Toon posts:

Hoe krijg ik programma's direct opgeslagen op de HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

In mijn computer heb ik een harde schijf en een ssd. Op die laatste staat Windows en een paar andere programma's. Als ik nu bijvoorbeeld Minecraft.exe download, wordt deze automatisch op de ssd opgeslagen, terwijl ik dat op de harde schijf wil. Hoe en waar kan ik instellen dat programma's en bestanden standaard op de harde schijf worden opgeslagen? Ik heb geen zin om telkens dingen te kopieren van mijn ssd naar de hdd.

Bij voorbaat dank,

Thomas

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01 07:27
Bedoel je dat je browser bij het downloaden ze automatisch opslaat op je SSD, of bedoel je dat bij het installeren van de programma's de SSD wordt gekozen?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTom92 op 20-08-2013 11:55 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 17:20
Dit is afhankelijk van de browser waaarmee je iets download. Per browser is het verschillend en m.b.v. google zou je hier makkelijk antwoord op moeten kunnen vinden.

Binnen een browser zou je bij settings even moeten zoeken naar een 'download sectie'. Daar kun je het standaard pad aangeven waar iets gedownload moet worden.

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01 07:27
Overigens een verstandige actie: niet teveel op je SSD.

Het schijnt zelfs slecht te zijn om bijvoorbeeld torrent's ook op een SSD te laten lezen/schrijven. Door de vele korte schrijf en lees acties achter elkaar kan de levensduur van de SSD achteruit gaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rechtsklik op je download directory, klik op properties/eigenschappen en verander hier de locatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Google Chrome en elke download wordt op de ssd gezet.

@TERW_DAN

In de browser of windows?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Een beetje inzet tot zelf iets googlen was wel op zijn plaats geweest hoor...
Het zijn namelijk basale vragen die perfect staan uitgelegd bij de hulp paginas van de browser zelf.

Chrome help: Downloadlocaties wijzigen

[ Voor 123% gewijzigd door Swordlord op 20-08-2013 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt TERW_DAN en Swordlord. Het is nu opgelost.

Verwijderd

Beste Athoomas,

Welkom op GoT!

Mag ik je voortaan wel verzoeken om dergelijke opzoekvraagjes eerst zelf proberen te beantwoorden door een simpele zoekopdracht op Google? Tevens hoort een dergelijke vraag niet op dit forum thuis; het gaat over een feature in een besturingssysteem (software) en niet over opslagtechnologie.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.