• jellecf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb misschien een rare vraag, maar mijn moederbord (Asus M5A78L-M LE) ondersteund mijn cpu pas vanaf de laatste BIOS versie.
Mijn cpu doet het wel(AMD Athlon II X2 280) maar als ik in-game ben heb ik soms random frame drops, als ik hem upate, zal dat dan beter worden of zal het weinig verschil maken ( ik heb dit probleem namelijk zelfs in de minst intensieve games)

Verwijderd

Het is mogelijk dat een BIOS update de algehele systeem performance verbetert ja. Maar het probleem kan makkelijk elders liggen dat zul je wel merken :)

• jellecf
Bedankt, zal ik morgen maar eens naar de winkel gaan. (Doe het liever niet zelf vanwege garantie)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 20:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

delete

[ Voor 98% gewijzigd door Compizfox op 19-08-2013 23:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Heb je al uitgesloten dat het niet ergens anders aan ligt? Ik zou ze bellen /mailen mogelijk mag je het dan zelf uitvoeren onder garantie. Maar ga ook is na of je alles goed geïnstalleerd hebt etc....

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

• Een BIOS-update verbetert niet de performance. Mogelijk wel stabiliteit (door oplossen van bugs)
  • Als je moederbord je CPU pas ondersteunt vanaf de laatste BIOS-versie, en je CPU doet, dat kun je de conclusie trekken dat je al op de laatste BIOS-versie zit. Anders had je CPU het niet gedaan.
  • Een BIOS-update zorgt er niet voor dat je garantie komt te vervallen.

• jellecf
Ik weet dat door een update mijn garantie niet vervalt, maar bij een BIOS update kan er wel eens wat mis gaan en dan ben je het wel kwijt.

En nee ik zit niet op de laatste versie, in cpu-z zag ik dat ik op de 1 na laatste versie zit hij support hem pas volledig vanaf de laatste.

Verder weet ik zeker dat alles goed geïnstalleerd is, net nog even gecheckt in de kast of alles er goed in zit en de drivers gezocht, maar alles lijkt verder goed

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je moederbord ondersteunt je CPU vanaf BIOS 1402 volgens http://www.asus.com/Motherboards/M5A78LM_LE/#support_CPU .

Welke BIOS draai je nu?

Ik zou het vreemd vinden als je CPU toch werkt ook al is ie niet ondersteund...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Valt wel mee, z'n 280 is enkel een iets hoger geklokte versie in de 260, 265, 270, 275 serie die sinds 0209 ondersteund worden, het is niet een compleet nieuw model cpu.

• jellecf
Ik zit nu op BIOS versie 1301

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt een niet al te snelle dual core. Framedrops kunnen dan al gebeuren door b.v. Een progje als punkbuster. Kan ook door throttling komem, omdat je cpu te warm wordt.
Oftewel eerst de oorzaak vinden en niet blind beginnen met random symptoom bestrijding, die wellicht alleen kwaad doet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou er niet aan knutselen.
Ik kan me voorstellen dat je meer performance wil want je hebt immers zo ongeveer de goedkoopste en langzaamste processer die nieuw te koop is.
Voor dat geld kan je gewoon niet veel verwachten.

Verwijderd

idd, je kan misschien beter vragen of ze in de winkel een upgrade van je computer doen.
Soms doen ze dit voor een prijsje, omdat ze de oude CPU nog kunnen terugnemen / doorverkopen als deze onder garantie is. Dit is na te vragen natuurlijk.
Pagina: 1