Beste Tweakers,
Sinds dat ik over gestapt ben op ziggo (ubee modem), heb ik een raar probleem.
Ons netwerk telt 3 clients die allemaal via een switch op de ziggo modem zijn aangesloten.
PC 1: Vaders PC
PC 2: Broertjes PC
PC 3: Mijn PC
Normaal heb ik geen enkel probleem met lag of hoge pings, ik speel veel LoL, dus ik merk dat wel.
Maar zodra PC 2 aan gaat (broertjes pc) komen er problemen. Dan krijg ik om de zoveel seconden een lag spike van 500-900ms. En het 't probleem lijkt in t netwerk te zitten, want een ping request naar mijn ubee modem van ziggo geeft t zelfde resultaat.
Dus PC 2 aan + PC 3 aan = LAG
En PC 1 aan + PC 3 aan = geen problemen
Geen van de andere computers kent t zelfde probleem, mijn broertjes computer heeft geen last van de spikes. De beruchte PC 2 hoeft niet eens helemaal opgestart te zijn, als t log in scherm ervoor is beginnen de problemen al!
Dingen die ik al uitgesloten heb:
- de switch (ik heb een andere geprobeerd)
- de kabel (ping naar de switch geeft < 1ms constant)
- verkeer buiten de modem (ping naar ziggo.nl of google.nl geeft t zelfde beeld als naar de modem)
Kortom, een heel vervelend eigenaardig probleem.
Hopelijk met een simpele oplossing want ik wordt er gek van!
Greetz,
Jens
Sinds dat ik over gestapt ben op ziggo (ubee modem), heb ik een raar probleem.
Ons netwerk telt 3 clients die allemaal via een switch op de ziggo modem zijn aangesloten.
PC 1: Vaders PC
PC 2: Broertjes PC
PC 3: Mijn PC
Normaal heb ik geen enkel probleem met lag of hoge pings, ik speel veel LoL, dus ik merk dat wel.
Maar zodra PC 2 aan gaat (broertjes pc) komen er problemen. Dan krijg ik om de zoveel seconden een lag spike van 500-900ms. En het 't probleem lijkt in t netwerk te zitten, want een ping request naar mijn ubee modem van ziggo geeft t zelfde resultaat.
Dus PC 2 aan + PC 3 aan = LAG
En PC 1 aan + PC 3 aan = geen problemen
Geen van de andere computers kent t zelfde probleem, mijn broertjes computer heeft geen last van de spikes. De beruchte PC 2 hoeft niet eens helemaal opgestart te zijn, als t log in scherm ervoor is beginnen de problemen al!
Dingen die ik al uitgesloten heb:
- de switch (ik heb een andere geprobeerd)
- de kabel (ping naar de switch geeft < 1ms constant)
- verkeer buiten de modem (ping naar ziggo.nl of google.nl geeft t zelfde beeld als naar de modem)
Kortom, een heel vervelend eigenaardig probleem.
Hopelijk met een simpele oplossing want ik wordt er gek van!
Greetz,
Jens
[ Voor 5% gewijzigd door Bensjero op 19-08-2013 22:22 ]