Toon posts:

Computer gaat niet meer aan, HELP!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toen ik eergisteren thuis kwam en mijn computer aan probeerde te zetten, reageerde mijn computer helemaal niet... In eerste instantie dacht ik dus dat er gewoon een snoertje los zat ofzoiets, maar na alles gechecked en dubbel gechecked te hebben bleek het geen probleem met de snoeren te zijn!

Ik heb hierna dus een vriend van me, die in de IT werkt, een whatsapp gestuurd met de vraag waar dit aan zou kunnen liggen. Hierop had hij alleen niet echt gelijk een antwoord en hij heeft ook geen tijd voorlopig om te komen kijken helaas! Daarom raadde hij mij aan om even een topic te plaatsen op Tweakers!

Het probleem in het kort:
Mijn computer reageert helemaal niet meer op de aan-knop, en ik krijg er op wat voor manier dan ook geen beweging in. Verder zou ik totaal geen idee hebben hoe dit kan komen!

Ik weet in ieder geval heel zeker dat ik geen virus op mijn computer heb, aangezien mijn computer 3 weken geleden nog helemaal gedefragmenteerd heb en alles eraf heb gegooid, en een upgrade op heb gezet van Windows Vista naar Windows 7 Ultimate. Ik heb hierna mijn computer heel weinig gebruikt, maar hij werkte wel altijd (tot gisterochtend dus!).

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Tobias

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Even snel: staat er wel stroom op het stopcontact?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

- Aan/uit-knopje op de voedingsunit die op UIT staat?
- Voedingsunit kapot
- Moederbord kapot

Dat zijn zo'n beetje de meest waarschijnlijke oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:38:
- Aan/uit-knopje op de voedingsunit die op UIT staat?
- Voedingsunit kapot
- Moederbord kapot

Dat zijn zo'n beetje de meest waarschijnlijke oorzaken.
Ja, dat waren precies de mogelijkheden die de vriend van mij ook gaf, het punt is alleen dat ik geen idee heb wat dat inhoud...

Ik ben opzich wel handig met computers, maar alleen als ik ze aan krijg haha! Alles wat in de kast zelf zit, heb ik totaal 0,0 ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kijk eerst of het knopje op de voeding op I staat in plaats van 0.

Dode voeding is best mogelijk, gaat soms gewoon plotseling, en lijkt me het meest waarschijnlijk. Op te lossen door te kijken of je voeding start [moet je 2 kabeltjes kortsluiten, welke weten de meer ervaren tweakers wel]

Dood moederbord: als je voeding het nog wel doet, grote kans dat je mobo dan stuk is.

Wat ook kan: knopje van je kast stuk, heb ik ook al eens zien gebeuren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Als je er 0,0% verstand van hebt, kan je hem beter even langs de computerwinkel brengen.
(voordat we je hier gek maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, ik ga het gelijk even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
utbone schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:43:
Als je er 0,0% verstand van hebt, kan je hem beter even langs de computerwinkel brengen.
(voordat we je hier gek maken)
Haha, nee zo erg is het ook weer niet!
En de computerwinkels hier in de buurt naaien altijd, ze laten je superveel geld betalen of vervangen onderdelen zonder dat het nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Barrycade

Through the...

In veel gevallen brand er een led-je op je moederbord / voeding (deel waar je stroomkabel naar binnen gaat) of op de internetaansluiting? Is dat nu ook zo? Zo niet dat ligt het wellicht aan je voeding, als ze wel branden dan ligt het wellicht aan je aan/uit schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

Haha, nee zo erg is het ook weer niet!
En de computerwinkels hier in de buurt naaien altijd, ze laten je superveel geld betalen of vervangen onderdelen zonder dat het nodig is!
Aha.. als je hier komt om te leren, prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
Mijn ervaring is eigenlijk altijd de voeding. Mijn schoonvader had precies hetzelfde.
Heb je nog een pc waarvan je de voeding even zou kunnen lenen?

Het is de afgelopen tijd rot weer geweest met aardige bliksem. Zou kunnen dat er in je buurt bliksem inslag is geweest. Kan de zekering dan in je voeding zijn. Maar die is niet te vervangen zonder de voeding dan open te maken.

Let wel, ik doe een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Zoals eerder al geopperd; controleer eerst of er ergens in de gehele computer nog een ledje te vinden is die wel werkt. Als dat niet het geval is, dan kun je ervan uit gaan dat het het moederbord is, als één van de andere onderdelen namelijk kapot zou zijn, dan zou je nog wel minimaal die led lampjes moeten zien.

Ook al eerder gezegd, maar dan nog een keer; kijk aan de achterkant van de kast bij de stroomingang van de voeding of de knop inderdaad op aan (I) staat.
Pagina: 1