• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-02 11:05
Beste mede tweakers,

Ik ben nieuwsgierig of iemand mij een beetje verder kan helpen in mijn keuze om eventueel een media speler aan te schaffen. In eerste instantie was ik opzoek naar een mediaplayer omdat ik dacht dan mijn panasonic viera st50 niet de ondertiteling kon weergeven (srt) maar dat kan dus wel wanneer je de bestanden precies hetzelfde noemt. 1-0 voor mediaserver/smart-tv

Nu ben ik nog benieuwd hoeveel het in stroom verbruik scheelt, dan qua money wise tussen bijvoorbeeld een popcorn-hour a300 (incl hardeschijf dan) en een PC intel i7 860, Ati HD7950, p55-gd65 mobo, 2hd, 1 ssd, corsair 650watt. Daarbij meegenomen dat ik gemiddeld 8/9 uur per week een film zal kijken.

En als laatste ben ik benieuwd ofdat bijv een popcorn hour of hd dune de zwarte balken bij films kan weg trekken/werken, maar dan geen vervorming optreedt.. desnoods dat het beeld aan de zijkanten wat wegvalt. De zoom opties of de aspect ratio veranderen op de tv zelf haalt vaak niks uit. Wellicht moet ik anders beter kijken naar de pre downloads info (maar weet niet waarnaar ik dan zoeken moet), ik vind het toch jammer van de zwarte balken en heb de film veel liever beeldvullend.

En maakt het eigenlijk verschil voor beeld kwaliteit, nee toch?

groet,
Roy

Verwijderd

Wat heb je zelf al kunnen vinden. Ik denk dat een beetje Googelen je zeker 50% van de vragen had bespaart.

1) Je kan er vanuit gaan dat z'n dikke PC als je nu noemt 2,3 of zelfs 4 keer zoveel stroom gebruikt als een A300. Echter kan je daar niet op games en zal scalen niet zo geweldig zijn als met VLC speler. Dit is dus een beetje appels met peren vergelijken.

2) bv:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=61103
http://files.syabas.com/p...Hour_C-300_UserManual.pdf < pag. 25

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57
Als je films wilt gaan kijken via een mediaspeler (pc, los kastje of tv) dan begint de kwaliteit bij het bestand dat je wilt gaan afspelen. Een BR-rip van 40 Gb is dan het beste en zo zul je steeds verder in kwaliteit achteruit gaan totdat je bij een DVD-rip van 1,4 Gb uitkomt. Ook de resolutie is hierbij van belang omdat dat ook van invloed is op het aantal bewerkingssstappen totdat het uiteindelijke beeld op je scherm wordt weergegeven. Het weergeven van een 720p video bestand, wordt in tegenstelling tot een 1080p bestand, ook nog eens door je tv geupsampeled (de kwaliteit van de tv en/of mediaspeler niet meegerekend). Al met al zijn er dus heel veel factoren die je uiteindelijke beeldkwaliteit bepalen.

Wat mij het beste bevalt is een 1080p bestand afgespeeld via de interne mediaspeler van mijn tv. Dit is opgeslagen op een NAS omdat dit het meest flexibel is en de energie kosten laag houdt.
Op deze manier heb je weinig bewerkingsstappen die het beeld beinvloeden. Als vergelijkings materiaal heb ik een Asus en HDX externe mediaspeler gebruikt en voor zover dat objectief te beoordelen is.

Ik zou je willen adviseren om dus eerst de ingebouwde mediaspeler van je tv te gebruiken en als dat niet bevalt iets anders te proberen.

This message was deleted