Ik ben op zoek naar een SSD om de (geloof het of niet) LAPTOP hdd die nu in mijn desktop zit te vervangen (of eigenlijk het OS, de data blijft of de hdd). Dat zal me een verbetering zijn
. Ik kan niet wachten op de lagere boot up tijden.
Ik heb wijnig zin om over een paar jaar een betere te kopen, dus wil ik graag een duurzame/snelle SSD hebben, die niet snel wordt ingehaald. Mijn budget is rond de €100, maar als het verstandiger is kan ik er ook €200 van maken.
In principe heb ik niet veel ruimte nodig, mijn 50GB OS partitie in mijn huidige systeem lijkt niet vol te kunnen. Ik heb al wat rondgekeken en de volgende dingen vielen mij op:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
*edit*
Hier een citaat van de bovenstaande website die mij zorgen baren:
Ik heb wijnig zin om over een paar jaar een betere te kopen, dus wil ik graag een duurzame/snelle SSD hebben, die niet snel wordt ingehaald. Mijn budget is rond de €100, maar als het verstandiger is kan ik er ook €200 van maken.
In principe heb ik niet veel ruimte nodig, mijn 50GB OS partitie in mijn huidige systeem lijkt niet vol te kunnen. Ik heb al wat rondgekeken en de volgende dingen vielen mij op:
- er duiken verhalen op dat de pro niet netjes om gaat met achtergrond onderhoud, met 'high write latency' als gevolg. Zie:
http://www.tweaktown.com/reviews/5128/samsung_840_pro_128gb_ssd_review/index7.html
Is die reden genoeg om een OCZ te nemen? - OCZ heeft een slecht verleden, en staat bekend als minder betrouwbaar.
- puur gelet op de specs lijken de 256GB SSDs een opmerkelijk snellere WRITE snelheid te hebben. Is dit iets wat ik zou merken bij bijvoorbeeld het terug zetten van een system image? (iets dat ik geregeld wil doen) Is dit genoeg reden om een 256 model te kiezen, en het gat van de extra 100 euro even voor lief te nemen.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
*edit*
Hier een citaat van de bovenstaande website die mij zorgen baren:
We think the Samsung 840 Pro uses a very aggressive background garbage collection scheme that kicks into overdrive very quickly. When background GC is going on the write latency increases. Once the drive has time to clean itself up the write latency goes back to the steady levels.
[ Voor 10% gewijzigd door fictitious op 20-08-2013 11:22 ]