Toon posts:

MSI 7870 Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een MSI 7870 die nogal veel lawaai maakt, dit doet hij al sinds ik hem heb eigenlijk, nooit echt naar omgekeken. Stiekem is dit toch heel irritant en naar wat gezocht te hebben op Google blijkt deze kaart rond de 55 graden op 100% fanspeed te gaan draaien. Wanneer ik in Afterburner / CCC de fanspeed handmatig aanpas, negeert hij die totaal wanneer hij de 55 graden haalt (wat ie sowieso doet).

Iemand heer ervaring mee of iets weet om het te fixen?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Ervaring met de genoemde kaart heb ik niet maar wel een soortgelijke situatie (coller van mijn gfx kaart op volle toeren)

Mijn Club3D 7870XT Jokercard kan ook flink geluid maken wanneer ik aan gamen ben (bijna direct wanneer een game gestart wordt).
Ik heb in mijn (eigenlijk te kleine kast) 2 extra 12cm fans geplaatst voor meer luchtcirculatie (een direct naast de kaart) en nu gebeurt het veel minder vaak dat deze op vol vermogen begint te suizen.

Zo is mijn kast koeler, mijn CPU minder warm en mijn videokaartkoeler heeft minder stress. Ook worden alle overige componenten extra gekoeld ;)

Kan de kaart niet beveiligd zijn, zodat hij altijd op volle toeren gaat razen wanneer de 55 graden bereikt wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 20-08-2013 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk inderdaad dat de kaart beveiligd is, hoe kan ik dat controleren?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 10:23
Ik heb werkelijk geen idee. Zo ver gaat mijn technische kennis op dit gebied ook niet helaas.
Als je via google al zag dat de kaart (fan) bij 55 graden op max draait, stond daar dan verder niets bij?

Ik heb het niet helemaal gelezen: link

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen zeggen dat het een bug is, dus ben bang dat ik het hiermee moet doen :(

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Kan je eens de rest van je specs geven en hoe de airflow in je kast is? (Hoeveel intake en outtake fans)
En staat je kast weggemoffeld in een kast?
Kijk hier eens naar, mocht dit allemaal goed zijn, dan kan je eens verder kijken naar je hardware.

P.s. Meet je videokaart eens met GPU-Z.
Pagina: 1