HP Storageworks 1/8 G2 Tapeloader foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Mike59
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 17:12
Hallo, wij hebben een HP tapeloader die sinds een paar maanden niet elke backup goed wegschrijft. het is erg wisselend qua meldingen. De tapeloader is nu drie jaar oud en het lijkt me niet dat deze nu al dergelijke mankementen kan en mag vertonen. Standaard als we HP consulteren is het antwoord dat het apparaat versleten is 8)7 ??? Wie heeft er ervaringen met deze tapeloaders?
bijgaand de meest voorkomende meldingen:
Daily Backup ADM-SVRSBS8 -- The job failed with the following error: A communications failure has occurred with a Sharepoint resource.
Daily Backup ADM-SVRSBS8 -- The job failed with the following error: A failure occurred querying the Writer status.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoi,

heb je misschien meer info over de tapeloader. ik werk op een reparatie afdeling die tapesotage voor HP en IBM repareerd dus wellicht kan ik je helpen met de foutmeldingen/foutcodes.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019

Acropia

Dunno

Wij gebruiken een dergelijke taperobot al vanaf 2004, en altijd zonder problemen. Wij sturen de boel aan met Microsoft Data Protection Manager en gebruiken op dit moment sets van 4 tapes die we wekelijks wisselen voor offsite-opslag.

It's what it is...

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Dat lijkt me meer een foutmelding die te maken heeft met de backup-job selectie / backup programma, dan echt met de tape-loader of tapes.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-01 18:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Die G1 heeft een web interface voor management, log daar eens op in en kijk eens of je errors in het log ziet?

Die 2e foutmelding zou hardware kunnen zijn?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
het beste is om even de foutcodes uit het aparaat te lezen, dit kan door op het display te kijken of ergens in een webinterface.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Mike59
ik hoop niet dat het een hardware failure is...dat zou wel erg snel zijn. we houden nu wel een lijst bij van de dagelijkse foutcodes. Het vreemde is dat het afgelopen weekend de backup wel correct is gegaan. de dagen ervoor dan weer niet..

• fredderf
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 20:20
Al de laatste firmware geinstalleerd met de HP TapeTools? Zoek op 'HP Library and Tape Tools'.

In combinatie met Microsoft DPM backup, heb ik na problemen onderstaande registry toegevoegd.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SCSI\Sequential&Ven_HP&Prod_Ultrium_3-SCSI\6&1dd51454&0&000500\Device Parameters\Storport]
" BusyRetryCount "=dword:000000c8 (the Storport key does not exist by default)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:53
De 2 meldingen die ik zie lijken software gebaseerd te zijn. duik eens in de KB artikelen van je backup software leverancier om te kijken wat zij erover zeggen.

De 2de melding heb ik bij Symantec backup regelmatig hersteld door een server te rebooten.

• Mike59
we hebben de server een herstart gegeven en de laatste firmware geïnstalleerd. Sinds een week hebben we geen error meldingen gekregen. Hopelijk was dit het....Was al bang om een nieuwe tapeloader te moeten aanschaffen:-(
thnx voor de spontane reacties en adviezen.
Pagina: 1