Ik ben bezig met een veiling website en kwam er niet achter waarom de countdown steeds minder was dan dat ik uitrekende via PHP. Na een tijdje (ben nog niet zo heel lang bezig met JS) kwam ik erachter dat JS uiteraard local time pakt waar PHP de server time pakt. De 'tot' tijd is server side, alleen is de 'nu' tijd client side. Daar gaat het mis.
Ik heb een JS functie gevonden die de countdown doet, alleen dus met de client time waar ik server time nodig heb:
Nu dacht ik geniaal te zijn door dit te wijzigen naar:
(roep een javascript.php bestand aan)
Ik krijg nu wel de juiste uitkomst qua coundown, maar het tellertje doet het niet meer. Dit komt doordat de timestamp nu 'hard' in het javascript.js.php bestandje staat en ik denk dat de code die de javascript timestamp genereert dynamisch is. Hierdoor denkt het scriptje dat 'nu' altijd hetzelfde is en dit moet gewoon on the fly.
Heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen? Als jullie volledige JS functie willen zien dan kan ik die hier ook neerplanten.
Wellicht dat er iets bestaat in JS welke een current timestamp maakt aan de hand van een opgegeven timestamp?
Ik heb een JS functie gevonden die de countdown doet, alleen dus met de client time waar ik server time nodig heb:
JavaScript:
1
| var stamp_nu = Math.round(new Date().getTime()/1000); |
Nu dacht ik geniaal te zijn door dit te wijzigen naar:
JavaScript:
1
| var stamp_nu = <?php echo time(); ?>; |
(roep een javascript.php bestand aan)
Ik krijg nu wel de juiste uitkomst qua coundown, maar het tellertje doet het niet meer. Dit komt doordat de timestamp nu 'hard' in het javascript.js.php bestandje staat en ik denk dat de code die de javascript timestamp genereert dynamisch is. Hierdoor denkt het scriptje dat 'nu' altijd hetzelfde is en dit moet gewoon on the fly.
Heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen? Als jullie volledige JS functie willen zien dan kan ik die hier ook neerplanten.
Wellicht dat er iets bestaat in JS welke een current timestamp maakt aan de hand van een opgegeven timestamp?
[ Voor 5% gewijzigd door Zenda op 20-08-2013 10:26 ]
Zenda likes some milk every now and then..