn!
- Intel i5 3570 zodat de computer heerlijk snelt werkt
- optische drive: Samsung SH-224BB Zwart
- Geen wifi nodig
- Scherm hebben we al
- Windows 7 en office 2010
- Voeding 300 watt en stil: be quiet! System Power 7 300W
- Geen videokaart nodig
- 4 GB aan ram: namelijk 1x de Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
- geen harde schijf (ivm SSD)
- moederbord weet ik niet, gewoon een goede, advies welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, onze favoriet hier in huis, altijd al mee gewerkt. Gewoon gevoel, kan niet beschrijven haha!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag lekker stil, misschien daarom voor een extra stille kast gaan!
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen, en volgensmij heb ik ditmaal wel alles op de goede manier ingelicht, nietwaar?
(btw deze topic staat los van mijn andere topic, dit gaat over mijn pa's pc)