Verkoop - Koop verhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Afbeeldingslocatie: http://www.workshifting.com/wp-content/themes/workshifting/functions/thumb.php?src=wp-content/uploads/2009/06/2235525962_3ac08d6374.jpg&w=595&h=240&zc=1&q=90

Waar is dit topic voor bedoeld?
Iedereen heeft wel eens gekke, absurde of buitengewone verkopen meegemaakt. Ik in elk geval wel, maar ben ook benieuwd wat andere Tweakers ooit hebben meegemaakt. Denk aan kopers die niet komen opdagen om bepaalde redenen, of een verkoop die lachwekkend verloopt; you name it.

Waar is dit topic niet voor bedoeld?
* Mensen/bedrijven beledigen; geen namen noemen of anders maar een Shopreview achterlaten
* Flamen/trollen van andere leden; opmerkingen als 'je bent dom', 'laten we een knokploeg opstellen' Nee.
* Discriminerende of rascistische opmerkingen

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Laat ik maar zelf beginnen met een apart verhaal :)

Twee jaar geleden een Phat model Playstation 2 te koop gezet op internet. In de avonduren kwam er een man langs die interesse had, voor de prijs van 15 euro. Dat was inclusief kabels en een controller.

Het was al aardig laat (rond 20:00) voor een verkoop, maar toch de koper over de vloer laten komen. Koper was goed geinteresseerd, heb de PS2 toen ook aan mijn TV gekoppeld.

Alles laten zien, PS2 werkte prima. 'Ok, mooi, ik neem hem mee' zei de koper. Vijftien euro in mijn hand gekregen, koper ging de deur uit. De PS2 was voor zijn zoontje bedoeld, maar vader wilde niet 100+ euro uitgeven voor een Nintendo Wii, dus mocht zijn zoontje het maar hiermee doen.

Nog een uur later krijg ik een belletje van de bewuste koper; 'de PS2 doet het niet meer'. Ik; 'uh, je hebt zelf gezien dat hij het bij mij deed. We hebben zelfs bijna 30 minuten staan gamen op de PS2'.

Volgens de koper maakte dat niet uit; hij deed het niet meer. Bij navraag wat er niet meer deed, wist hij het zelf ook niet. Hij vertelde dat hij niet eens wist hoe de kabels aangesloten moesten worden en of ik hem daarmee telefonisch kon helpen.

Let wel; de koper is/was een Tweaker, de PS2 heb ik hier ook verkocht 8)7

Telefonisch wat hulp aangeboden, afijn; hij zou het even aankijken en zelf oplossen. Half uur later weer een belletje; hij wilde de PS2 terugbrengen omdat hij niet wist hoe hij de PS2 moest aansluiten.

Dit heb ik geweigerd, waarna hij zei 'maar hij doet het nu helemaal niet meer'. Het verhaal veranderde constant; van het niet meer doen, naar niet weten hoe de kabels aangesloten moesten worden, weer naar 'hij doet het niet meer'.

Hem direct verteld dat 'hij het deed bij de aankoop en dat garantie tot aan de deur loopt'. Ik vertelde hem ook dat ik niet kan zien wat hij daarna met de PS2 heeft gedaan; wellicht heeft hij de PS2 tijdens de autorit heen en weer gegooid via de achterbank naar de passagiersstoel.

Ik vermoedde dan ook sterk dat zijn zoontje bij het zien van de PS2 keihard begon te huilen om de Nintendo Wii en hij er zo onderuit wilde komen.

Heb hem verteld dat ik geen geld ga teruggeven en het er maar mee moet doen. Afijn, ik dacht; opgelost, ik ga slapen.

Rond 22:00 uur werd er aangebeld. Ik doe open, zie ik de buurvrouw staan. Met een tas in haar handen. Bleek dat de koper te bang was om mij aan te spreken, bij buurvrouw de tas + PS2 heeft gedumpt, maar daarop een briefje

'Ik wil graag mijn geld terug, bel mij op 06 ..'

Met enorme frustratie de koper gebeld en hem uitgenodigd om op dit absurd late tijdstip, de PS2 nogmaals te laten testen bij mij thuis. Koper arriveert, de PS2 word weer aangesloten. Alles werkt, koper ziet dit ook.

Toch is hij niet overtuigd en wilt perse zien dat de PS2 - volgens mij - kapot gaat voor zijn ogen. Inmiddels staan we al 20 minuten een game te spelen (Wacky Races o.i.d.) en ben ik het wel zat.

'Meneer, ik ga slapen, het is veel te laat voor deze ongein'. Hij;'nee, nog even, ik wil laten zien dat hij het niet doet!'.

Toen werd ik woedend en heb gezegd dat hij snel mijn huis uit moet gaan en de PS2 met zich mee zou nemen. Uiteindelijk is hij met een gezicht vol schaamte vertrokken en kreeg ik excuses aangeboden voor zijn gedrag.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het Shopping Forum is bedoeld voor serieuze discussie over winkel ervaringen, niet voor gekke, absurde, etc. verhalen. In de huiskamer loopt een topic over bijzondere ervaringen rond marktplaats: marktplaats... ik word er gek van

Daar heb jij nog geen toegang toe, maar zie Forum FAQ #hktoegang voor hoe je daar toegang toe kan krijgen.

Aangezien het hier in elk geval niet thuishoort, gaat dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.