Ik houd me sinds enkele maanden met fotografie bezig, en ik zou mijn foto's van overal willen kunnen bekijken. Ik heb al accounts bij SkyDrive, DropBox en Google Drive, but that just doesn't cut it; er is niet genoeg ruimte voor mijn hi-res afbeeldingen. Daarom dacht ik aan een NAS met remote access.
Ik ken zelf niets van NASs dus dit is een (aankoop)adviestopic met enkele vraagjes.
Ik ken zelf niets van NASs dus dit is een (aankoop)adviestopic met enkele vraagjes.
- Wordt een NAS geleverd met een OS (hangt dat van de fabrikant af) of moet je er zelf eentje op zetten? Zo ja, welk OS wordt aangeraden?
- Wat is een minimum budget dat je voor enkel je NAS moet vrijmaken? (excl. HDD)
- Zijn "green" schijven (of 5400rpm schijven) snel genoeg om te streamen naar andere apparaten?
- Is WiFi snel genoeg om (Full) HD content te streamen naar andere apparaten?
- Een NAS waar ik minstens 2x 2TB Green schijven in kwijt kan
- WiFi mogelijkheden
- Energiezuinig en stil
- Een niet te ingewikkeld OS
- Remote access
- Zal gebruikt worden om 1. Foto's op te slaan en vanop andere apparaten (ook buiten het thuisnetwerk indien mogelijk) te bekijken en bewerken 2. Videobestanden op op te slaan en via het thuisnetwerk te streamen naar andere apparaten