Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony vaio fit E 15.
een officiele windows 7 x64 CD, installeren lukt, alleen tijdens de installatie start de pc een keer opnieuw op en als hij dan weer wil booten om verder te gaan met de setup dan geeft hij een bericht dat het certificaat van de driver winload.efi niet geldig is oid. en daardoor kan hij de setup niet hervatten.
ik heb al via instellingen enz mbv opnieuw opstarten driver singing uit gezet maar dat werk dus niet.
ik draai windows 8.
de w7 wordt geinstalleerd op een nieuwe partitie. E, 50GB

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben aan het gokken, want ik heb geen ervaring met W8, maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met secure boot van W8. Misschien moet je daar eens op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk dat je redelijk in de richting zit. Ik zou het andersom doen, dus eerst Windows 7 installeren, dan Windows 8. Dan weet je zeker dat Windows 8 je dualboot goed inricht o.a. wegens die secure boot feature :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Als je al Windows 8 hebt zou ik met Hyper-V een VM opzetten met Windows 7 er op of iets doen met de Boot from VHD optie.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Secure boot staat al uit, en er staat dus al windows 8 op vanuit de fabriek, maar ik wil dus graag W7.waar kan het dan aan liggen dat hij de installatie van W7 niet hervat na het opstarten door de fout van de driver signing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Legacy Option ROM's inschakelen. En anders zet je UEFI helemaal uit en gebruik je Winload.exe.
Mystery schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:48:
Als je al Windows 8 hebt zou ik met Hyper-V een VM opzetten met Windows 7 er op of iets doen met de Boot from VHD optie.
Om dat nou speciaal via Hyper-V te doen is erg omslachtig en duurt uiteindelijk erg lang.

Je kunt beter met imagex de wim deployen naar een vhd. Met bcdboot kun je de vhd bootable maken in de BCD. Is een klusje van hooguit 5 minuten. Let er op dat Windows 7 geen VHDX ondersteunt en dat alleen Windows 7 Enterprise/Ultimate VHD boot ondersteunt.

[ Voor 128% gewijzigd door Trommelrem op 20-08-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mystery schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:48:
Pro en hoger heeft Hyper-V. Standaard OEM is geen pro, dus geen Hyper-V. Je "oplossing" gaat dus niet op ;).

@Olivier538:
Heb je al een van de resultaten van Google bekeken met je error? Er staat ook een howto tussen om W7 in EFI mode te installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1